multiplex Easystar deel 2.

En op 3s zou het zeker moeten lukken...
Vlieg met mijn setup nouwelijks volgas, enkle om evne snel hoogte te maken, of even een snelle redding te doen, omdat ik weer dom aant stunten ben ;)

En op 3s zou het zeker moeten lukken...
Vlieg met mijn setup nouwelijks volgas, enkle om evne snel hoogte te maken, of even een snelle redding te doen, omdat ik weer dom aant stunten ben ;)

Ik veronderstel dat de motor 3 cellen aankan :

Specificaties:
Type: A2208/12
KV (RPM/V): 1800
Werk Voltage: 6-12V
Werk Stroom: 8A-11A
Max. Stroom: 16A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-15A > 74%
Stroom Onbelast: 0.8A@10V
Interne Weerstand: 90 mΩ
As diameter: 3.17mm
Afmetingen: D27.5 x L20mm
Gewicht: 39g. (excl. mounts)
Aangeraden model gewicht: 200-500 gram

Inclusief:
1 x Borstelloze motor
1 x Montage Kruis
1 x Aluminium Prop Adapter
4 x Schroef

Prop (max.):
2S LiPo: 8x4.5
3S LiPo: 7x4
8S NiCd: 8.5x5

Laatst bewerkt:
het lukt dus met 3 cellen, batterij is omgeruild.
Vermogen genoeg nu ! Nu nog uitbalanceren, bij mijn eerdere modellen balanceerde ik de toestellen zo uit dat de neus lichtjes naar beneden kantelt.
Ik veronderstel dat dit bij de easy star niet anders is ?

in de eerste instantie wel idd, mijn EZ is ietsje staartlastig maar zelf vind ik dat prettig met vliegen, indicatie van thermiek is beter en pakt makkelijker op. Maargoed, niet iedereen gebruikt zijn EZ als zwever :P

de mijne gaat bij vol gas erg hard klimmen, terwijl de cog toch goed is volgens mij.
wat ik hier aan veranderen?

setupje is 2600kv buitenloper met 3s 2200mah lipo

Aangenomen dat je motor op een motormount gemonteerd zit, even eraf draaien en onder de bovenste twee schroeven een paar ringetjes doen (een mm of anderhalf, twee in totaal) zodat de motor wat meer domping krijgt. Dat zou voldoende moeten zijn. Wel opletten want nu verandert het vlieggedrag ook bij "rustig rondtuffen". De kans is groot dat je wat extra hoogteroer moet inmixen.

Je kunt het natuurlijk ook andersom doen, de motor gewoon laten zoals 'ie is en op je gas hoogteroer exponentioneel meemixen. Hoe meer gas je geeft, hoe meer hoogte. Even kijken op hoeveel procent gas het gedrag begint en van daaraf meemixen :)

Aangenomen dat je motor op een motormount gemonteerd zit, even eraf draaien en onder de bovenste twee schroeven een paar ringetjes doen (een mm of anderhalf, twee in totaal) zodat de motor wat meer domping krijgt. Dat zou voldoende moeten zijn. Wel opletten want nu verandert het vlieggedrag ook bij "rustig rondtuffen". De kans is groot dat je wat extra hoogteroer moet inmixen.

Je kunt het natuurlijk ook andersom doen, de motor gewoon laten zoals 'ie is en op je gas hoogteroer exponentioneel meemixen. Hoe meer gas je geeft, hoe meer hoogte. Even kijken op hoeveel procent gas het gedrag begint en van daaraf meemixen :)

Het idee achter de ringetjes is dus dat je de motor naar beneden laat richten?
ik ga dat zeker is proberen. dank voor je antwoord

Overigens heb ik nu de inrunners gezien van turnigy die sommige mensen hier hebben. De meeste hier gebruiken de 2200KV inrunner, maar zou de 2700kv versie ook gaan? omdat deze nog instock is, en de 2200 versie niet.

Dan zal ik hem eerst op 2s lipo doen..
Heb zelf de 2200kv, en die vind tik op 3s al een beetje te..

Maar je went er wel snel aan... ;)

en dan te bedenken dat ik de niet de originele easy star heb, maar een knock off..

ik denk toch dat ik een originele easystar ga halen, bij conrad is hij €70. volgens mij heeft het piepschuim van de easystar een veel hogere dichtheid dan de kopie die ik heb. (in vergelijking met de minimag die ik heb)

overigens, als er belangstellende zijn voor een minimag, hij is te koop.

