Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Vandaag wezen rijden bij mach one, moet zeggen de nieuwe layout van de baan is een zeer leuke baan. En de eco ja wat moet ik er van zeggen, ben helemaal verlieft:) op de wagen, wat rijdt dat ding strakke lijnen zeg, en wat vliegt hij mooi zeg, heeft mij ongeveer 3 packs gekost om hem een beetje door te krijgen,en daarna ging het vanzelf, de wagen stak bij de andere toch wel boven uit kwa rijgedrag. Ik had de mbx6t tekno ook bij mij maar daar heb ik geen 1 keer naar gekeken. Voor mij de beste koop die ik tot nu toe gedaan heb dit is zeker in blijvertje. Er reden veel met tekin setjes, en de mamba op de eco is net zo lekker, als je de esc een beetje goed instelt, dan rijdt hij net zo smooth.

Ook hier Randy , ben super blij dat je er tevreden mee bent!
Hoop dat je nog vele leuke tijden er mee mag beleven :D
Moest je nog vragen hebben, durf ze gerust te stellen!

Donderdag examen gemaakt en vandaag eigenlijk begonnen aan de schoonmaak van m'n mbx6 na de laatste wedstijd in Oberhausen. Nog een diff rebuilden en de motor schoonmaken + de koppeling veranderen en klaar.

Zo was ie na de race:
IMG_0168.JPG

Laatst bewerkt:
Verder heb ik nog een kleine mod gedaan zodat ik makkelijker bij de diffs kan. De hingepins heb ik omgekeerd in de auto zitten, maar dat is nogal kut om ze los te krijgen. Achteraan viel dat nog mee met een tangetje, maar vooraan was het klungelen. Ik heb de hingepins afgevijld/gedremeld zodat ik ze nu kan vastnemen met een 6mm sleuteltje.

Ik heb het getest en het werkt echt geweldig :D 6 schroefjes losmaken + 2 schroefjes van de swaybars en de diffs zijn er uit.
En een draagarm vervangen gaat ook stuk sneller gaan volgens mij. Je moet enkel de 2 schroeven losmaken om de bumper er af te halen en dan de 2 schroefjes die het alu plaatje vast houden. Daarna schuift de draagarm er gewoon af.

Foto's:
2011-08-22_at_11_18.png

2011-08-22_at_11_18.png

Laatst bewerkt:
SSI ik zou zeggen je bent nog niet zo stom als je ... :D

haha nee goede mod moet ik zeggen! Zal je zeker tijdswinst opleveren!

In Oberhausen had ze het enkel vanachter zo omdat ik dan met een tangetje er op kon knijpen om ze los te halen, maar vaak schoot je er af. Nu een keer dat je goede grip had, was het diff er zo uit.

Hopelijk gaat het niet nodig zijn om de diffs te veranderen voor de race in Oss. Ze zitten nu gevuld met 15-15-7 voor droog weer dus hopelijk blijft het droog dat weekend!

vandaag tijd gehad om me truggy weer te rijden, het was meer testen omdat me koppeling raar deed in Purmerend...
een half tankje later loopt me koppeling vast (veel metaal slijpsel op me chassis), me vliegwiel zit los van de motor en kan gewoon draaien :(

iemand een suggestie voor een nieuwe koppeling?

De meeste clutch bells passen wel, ik gebruik meestal de geventileerde van Answer RC...er is ook een dichte van, of dat verschil geeft? Ik heb het nooit gemerkt :)

Volgens mij is er maar één clutchbell die niet past en laat dat nu net de originele clutchbell van de MBX-6 te zijn. Verder moet het allemaal gewoon werken.

Klopt inderdaad Ebi, de clutchbells van Ultimate Racing bevallen ook zeer goed & gaan aardig lang mee.

Jaja SSI volgend jaar hebde terug ne concurrent erbij :$
Heb mijne MBX6 terug met de ninja op...

Echter heeft de Ninja natuurlijk al wat litertjes gehad...

Iemand een suggestie voor een leuke motor erop?

Jaja SSI volgend jaar hebde terug ne concurrent erbij :$
Heb mijne MBX6 terug met de ninja op...

Echter heeft de Ninja natuurlijk al wat litertjes gehad...

Iemand een suggestie voor een leuke motor erop?

Naar het schijnt zijn die protech motoren net zo goed als een OS speed, maar iets goedkoper. Ik raad je zo'n Protech aan kurtje. Het zal een spannend seizoen worden :D

Back