Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Nee, volgens mij heb ik het ergens in dit topic gezien. Principe is wel hetzelfde, in de doos ziet het er bij mij hetzelfde uit. Ik wilde het weer even onder de aandacht brengen, is best handig zo. Er kunnen zo makkelijk andere vliegtuigen op worden gestapeld.

Fotor zei:
Nee, volgens mij heb ik het ergens in dit topic gezien. Principe is wel hetzelfde, in de doos ziet het er bij mij hetzelfde uit. Ik wilde het weer even onder de aandacht brengen, is best handig zo. Er kunnen zo makkelijk andere vliegtuigen op worden gestapeld.
De maker heeft hetzelfde gedaan met de doos van de Cularis. Nog handiger, want dat is nog een groter onhandig stuk schuim om de deur uit en de auto in te manipuleren...
Uitgebreid bouwverslag van de Cularis. Wel in het Spaans, maar veel foto's.

Bart

bdoets zei:
Fotor zei:
De maker heeft hetzelfde gedaan met de doos van de Cularis. Nog handiger, want dat is nog een groter onhandig stuk schuim om de deur uit en de auto in te manipuleren...
Uitgebreid bouwverslag van de Cularis. Wel in het Spaans, maar veel foto's.

Bart

Bij de Cularis moet je de wingtips aan de vleugel lijmen en dan passen de vleugels niet meer in de doos, helaas!

ZamBeZi zei:
Bij de Cularis moet je de wingtips aan de vleugel lijmen en dan passen de vleugels niet meer in de doos, helaas!

Nou dan moet je nog maar eens goed op die site kijken.
Bart

Wacht ik geef de link er even bij:
http://www.skytechnologies.net/cularis/optimization.html

Bovendien voegt hij nog het volgende toe:

Una alternativa interesante que he visto en un foro, es el no pegar las orejas de las alas. Éstas quedan suficientemente estables en la ranura que queda en el ala y con algo de cinta adhesiva se pueden fijar adicionalmente. La gran ventaja de esto es que se puede usar la caja original e incluso la pieza de foam del interior con sólo unas pequeñas modificaciones para transportar y guardar el Cularis.

En dat heb ik met behulp van BabelFish even vertaald:

Een interessant alternatief dat ik in een forum heb gezien, is niet de oren van de vleugels te plakken. Deze zijn voldoende stabiel in de groef die in de vleugel is en met iets van kleverige band zij mogelijk om zijn bovendien worden bevestigd. Het grote voordeel van dit is dat de originele doos en het stuk van schuim van het binnenland enkel door kleine wijzigingen aan vervoer kan worden gebruikt en zelfs Cularis houden.

bdoets zei:
ZamBeZi zei:

Nou dan moet je nog maar eens goed op die site kijken.
Bart

Wacht ik geef de link er even bij:
http://www.skytechnologies.net/cularis/optimization.html

Bovendien voegt hij nog het volgende toe:

Una alternativa interesante que he visto en un foro, es el no pegar las orejas de las alas. Éstas quedan suficientemente estables en la ranura que queda en el ala y con algo de cinta adhesiva se pueden fijar adicionalmente. La gran ventaja de esto es que se puede usar la caja original e incluso la pieza de foam del interior con sólo unas pequeñas modificaciones para transportar y guardar el Cularis.

En dat heb ik met behulp van BabelFish even vertaald:

Een interessant alternatief dat ik in een forum heb gezien, is niet de oren van de vleugels te plakken. Deze zijn voldoende stabiel in de groef die in de vleugel is en met iets van kleverige band zij mogelijk om zijn bovendien worden bevestigd. Het grote voordeel van dit is dat de originele doos en het stuk van schuim van het binnenland enkel door kleine wijzigingen aan vervoer kan worden gebruikt en zelfs Cularis houden.

Zijn oplossing onderbouwd i.d.d. mijn eigen constatering; bedankt voor het linkje.
Ik heb die Cularis uitgebreid mogen bestuderen; met tape zou je die wingtips wel vastkunnen zetten, maar om dat nou voor elk transport los te halen... :?

hey nog ff over de easy glider

ik heb er ook eentje en ik vroeg mij af of het leuker zou zijn met een brushles motertje
kan je er dan ook beter mee zweven???

Nou daar kan je hier op het forum plenty over lezen.
Zal voor het zweven niet zo veel uitmaken denk ik... maar als je er een lipo in doet wordt-ie een stuk lichter, en dat scheelt wél. Alleen als het een beetje waait kan hij weer beter wat zwaarder zijn, dan komt-ie beter tegen de wind in.
Maar een licht toestel kan je altijd zwaarder maken, omgekeerd is lastig...
Bart

Een brushless motor zal je alleen beter doen klimmen. Je kunt dus sneller op hoogte zijn. Bovendien is een brushless motor efficienter dan een brushed motor dus kun je meer keren omhoog op een acculading. Voor het zweven maakt het natuurlijk geen donder uit. Brushless motor uit geeft dezelfde prestaties als een brushed motor die uitstaat. Het scheelt hooguit marginaal in gewicht.

niet, ja kan achteraf nog altijd een gewichtje aan de staart hangen moest hij te zwaar zijn vanvoor maar als je het erin steekt kan je he tniet meer uithalen dusja

wachteffe - je weet toch waar het zwaartepunt moet zitten neem ik aan, dat kan je toch bij benadering goed hebben?
Dan kan je eventueel nog neutraal ballasten, in de vleugelbuis bijvoorbeeld. Als het winderig is.
Bart Doets

Dat scharniertje moet tussen je richtings roer en de achterlijst van je verticale staart deel en het zorgt er voor dat je onderkant van je richtingsroer ook goed zit aangsloten aan je staart.

ok ,romp is gelijmd maar waarom is onderaan(van midden naar staart) zo'n plek vrij voor precies een staafje in te steken???
Wat moet daarin?
sorry maar handleiding maakt me niet wijzer!

mvg sven

ik vind mijn handleiding niet meteen terug maar er staat volgens mij toch mooi in de handlijding dat dit voor de antenne is hoor

alles is ondertussen gelukt,hij is af(enkel nog programmeren in zender).
Maar wel ondervind ik dat men rolroer plooid ter plaatse van het roerhoorntje op de zijkant is de uitslag veel minder,kan ik dit oplossen door een latje eronder te lijmeb??

mvg sven

sven311 zei:
alles is ondertussen gelukt,hij is af(enkel nog programmeren in zender).
Maar wel ondervind ik dat men rolroer plooid ter plaatse van het roerhoorntje op de zijkant is de uitslag veel minder,kan ik dit oplossen door een latje eronder te lijmeb??

mvg sven

En carbon latje in de rolroeren inlijmen helpt maar wat nag beter is is om de scharnieren een beetje los te snijden. Dus om de centimeter een paar keer insnijden. Dat hebben je servos ook liever :D

ik had ca in men scharnier en heb het er dus uitgelaten heb het(de rudder) vastgehangen met stevige tape.
Maar hij stuurt feller naar rechts dan naar links,hij stuurt wel naar links,heeeft iemand een plossing hiervoor?
volgens mij zou get zo goe dmoeten zijn(roer gecentreerd en tape aan beid ekanten) Ga strx misschien een stukje m2 draad op hangen zodat het roer in zen geheel beter reageerd.

mvg sven

Back