Nee, dat heeft niet veel nut. Daarmee haal je de eigenschappen die de EZ zo makkelijk te vliegen maken grotendeels weg (zelfcorrigerend vermogen). Wel krijg je er een sneller toestel voor terug. Persoonlijk zou ik dan zeggen koop er een tweede (sneller) toestel bij ;)

Emil,
De 2200KV heeft inderdaad al aardig wat pit in de EZ, zelf gebruik ik 'm vooral om snel op hoogte te komen (of even naar een bel toe te vliegen waar ik bijvoorbeeld vogels zie draaien) en dan gaat de motor weer uit. Wil je gewoon rondjes vliegen met de motor constant aan is de 2700KV denk ik wel wat teveel van het goede (in ieder geval op 3S)

en dan te bedenken dat ik de niet de originele easy star heb, maar een knock off..

ik denk toch dat ik een originele easystar ga halen, bij conrad is hij €70. volgens mij heeft het piepschuim van de easystar een veel hogere dichtheid dan de kopie die ik heb. (in vergelijking met de minimag die ik heb)

overigens, als er belangstellende zijn voor een minimag, hij is te koop.

In duitsland kost ie 53 euro (daar komt nog ongeveer 8 euro verzendkosten bij). Natterer Modellbau - BK EasyStar 002317

Ik heb daar van de week de EZ Star en de MiniMag besteld.

aha,

nu is het wel zo dat ik morgen 18 word :)
dus dan is er weer wat budget haha.
Of het nu een easystar wordt, of een wild hawk romp weet ik nog niet eigenlijk.

een easystar lijkt me sterker, maar met een 2de wild hawk romp heb ik zowat 2 vliegtuigen.. En dan kan een maat van me ook is meevliegen. Op hobbyking heb ik al een leuk lijstje gemaakt, met onder andere carbon staven en buizen. 2700KV is bij nader inzien te hoog vind ik. Ik blijf liever wat lager met 2200KV. Aangezien ik toch 3s wil blijven vliegen. 2s geeft te weinig power om het een beetje leuk te laten vliegen..

Heb mijn rolroeren ook afgemaakt, en het ziet er nog best strak uit :)
post later wel een fototje

Die carbon staven en buizen kun je beter hier in Nederland kopen, verzendkosten daarvoor zijn erg hoog (lang pakket). Kijk even bij de LHS, vliegerwinkel of op Vliegerop

voor de prijs wat ze hier kosten kun je ze netzogoed ook daar kopen ;)
aangezien ik ook andere dingen erbij bestel kwam ik zonder die staven al op 20 dollar verzendkosten. dus eigenlijk ben ik dan nog steeds een stuk goedkoper uit.

Al zal de kwaliteit van HK misschien lager zijn, ik weet er veel toepassingen voor te vinden.

toch bedankt voor de tip! :)

Zondag ga ik waarschijnlijk mijn eerste fotovlucht maken met de easy star.
Heb hem eens gewogen inclusief camera, etc.. Iets meer dan 800 gram.
Dit lijkt me niet te zwaar ?

volgens mij kan de easystar dat goed aan, mits je een redelijke brushlesss-setup hebt.

ik heb een onlangs een bestelling geplaatst bij hobbyking, want de 2200kv inrunner was weer in stock :)

Polyester Velcro Peel-n-stick adhe
CA Applicator Fine
Strong Rare-Earth Button Magnets
High stength fiber tape 20mm x 50m

Carbon Fiber Square Tube 750x3mm
Carbon Fiber Rod (solid) 1.5x750mm
Carbon Fiber Tube (hollow) 3x2x750

Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG
Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG
5 Minute Quality Epoxy Glue

Turnigy 4mm Heat Shrink Tube -
Turnigy 4mm Heat Shrink Tube - BLA
Wire Mesh Guard Black 10mm (1mtr)
JST-XH 3S Wire Extension 20cm

Peel-n-stick foam tape. 10x5inch
X-BLADE Spare SK-5 Steel blades
HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless I

service van HK is best goed tot nu toe vindt ik, had namelijk wat verkeerds besteld. Na 1 mailtje was het gelijk veranderd. Pakket is nu verzonden, ben benieuwd naar de kwaliteit van alles.

Back