Ja, wat zou je willen en kunnen Peter? Een sleepboot vraagt om een sleepobject. Een werkboot met kraan wil je ook iets laten doen, maar wat? Palen trekken of heien? Lading overslaan? Ook hier liggen twee sleepboten te wachten op werk dat waarschijnlijk nooit (meer) komt. Met mijn andere twee scheepjes kan ik ook alleen maar een eindje varen en/of manoeuvreren. Het geeft mij in ieder geval de mogelijkheid om (als het straks weer wat beter weer wordt) een poosje aan de waterkant te zitten spelen en mijmeren en me weer een poosje schipper te voelen. Mij geeft het de meeste voldoening om het scheepje dat te laten doen wat ik wil, rekening houdend met de beperkingen van beide zijden. Aan de andere kant geeft het ook voldoening om iets uit te denken en het werkend te krijgen. Of zijn we te veel kind gebleven en valt de drive weg als we onze zin hebben gekregen. Laten we blij zijn met onze hobby en steeds weer uitdagingen zien om een goed functionerend model te kunnen maken. Mij bekruipt steeds meer het gevoel van; Wat moet ik er straks allemaal mee? En wordt het de kunst van het loslaten. Komt tijd, komt raad, moeten we maar denken. Ontbreekt een concreet antwoord op je vraag, besef ik me net. Gr. Klaas.