multiplex Easystar deel 2.

set up easy star

Hey,
Het is moeilijk alles te lezen over de EZ. Heb er al veel over gevonden welke motor en regelaar samen met de juiste lipo enzo, maar wil een bevestigend antwoord op mijn vraag... Vliegt een EZ goed met een Turnigy inrunner 2200kV
en een Turnigy Basic 25A? dit werd gevlogen met een 3s 1300Mah.

Kan deze EZ kopen met deze setup erin.

Mvg
Nog beter is 3cell lipo 2200 mah ,die heb gelijk het juiste gewicht voor perfecte zwaartepunt [tussen 170 en 180 gr,]

Bah, Lood. Nee lood was voor een brandstof vliegtuig als je jezelf geen grotere motor kon veroorloven. Bij elektro duw je er of een iets zwaardere motor in of een grotere accu. Of je maakt de achterkant lichter maar lood is verboden... Bij mij tenminste :D

Bij de EZ geen zwaardere motor aangezien die achter het zwaartepunt ligt dus houd je een zwaardere accu over. ;)

Gebaseerd op de motorsteun van Rayplay [81087] multiplex-easystar-deel-2-a-50 heb ik ook een mooi en licht ontwerp gemaakt voor een buitenloper.
Hij weegt 11 gram en is gemaakt van 32mm drukbuis (is dunwandiger als afvoerbuis), een stukje snijplank van 6 mm en een paar 2mm spijkertjes.

Beelden zeggen meer als woorden

PICT0004-2.jpg

PICT0003-2.jpg

Wel een stukje van de platte vlakjes weg frezen uit de motor behuizing zodat de steun er helemaal in schuift.
Ja ik mis een stukje, dat is het gevolg van mijn laatste crash :oops:

PICT0007.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Die van jou is beter dan die van mij, maar goed, daar moet je wel meer geduld voor hebben :p

Laatst bewerkt:
Hey,
... Vliegt een EZ goed met een Turnigy inrunner 2200kV
en een Turnigy Basic 25A? dit werd gevlogen met een 3s 1300Mah.
Die Turnigy 2200kV is de motor die zo'n beetje standaard gebruikt wordt voor brushless setup. Vliegt prima, toevallig vanavond voor het eerst mee gevlogen. Had net de standaard brushed setup vervangen door brushless.

Alleen lijkt die lipo me ook wel wat licht (geeft ook korte vliegduur). Heb zelf een 2200mAh en een 3000mAh en vond de 2200mAh eigenlijk al te weinig gewicht in de neus geven.

motor

Gebaseerd op de motorsteun van Rayplay [81087] multiplex-easystar-deel-2-a-50 heb ik ook een mooi en licht ontwerp gemaakt voor een buitenloper.
Hij weegt 11 gram en is gemaakt van 32mm drukbuis (is dunwandiger als afvoerbuis), een stukje snijplank van 10mm en een paar 2mm spijkertjes.

Beelden zeggen meer als woorden

PICT0004-2.jpg

PICT0003-2.jpg

Wel een stukje van de platte vlakjes weg frezen uit de motor behuizing zodat de steun er helemaal in schuift.
Ja ik mis een stukje, dat is het gevolg van mijn laatste crash :oops:

PICT0007.jpg
Waarom al die moeite voor een buitenloper ?
Een binnenloper past er precies in en is de instelhoek ook gelijk goed.
Voor de prijs is geen punt ,Bij h k outrunner 12,50 dollar en de bekende 2200kv inrunner 19,50 dollar.
gr, vogelman.

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en beginnend easystar vlieger,
ik heb de complete doos met vliegtuig en zender gekocht en heb vandaag geprobeerd te vliegen, alles goed opgeladen en vliegen maar,maar niet heus drie keer tijdens de start gevallen hij is nu een beetje kapot. de motor maakt volgens mij niet genoeg toeren en na de vierde keer viel zelfs de propeller er af en die zit nu gewoon los.
Ook het zwaartepunt getest steeds maar hij wil niet vliegen.
kan iemand mij zeggen wat ik wel en niet moet doen.
Dan word ik misschien weer bij . alvast bedankt :D

Vliegen moet je leren en dat kun je jezelf niet leren ga naar een club en laat je voorlichten over wat het inhoud om te vliegen.
Daar kunnen ze ook je vliegtuig nazien en eventueel je zender afstellen.
succes met het vliegen.

The Wings is toch de Vliegclub uit Nistelrode aan de A50
daar ken ik nog wel iemand van Die met de leesmap rond kwam.

Vliegen moet je leren en dat kun je jezelf niet leren ga naar een club en laat je voorlichten over wat het inhoud om te vliegen.
Daar kunnen ze ook je vliegtuig nazien en eventueel je zender afstellen.
succes met het vliegen.

Dat kan ik helemaal beamen ;-)

Ook eerst zelf geprobeerd. Na 2 keer de Easystar te hebben moeten repareren ben ik dan toch maar naar een club gegaan. Daar leer ik nu vliegen.

Ik kan je verzekeren dat dit de enige goede manier is om goed te leren vliegen zonder dat je steeds hoeft te repareren!

