multiplex Easystar deel 2.

Prop adapter voor 3.2mm (let op, 3.175 is NIET hetzelfde!!!)
Ik vlieg al jaren tevreden met deze setup met een graupner speedprop op 5.5x5.5, trekt ongeveer 18A, dus om je regelaar lekker koel te houden kun je het best een 30A regelaar meebestellen bij UH :)

Ik heb er nu een 25A regelaar bij, moet ook wel voldoen denk ik?
Zal eens opzoek gaan naar een vergelijkbare prop ;) .

lol, je hebt de enige uitzondering gevonden :D
Die past inderdaad prima, die gebruik ik ook. Kost geen fluit en goede kwaliteit. Helaas moet je de prop vaak wel uitruimen maar met een beetje beleid is dat prima te doen.

lol, je hebt de enige uitzondering gevonden :D
Die past inderdaad prima, die gebruik ik ook. Kost geen fluit en goede kwaliteit. Helaas moet je de prop vaak wel uitruimen maar met een beetje beleid is dat prima te doen.

Die 6x4 is voorzien van een fix aantal adaptertjes voor verschillende as diktes dus je hoeft niet eens zelf uit te ruimen. Met deze prop adapter hoef je ook geen stukje uit de romp te halen om ruimte te maken voor de 6x4, het past precies :D

Even een andere vraag, had ik iets moeten doen met domping en de hoek van de motor t.o.v. de as midden door de romp? Als ik vol gas geef lijkt de ez* een beetje naar rechts te trekken...

Haha ja dat kan inderdaad met vijf keer zoveel vermogen als de EZ normaal te verduren krijgt ;) als je je motorhoek niet meer aan kunt passen zou je - als dat in je zender kan natuurlijk - wat left rudder mee kunnen mixen op het gaskanaal.

Even vraagje.......Mits ik nog maar net ben begonnen met vliegen heb ik mijn easystar al wat in de grond geboord en geplakt. Nu probeerde ik net een voorwaarte looping maar hij draaide niet snel genoeg en ging frontaal de grond in. Het plakken was meteen klaar maar de servo van het richtingsroer vertoonde van te voren al een kleine hapering. Die plastieken tandwieltjes binnenin vind ik al snel rommel dus die is los over :confused: Dat op zich is geen ramp maar nu tuut/bliept er iets aan de motor en flikkert aan de ontvanger een rood lampje.....Iemand die weet wat ik hem kapot gedaan? :rolleyes::rolleyes:

Je hebt er in ieder geval van geleerd om fratsen als loopings op een veilige hoogte uit te voeren :)

Wat je zegt over de servo heb ik geen idee van - maak daar eens een Nederlandse zin van? Als er iets piept aan de motor betekent dat meestal dat je de regelaar probeert te activeren terwijl op de zender het gas niet helemaal dicht is. En het rode ledje op de ontvanger.. Wat voor merk/type is het? Misschien kunnen we er dan wat mee ;)

Overigens, heet water en secondenlijm maken je EZ zo goed als nieuw :D

Je hebt er in ieder geval van geleerd om fratsen als loopings op een veilige hoogte uit te voeren :)

Wat je zegt over de servo heb ik geen idee van - maak daar eens een Nederlandse zin van? Als er iets piept aan de motor betekent dat meestal dat je de regelaar probeert te activeren terwijl op de zender het gas niet helemaal dicht is. En het rode ledje op de ontvanger.. Wat voor merk/type is het? Misschien kunnen we er dan wat mee ;)

Overigens, heet water en secondenlijm maken je EZ zo goed als nieuw :D

Yup heb zeer goede lijm en speciaal busje dat de zuurstof weghaald zodat je meteen kan loslaten.
Ivm de servo : Na een andere crash voelde ik dat de links rechts stuur servo tijdens het sturen een beetje bleef hangen alsof er een tandje af was bijvoorbeeld en nu kan ik die servo heen en weer bewegen zonder weerstand. Normaal hoor je de tandjes draaien toch :D.
De ontvanger is allemaal stock/ standaard zoals hij uit de doos komt. Ken er zelf niks van :confused:

Thx in advance :cool:

Als je servo kan bewegen zonder weerstand kun je daar beter niet meer mee gaan vliegen, dat gaat niet goed komen. Die moet je dus in ieder geval vervangen (of even nakijken of er inderdaad tandwielen afgebroken zijn, voor de tinyS is wel een setje tandwieltjes te krijgen denk ik)

De led op de ontvanger brandde eerst niet?
Het busje dat zuurstof weghaalt heet activator ;)

Als je servo kan bewegen zonder weerstand kun je daar beter niet meer mee gaan vliegen, dat gaat niet goed komen. Die moet je dus in ieder geval vervangen (of even nakijken of er inderdaad tandwielen afgebroken zijn, voor de tinyS is wel een setje tandwieltjes te krijgen denk ik)

De led op de ontvanger brandde eerst niet?
Het busje dat zuurstof weghaalt heet activator ;)

Yup das het juiste woord :D
Eerst deet de servo wat raar maar ik heb nog tijdje kunnen vliegen dus die zal wel voor 50% naar de haaien geweest zijn. Op mijn Nitro Buggy had ik ook van die plastieken servo's die ik er ook al snel had afgeflikkerd :D

En een goede vraag of de led eerst wel werkte :D Niet echt op gelet maar ik weet wel dat hij nu flikkert en de motor tuut :(

Ik zoek een motortje die mss ietsje meer power heeft dan de permax 400 maar hoeft niet per sé. Men permax is versleten en hij gaat nu niet egt vooruit.
note: ik vlieg op 7cell nimh

is deze motor geschikt voor de easy star of heeft die te weinig toeren

Hype AL28-760M

Technische Daten
Abmessungen: 28x30mm; Spannungsbereich: 6-12V; Leerlaufstrom: 0,5A; U/Volt: 760RPM/V; Max. Stromaufnahme: 12A / 60s; Wirkungsgrad: 78%; Widerstand: 312 mohm; Wellendurchmesser: 3,17mm; Gewicht: 58g; Pole: 14-Pol

Vandaag een Multiplex Easystar gekregen.

161.jpg

162.jpg

163.jpg

164.jpg

003-15.jpg

Met een Hobbyking brushless set up.

166.jpg

Snel ff in elkaar zetten en vliegen! Tip: bouw alvast de bedrading voor ailerons in zodat je later alleen de servo's hoeft te plaatsen. Of zet ze er gelijk in, da's een flinke verbetering in reactie :)

Ik heb mijne verkocht, snel maar weer eens een nieuwe bestellen, eerst mijn twisters voor elkaar.

Snel ff in elkaar zetten en vliegen! Tip: bouw alvast de bedrading voor ailerons in zodat je later alleen de servo's hoeft te plaatsen. Of zet ze er gelijk in, da's een flinke verbetering in reactie :)

Ik heb mijne verkocht, snel maar weer eens een nieuwe bestellen, eerst mijn twisters voor elkaar.

Had er al gelijk 4 servo's bij besteld ;) .

Back