Multiecat scratch build 1:30

Nou! Rail aan het dak gemonteerd, test met het loopwagentje :thumbsup: . Steun voor de camera gemaakt, die gemonteerd, en testen maar. Helaas loopt de camera tegen het intrieur aan, die is te groot dus :(. Kleinere besteld en wachten maar weer.

De narigheid is dat ik geen leuke opvolger voor thor heb kunnen vinden, een boot die alleen kan varen vind ik nix.
Er moet techniek in zitten waar ik wat mee kan doen, maar WAT?
Grt peter.

Ja, wat zou je willen en kunnen Peter? Een sleepboot vraagt om een sleepobject. Een werkboot met kraan wil je ook iets laten doen, maar wat? Palen trekken of heien? Lading overslaan? Ook hier liggen twee sleepboten te wachten op werk dat waarschijnlijk nooit (meer) komt. Met mijn andere twee scheepjes kan ik ook alleen maar een eindje varen en/of manoeuvreren. Het geeft mij in ieder geval de mogelijkheid om (als het straks weer wat beter weer wordt) een poosje aan de waterkant te zitten spelen en mijmeren en me weer een poosje schipper te voelen. Mij geeft het de meeste voldoening om het scheepje dat te laten doen wat ik wil, rekening houdend met de beperkingen van beide zijden. Aan de andere kant geeft het ook voldoening om iets uit te denken en het werkend te krijgen. Of zijn we te veel kind gebleven en valt de drive weg als we onze zin hebben gekregen. Laten we blij zijn met onze hobby en steeds weer uitdagingen zien om een goed functionerend model te kunnen maken. Mij bekruipt steeds meer het gevoel van; Wat moet ik er straks allemaal mee? En wordt het de kunst van het loslaten. Komt tijd, komt raad, moeten we maar denken. Ontbreekt een concreet antwoord op je vraag, besef ik me net. Gr. Klaas.

Tja Klaas aan het kunnen beleef ik de meeste lol, door het toch voor elkaar te krijgen.
Echter is thor al heel technich en goed, iets anders nog ingewikkelder te maken is haast niet te vinden. Ik kan met thor boeien overboord zetten en weer op halen, leuk om parkoer te varen.
Iets anders is er wel maar !
Dat word al snel te groot en zwaar, mijn kraan ben ik mee gestopt, te eenvoudig :D
Wie weet komt er nog een idee boven drijven, maar vinden kan ik het niet.
Nou ja, nu maar weer wachten op de andere camera!
Grt peter.

Nou dikke pech, camera werd gloeiend heet en is naar de eeuwige camera velden :(
Spanning na gemeten gewoon 5 volt o_O kan ik alles weer gaan slopen :mad:
Reductie aangevraagd, maar weer wachten.
grt Peter

Even een update over thor de multicat. Eindelijk een kleinere camera te pakken, en geïnstalleerd .
Hier een kort filmpje er van.
De camera zelf is 8 x 8 mm met een flexibel plat koort, die in een standaart gestoken en word met een 180° rond bewogen. Nadeel is dat ie in avi het opneemt, en ik ze moet omzetten naar mp4. Deze is het!

https://m.nl.aliexpress.com/item/40...t_main.39.21ef79d2XiHs1x&gatewayAdapt=glo2nld
Grt peter

Nieuw filmpje, lens kan nu ook op en neer. Filmpje is wat lang, maar die kan ik inkorten, maar dit was ff een test.

Grt peter

Back