Groet,
Theo

easystar

Kijk als je het goed bekijkt kreeg ik een goed antwoord,maar ik vlieg al een aantal jaren eerst met de Taxi 2 daarna met de grootste pipercub van Robbe span twee meter tien.
Dan kun je niet zomaar iemand naar een club verwijzen,ik woon nu 4 jaar in Frankrijk en vlieg daar bij een club hier in de buurt.
In mijn eerst bericht schreef ik dat de easystar niet goed is heeft niet genoeg vermogen en de propeller is los geraakt hoe krijg ik die weer vast,
om naar de winkel terug te gaan moet ik 125 km rijden heen en dat doe ik wel eens maar niet voor een wisse wasje. en van electrisch vliegen weet ik nog te weinig, sorry !!:(

Kijk als je het goed bekijkt kreeg ik een goed antwoord,maar ik vlieg al een aantal jaren eerst met de Taxi 2 daarna met de grootste pipercub van Robbe span twee meter tien.
Dan kun je niet zomaar iemand naar een club verwijzen,ik woon nu 4 jaar in Frankrijk en vlieg daar bij een club hier in de buurt.
In mijn eerst bericht schreef ik dat de easystar niet goed is heeft niet genoeg vermogen en de propeller is los geraakt hoe krijg ik die weer vast,
om naar de winkel terug te gaan moet ik 125 km rijden heen en dat doe ik wel eens maar niet voor een wisse wasje. en van electrisch vliegen weet ik nog te weinig, sorry !!:(

Denk dat deze regel voor verwarring heeft gezorgd ;-)

Ik ben nieuw op dit forum en beginnend easystar vlieger

De prop kun je er gewoon met een drupje CA op vast lijmen (secondenlijm)

Voor wat het vermogen betreft: Ik ga ervan uit dat je de standaard motor erop hebt zitten. Die motor is eigenlijk veel te zwak, ermee vliegen is wel mogelijk maar ik zou gaan voor een goede binnenloper.

Heb je een 2 cellen Lipo erin zitten?

Ik heb geleerd dat je de Easystar recht vooruit moet gooien, dus niet omhoog! In geval van de originele motor: Geef eerst vol gas en wacht tot de motor goed op toeren is. Gooi de Easystar dan recht vooruit en geef vervolgens 1 tik UP. Dan zou de Easystar rustig aan moeten klimmen.

Groet,
Theo

easystar

Bedankt voor de tip, kan ik morgen even naar de bouwmarkt daar hebben ze wel goede lijm. Inderdaad heb ik er een twee lagen Lipo batterij in zitten.had ik al speciaal gedaan omdat de baterijen die er bij zaten niet genoeg kracht geven.maar ga van de week toch even kijken voor een ander motortje.
En ik heb zie nu pas de stabilo niet goed recht staan, maar daar kan de motor niets aan doen,de motor heeft niet genoeg trek kracht. Jammer !!

vriendelijke groet, Jacques :cool:

De originele speed 400 heeft trekkracht zat, daar vliegt hij prima op. Jouw motor kan wel al versleten zijn natuurlijk. Zorg er ook voor dat het zwaartepunt goed zit.

Voor wat het vermogen betreft: Ik ga ervan uit dat je de standaard motor erop hebt zitten. Die motor is eigenlijk veel te zwak, ermee vliegen is wel mogelijk maar ik zou gaan voor een goede binnenloper.

Dat is echt onzin, standaard motor is sterk zat!
Alleen als je verticaal omhoog wil en dat soort dingen gaat de standaard motor dat niet trekken. Heb het hele seizoen met de standaard motor gevlogen en pas sinds deze week de brushless setup die ik al had liggen erop gezet. Met de standaard motor vloog ik de meeste tijd zelfs maar half gas, ook starten met half gas.

Lijkt er meer op dat je de prop verkeerd om hebt zitten, of het zwaartepunt toch te ver naar achter. Wat meer gewicht in de neus dan voorgeschreven vliegt meestal makkelijker.

geen onzin. Ik heb hier een Easystar (RTF) liggen met originele setup en heb exact hetzelfde probleem. De easystar wil bijna niet klimmen en het kost heel veel moeite om hem in de lucht te houden.

Misschien een probleem van dit motortje. (maandag ochtend productie) maar ik zie meer mensen die er problemen mee hebben. Prop zit goed en lipo's zijn ook in orde.

Misschien speelt mijn onervarenheid ook mee, echter heeft er ook een ervaren persoon ermee gevlogen en deze kon hem ook amper in de lucht houden.

Daarnaast vlieg ik zelf met een brushless setup op mijn andere Easystar en dat gaat als de brandweer.

Groet,
Theo

Laatst bewerkt:
Het ding hoort gewoon goed te vliegen met de standaardmotor, als hij niet eens van de grond komt is er iets behoorlijk mis. Moeilijk in de lucht te houden zou al helemaal niet mogen, 't is nota bene een zwever.

Wat nog wel eens wil gebeuren is dat de prop adapter slipt op de motoras.

Back