Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
je kan altijd eerst proberen of standaart genoeg is...
ik heb deze brushless besteld.
Die komt gewoon op de standaart vertraging/prop (past derict) en op 2S lipo,
Rafgol heeft ook die motor en rade die mij aan :D

mja kweet niet,
als men de romp aan elkaar lijmt dan kan je moeilijk de moter er trug uitslopen he :P

bestellen bij UH is voor mij geen optie...

Ik wil tenminste onder een 45° kunne stijgen.
Robbe roxxy 2827-34 is miss ook wel een leuke optie...
9amp met 10 X 4,7 op 3s 800gr/trust

tochwel hoor de motor kan je er nog mooi uithalen,
je moet gewoon de spinner en de prophouder losdoen en dan kan je hem er (VOORZICHTIG) uithalen van binnen uit.

greetzz
florian

bij deze mijn easy glider
geheel gebouwd volgens de beschrijving
(heb alleen de accu schacht groter gemaakt om de accu,s te laten passen en een halfronde koolstof strip ter versteveging
en voor het landen op een hardere ondergrond)
met als set up
2x hs55 voor rol / flap
2x hs81 hoogte richting
multiplex picco 5/6 ontvanger
multiplex bl480 4g met een cfk 13x7 klap prop
en een ele 25 amp regelaar
flightpower 3sp1 1800 mah lipo

deze moter combo trekt volgas 20 amp en levert ongeveer 1.5 kg trekkracht
de easy glider weegt vlieg klaar 1024 gram
ik heb alleen door de zware moter combo 45 gram lood in de staart moeten plakken
maar hij is nu uitgebalanceerd volgens het boekje
de eerste test vlucht moet nog plaats vinden
dan kan ik het model ook uittrimmen qua uitslagen flaps enz
ik hoop dat dit model voldoet aan mijn verwachtingen
(leuke zwever met voldoende stijgkracht)
hier nog een paar foto,s
img0005nh8.jpg

img0006nu2.jpg

img0007sw0.jpg

img0008xr4.jpg

img0009ye9.jpg

img0010zg5.jpg

Airbus zei:
mja kweet niet,
als men de romp aan elkaar lijmt dan kan je moeilijk de moter er trug uitslopen he :P

bestellen bij UH is voor mij geen optie...

Ik wil tenminste onder een 45° kunne stijgen.
Robbe roxxy 2827-34 is miss ook wel een leuke optie...
9amp met 10 X 4,7 op 3s 800gr/trust

Hoi Steven, waarom is UH geen optie voor je?

Hier kan je een gelijk(w)aardige motor bestellen...

http://www.rcshop24.de/antrieb/innenlaeufer/b2040l3600uminv.php

Let wel; dit soort motoren zijn gewone rechtstreekse vervangmotoren voor het origineel; geen breek-of sloopwerk.

Ik stook op deze motor 2S lipo cellen (2200), goed voor een klein half uurke vliegen, en er gaat 18 amps doorheen de combinatie. Met véél wind stijgt dat bijna vertikaal. Niet als een hotliner uiteraard, maar wel minstens dubbel zo snel als standaard.

Oh ja, ik heb er een ander propje opzitten, 11*9 dacht ik. (met een aeronaut middenstuk.)

Die robbe motor die jij aanhaalt (slechts 9 amp) zal het moeilijk krijgen veronderstel ik. 9 amp stookt een speed 400 ook, dus weinig aarde aan de dijk. (zij het dat je meer rendement haalt uit de 9 amp robbe.)

Ik heb mijn easyglider pas afgebouwd. Ik zal snel een paar fotootjes plaatsen. Ik heb deze deze BL buitenloper gemonteerd (zie paar posts hierboven) met een 9x5 prop. Na wat rekenwerk lijkt het erop dat ik met de 9x5 prop vermogen laat liggen, en ik ga binnenkort eens met een 10x6 prop vliegen, kijken of dat een goed te gebruiken combo is. Totaalgewicht (met 2250 mAh 2S accu) is 808 gram.

Mijn eerste ervaringen met dit vliegtuig zijn erg goed. De EG heeft een prachtig vliegbeeld en stuurt voorbeeldig. Bij veel vliegtuigen moet je heel even wennen aan de besturing, hier vlieg je zo mee weg. Het voelt allemaal precies aan zoals het zou moeten zijn. Ik mix een klein beetje rudder mee, maar zonder enig rudder gebruik vliegt het ook al prima. Het rudder is sowieso niet heel effectief. De motor trekt het vliegtuig onder ca 40 graden omhoog, met de nieuwe prop zou het nog wat meer moeten zijn. Enige 'minpunt' is dat ik de effectiviteit van de crow-functie wat tegen vind vallen. Ook met de rolroeren omhoog blijft het ding doorglijden. Het verschil in glijhoek is zichtbaar, maar zeker niet spectaculair. Ik heb nog een klein beetje uitslag over, eens proberen wat er gebeurt als ik dat er nog bij pak. Het is even wennen zo vlak binnen te moeten komen.
Gisteren heb ik de EG meteen aan de helling geprobeerd (ca 5 Bft). Met draadeind (150g) kwam hij net voldoende tegen de wind in zonder extra lood. De wind was vrij dwars, maar ik kon zonder moeite blijven hangen. Ook het hellingen doet dit vliegtuig uitstekend.

Kortom: zeer tevreden!

rafgol zei:
Hoi Steven, waarom is UH geen optie voor je?

