Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
sven311 zei:
ik had ca in men scharnier en heb het er dus uitgelaten heb het(de rudder) vastgehangen met stevige tape.
Maar hij stuurt feller naar rechts dan naar links,hij stuurt wel naar links,heeeft iemand een plossing hiervoor?
volgens mij zou get zo goe dmoeten zijn(roer gecentreerd en tape aan beid ekanten) Ga strx misschien een stukje m2 draad op hangen zodat het roer in zen geheel beter reageerd.

mvg sven

Hmm, msn-taaltje???... weet dat vele (wat oudere :roll: ) forumgebruikers wat tijd nodig hebben om dit allemaal te kunnen vertalen. :oops: (inclusief mezelf)

Nederlands is toch handiger om lezen. :!: :wink:

Zit je roer mooi neutraal (in de as van het kielvlak) ? Dan zou de uitslag links en rechts toch moeten gelijk zijn...

mijn oprechte excuses:hier de vertaalde versie=> aangezien ik in het bijgeleverde scharnier ca heb gelaten heb ik deze uit de EG gelaten.(deze ben ik ook kwijt nadat men moeder gekuisd had:s).
Dus heb ik aan beide kanten van men roer stevige tape gedaan(deze centreerd het roer).
Momenteel is mijn rudder servo al stuk(misschien mijn fout).
Ik denk dat die servo niet sterk genoeg was ook,duwen ging moeilijker dan trekken(vandaar klein verschil in uitslag).
Maar kent iemand een betere oplossing dan Tape of is dit voldoende?
Ook over die servo ,is de voorgaande link die servo goed voor de rudder of toch niet?
Ik wil rond de 14 euro blijven voor 1 servo(ben totaal bankroet:)).

oh ja ps:is het goed dat men neus redelijk hard naar beneden helt als ik het CG neem?
Bij de maiden lag het CG veel te ver naar achteren,vandaar pakje lood bij gedaan(nu helt hij alvoor).
Ik veronderstel dat het niet erg is dat hij wat alvoor helt??
mvg sven

@sven311,

Wat de servo betreft, zou zeker moeten lukken.
Ik gebruik zelf deze. Ook 2.5 Kg trekkracht en werkt prima.
Weight : 13.4g / Torque : 4.8V 2.5kg-c / Speed : 4.8V/0.13sec / Size(mm) : 26x13x26
Past trouwens ook mooi en zijn niet zo duur.
Tape is wel mogelijk maar ik zou toch schanieren erin maken (nu het toch al los zit), zit stevig en beweegt heel soepel.
Ze kosten niet zo heel veel en blijf je inc. alles een beetje binnen je budget :wink: (inc. verzenden ongeveer 14.50 euro)

René

No-budget scharnieren: een oude diskette openbreken, flopje eruit klingelen en in reepjes snijden; deze flapjes zijn oersterk, en in elapor gewoon te lijmen met Cyano-acrylaat-lijm. (secondenspul)

ha, hoe krijg je deze scharnieren ter plaatse... gewoon met een vers mesje gleufje steken in het hart van je rudder en kielvlak. (liefst corresponderend op dezelfde plaats. -lees hoogte)

Groeten.

rafgol zei:
No-budget scharnieren: een oude diskette openbreken, flopje eruit klingelen en in reepjes snijden

Dat wordt nog een probleem als binnenkort niemand meer diskettes in huis heeft...
Depron is in de laminaathandel ook al grotendeels vervangen door spul dat op een rol wordt verkocht.
We krijgen het nog moeilijk. :roll:
Bart

Ik heb nog een paar kilo diskettes liggen. Maar mijn huidige pc heeft geen A-station meer. Ik kan ze allemaal versnipperen. :lol:

zeer goed systeempje, werk ik ook al lang mee :P

heb nog eens een vraagje,

zou een sg90 1,7kg servo kunne diene als richtingsroer? of zou die dan toch te zwak zijn?
ik ben aant twijfelen .

net mijn rudder gemaakt met je discette tip!TOP! bedankt:)
heb het ronde schuifje verknipt en 2 lagen aan elkaar gelijmd(beetje steviger).
ik heb het in de EG gelijmd en naar mijn weten loopt alles zeer vlot(nu nog wachten op rudder servo:(:)).

erg bedankt voor deze goedkope en goede tip!

mvg sven

Hey,

vandaag voor de eerste keer gevlogen met m'n brushless in easyglider.
Het probleem is dat als ik de motor uitdoe dat je glijk naar beneden valt.
Ook gebeurt dat gewoon soms eens. het is niet door te stallen ofzo....
En mijn CG ligt nochtans goed (zoals in de handleiding)

Weet iemand hoe dit komt ?

MVG
Florian

mr-02 zei:
Het probleem is dat als ik de motor uitdoe dat je glijk naar beneden valt.
Ook gebeurt dat gewoon soms eens. het is niet door te stallen ofzo....
En mijn CG ligt nochtans goed (zoals in de handleiding)

Je zal iets meer moeten vertellen.
Hoe valt-ie naar beneden.. neus omlaag? Is het een duikvlucht?
Als jé 'm gewoon opgooit, zonder motor, zweeft-ie dan normaal?

Bart

Ja is een soort van kort duikvlucht ... (neus naar voor)
uh opgooien zonder motor... nog niet geprobeert (zal helaas nog ff moeten w8en voor te gaan vliegen ivm examens ed)

Mvg
Florian

mr-02 zei:
...Ook gebeurt dat gewoon soms eens.

Kan het zijn dat het turbulent was op de plek waar je vloog... kwam de wind vrij aangestroomd, of vanachter een gebouw of bomenrij? Was er wind?

Bart

neej de wind kwam niet echt van achter iets ...
ik vloog op een open plek (tussen de velden)

en er was wel redelijk wat wind ...

Ik vind 5916 wel een erg hoge KV waarde hoor. Zou je niet de 3361kv variant nemen en daar een lekkere grote prop aan hangen? Ik weet niet of je gearbox zulke enorme snelheden wel aankan. Vermogen van de 5916kv en de 3361kv is vrijwel hetzelfde.
Maat moet denk ik wel gaan passen op de originele gearbox. Deze motor heeft een wat kleinere diameter als het origineel (20 tegen 28 ), maar gezien de plaatsing van de gaten zou dit moeten passen. Volgens mij moeten de gaten op 16 mm zitten, lijkt wel te kloppen op het plaatje.

ok bedankt voor je uitleg,ik ga nog even doorsparen en dan vraag ik wel nog eens wat de ideale motor is(bij rc technics):)

mvg sven

de mijne is ook eindelijk af :wink:

Setup

3X sg90
1X hs81 (hoogte)
moter B2040-7T
esc cc25
accu 2s2000mah(10c)

ben wel verschoten van het gewicht

770gram !! vliegklaar :)

Back