Multicopter Café

Hier heb je de thrust tests van beide cobra 2204 modellen.

Cobra22041960KV3n4S_zpsf3c17f05.jpg~original

Cobra22042300KV3S_zps49956b74.jpg~original

Is er iets mis met de HobbyK website of ligt het aan mij.
Zie geen verzendkosten meer tot ik bijna al aankoop.
En declaration kan alleen nog op 100%.

Heb alleen een 5.8 module nodig voor in een dominator voor een vriend.

(ja die is nu free shipping maar die verzendkosten zijn ook zo als je andere dingen pakt.)

Goede avond allemaal,

ik ben Michel, 32 en ben sinds kort begonnen met quadcopter vliegen. De eerste die ik gebouwd heb en dus nu mee vlieg doet t naar verwachting en de FPV spullen zijn al besteld :)

Momenteel vlieg ik dus met een TBS dicovery, TBS 900KV motoren, Naza V1, 4s lipo en TBS bulletproof 30A ESC's, GoPro Hero 2 en goedkope 10x5 props...

En meteen mn eerste vraag hier. Ik heb gezocht naar de relatie tussen motoren en prop maat, zodat ik ook snap waarom ik bepaalde maten wel of niet kan gebruiken, ipv blind aannemen dat 10x5 de goede maat is. Dus wie weet waar ik hier op het forum daarover iets kan vinden? Ik kon het namelijk niet vinden met de zoekfunctie... En om nou alle draadjes door te lezen.... Dan kom ik niet meer aan vliegen toe.

Groet
Michel

[..]En meteen mn eerste vraag hier. Ik heb gezocht naar de relatie tussen motoren en prop maat, zodat ik ook snap waarom ik bepaalde maten wel of niet kan gebruiken, ipv blind aannemen dat 10x5 de goede maat is. Dus wie weet waar ik hier op het forum daarover iets kan vinden? Ik kon het namelijk niet vinden met de zoekfunctie... En om nou alle draadjes door te lezen.... Dan kom ik niet meer aan vliegen toe.

Groet
Michel
Zie het bericht van borisb met dat overzicht, met dat soort testen kun je bepalen wat bruikbaar is en het is natuurlijk handig als een gebruiker of de fabrikant zoiets opstelt. Een belangrijk gegeven is de maximale stroom die de motor en esc kunnen verwerken dus als je iets test waar niets over te vinden is kun je het best een meter tussen de esc en de lipo plaatsen en dan zelf meten.
Overigens kan een x formaat prop met y pitch van de ene merk best (ietwat) anders zijn dan die van een ander.

posted with a tablet

En meteen mn eerste vraag hier. Ik heb gezocht naar de relatie tussen motoren en prop maat, zodat ik ook snap waarom ik bepaalde maten wel of niet kan gebruiken, ipv blind aannemen dat 10x5 de goede maat is. Dus wie weet waar ik hier op het forum daarover iets kan vinden? Ik kon het namelijk niet vinden met de zoekfunctie... En om nou alle draadjes door te lezen.... Dan kom ik niet meer aan vliegen toe.

Groet
Michel

Hiermee moet je wel een eindje op weg komen:

Laatst bewerkt door een moderator:
7yhezesu.jpg

Zow morgen eindelijk weer wat props kapot maken!! :D. Want na half jaar hard knallen op me nieuwe werk eindelijk contract gekregen!!:D :cool:

Schoenen nu wel, door laats kruipen. Door de modder bij jou zijn me schoenen compleet Na de klote :D dus nu eerst Nieuwe schoenen;) haha

Back