Hier kan je een gelijk(w)aardige motor bestellen...

http://www.rcshop24.de/antrieb/innenlaeufer/b2040l3600uminv.php

Let wel; dit soort motoren zijn gewone rechtstreekse vervangmotoren voor het origineel; geen breek-of sloopwerk.

Ik stook op deze motor 2S lipo cellen (2200), goed voor een klein half uurke vliegen, en er gaat 18 amps doorheen de combinatie. Met véél wind stijgt dat bijna vertikaal. Niet als een hotliner uiteraard, maar wel minstens dubbel zo snel als standaard.

Oh ja, ik heb er een ander propje opzitten, 11*9 dacht ik. (met een aeronaut middenstuk.)

Die robbe motor die jij aanhaalt (slechts 9 amp) zal het moeilijk krijgen veronderstel ik. 9 amp stookt een speed 400 ook, dus weinig aarde aan de dijk. (zij het dat je meer rendement haalt uit de 9 amp robbe.)

zie nu pas dat je reageert hebt,
ik heb geen visa, paypal of andere online betalings middellen..

dat is nu het intresante aan zon inrunner dat je niks hoeft te slopen :D
hhm ideaal, ik heb namelijk een 2s 2000mah besteld, nee idd hotliner moet ik ook niet :P.
Ik moet alleen wat meer power hebben dan die sp400 :? das echt wel magertjes

mja roxxy heeft 760kv, dus grote prop weinig snelheid, veel trekkracht op 3s .

weet je zeker dat die moter past in de orginele gearbox?

heb snel een vraagje, is deze motor ook goed om in de vertraging van de EG te monteren? en welke prop mag ik er voor gebruiken?

zoek een leuke setup wat binnen de 50 euro valt dus motor en esc samen, enig idee? (liefst in europa dus geen united ofzo :P )

dus deze in je link past?
en welk tandwiel neem ik via rctech?
en mag ik dezelfde prop gebruiken?
en een 25A esc volstaat zeker?

mvg

ik gebruik et tandwiel van de orginele moter.

25amp esc is genoeg moter trekt 18amp zoals Raf paar post/paginas gemeld heeft.

prop moet ik nog testen.

Ik zou ook nog eens een fotootje van mijn easyglider plaatsen, bij deze:
EG1.jpg

De witte band in de linkervleugel is gemaakt om onderscheid te kunnen maken tussen de linker- en rechtervleugel (onderzijde is identiek). Dit maakt het wat makkelijker om te beoordelen of de kist van je wegvliegt of op je afkomt. Het patroon is op gematigde hoogten uitstekend zichtbaar. Oorspronkelijk was het idee de vleugeltippen ook rood te maken, maar daar wilde ik even mee wachten omdat ik de verse blauwe verf niet meteen wilde beplakken ivm lostrekken van de verse blauwe verf. Maar eigenlijk zijn de rode tippen niet echt nodig, ik vind hem zo ook al mooi.

Ik ben er inmiddels achter dat elapor een zeer buigzaam materiaal is. Van een andere gebruiker op dit forum heb ik het idee gejat de originele doos te gebruiken voor opslag (krijg een foto even niet op de server geplaatst). De staartvlakken steken hierbij echter uit de doos. Bij het verlaten van mijn huis heb ik de voordeur een keer vol in een kant van het stabilo geramt. De tip boog zeker 45 graden omhoog en ik had al visioenen van een compleet afgebroken staartvlak. Shade: klein deukje in de voorlijst (heeft de rand van de doos geraakt) en het hoogteroer is over een paar centimeter losgescheurd van het stabilo. Dit is met tape vastgezet. Hoogteroer loopt nu lekker soepel!

mr-02 zei:
Hey,

Ondertussen is mijn brushless binnen:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=4704
Nu nog wacht op een nieuw tandwieletje voor erop

Ik ben wel eens benieuwt of dit echt meer power heeft op 2S lipo ...
volgens rafgol wel :D (hij heeft hem zelf)

greetzz

'ben benieuwd hoe dat uitpakt; dit was ook mijn keuze aanvankelijk, maar ik heb toch voor een Robbe Arcus gekozen omdat daar veel makkelijker een directe buitenloper in kan

Hai

Ongetwijfeld al gezien door vele maar kon het niet laten om toch even de link te plaatsen.
Persoonlijk vindt ik dit een bijzonder geslaagde brushless mod met relatief weinig werk.

RC-Network

groet
Ferdy

EDIT: moet uiteraard wel van te voren ingebouwd worden.... :wink:

Die motor zit inderdaad prachtig ingebouwd. Over de plaatsing van de ontvanger in dit draadje heb ik wel wat twijfels. Als je eens een servo moet vervangen heb je een probleem, je komt er nauwelijks nog bij. De rolroeren zullen moeten aangesloten worden op korte verlengsnoertjes, maar tussen de vleugels is weinig plaats om de stekkers te leggen. En je kunt geen kristellen meer wisselen.

Nog een foto van de doos met de klare easyglider erin. De staartvlakken steken uit (pas op met deuren!), maar opbergen en vervoeren is op deze manier een stuk makkelijker.
EGdoos.jpg

ja mee eens.

ontvanger zou ik NOOOOOIT zo inbouwen ...mij te veel risco ..stel dat er inderdaad wat fout gaat ....

Ferdy

mooi opgeborgen, de mijne staat ook altijd zo op de kast en gaat zo mee naar het veld
alles kan er mooi en en zit veilig weg, behalve dan voor deuren idd, heb hem ook al eens teken een deurlijst gestoten

Back