multiplex Easystar deel 2.

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 17 apr 2009.

  1. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Oké, dan is het goed...
     
  2. R2D2

    R2D2

    Lid geworden:
    18 jun 2003
    Berichten:
    845
    Locatie:
    Veendam
    Gelukkig....... Zucht :)
     
  3. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hier dan de foto's van mijn Brushless Outrunner:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik heb dus een Speed 400 leeg gehaald en de twee schroefgaatjes ervan uitgeboord tot 3 millimeter. Daar heb ik de Outrunner op bevestigd met de originele schroefjes die erbij zitten.
     
  4. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    motor is 1350kv en wordt op 3s met een 7*4 geadverteerd, we beginnen met een 6*5 om te proberen.

    voor de montage gewoon een oude speed 400 genomen en deze helemaal leeg gemaakt. daarna de gaten aan de voorkant voor de schroefen uitgeboort naar 3mm en dat viel precies samen met de montage gaten van de brushless motor:

    [​IMG]

    (beetje slechte kwaliteit foto helaas)
     
  5. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Kijk, het kan dus best. Of het mooi is, dat is een tweede. Vindt persoonlijk mijn inrunnertje die netjes binnen de bestaande motorbehuizing valt mooier.

    Groet,
    Theo
     
  6. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bedankt voor de aanvulling, Robert!
     
  7. firefly

    firefly

    Lid geworden:
    7 jul 2010
    Berichten:
    79
    Als je een Himodel 2212 outrunner neemt (o.a. te koop bij RCTechnics) past hij makkelijk in de originele nacelle, je moet dan alleen de mantel van de Permax iets inkorten en een van de koelgaatjes iets groter maken voor de draadjes. De schroefgaatjes komen ook overeen.
     
  8. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    Bedankt voor de beloofde foto,s.
    vogelman.
     
  9. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Een inrunner motor is inderdaad mooier, maar Robert had deze nog liggen en dit was dus makkelijker. Ik vind het ook nog best mooi lijken, maar dat is mijn mening.
     
  10. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Daar gaat het tenslotte om, het is jou kist!

    Groet,
    Theo
     
  11. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Creatieve oplossing met de sp400 casing. daar had ik zelf nooit opgekomen :)

    Inbouwen kan ook wel als je er wat tijd in steekt. Het is net wat je wilt.

    1350kv is wat aan de lage kant omdat je geen grote prop kwijt kunt maar verder kan een buitenlopertje best.

    Gr. Dennis
     
  12. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Er komt nog een 6*5 prop op en een 3S lipo, dus dan gaat het vast wel snel genoeg. Weet iemand trouwens of je een PET-fles ook om de originele canopy kunt buigen om er een cockpit van te maken of wordt het schuim dan in elkaar gedrukt?? Ik heb namelijk geen zin om hier een mal voor te gaan maken.
     
  13. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    olaf,
    mijn gok is dat je de orginele canopy niet kan gebruiken als mal. om een cocpitraam te maken uit PET gebruik je hitte. Schuim vind hitte opzich niet echt leuk. hout, schaaf en schuurmachine kom je een heel eind mee denk ik ;)
     
  14. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Haha. Als je het dan heel voorzichtig doet met een föhn? Anders moeten we er morgen maar een tussenuurtje aan wagen :p
     
  15. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    easy star

    Gisteren voor de tweede keer gevlogen met easy star met rolroer.
    Veel wind 4 bf, middelmatige hoogte kom je vol gas niet vooruit met de standaard speed 400 motor.
    Gaf iets up ,rechtleggen en dan een weinig down om toch iets snelheid te krijgen ,op deze manier ,steeds herhalen, kom je aan het eind van het veld.
    keren gas er helemaal van af en de wind blaas hem in een mum naar de andere kant.
    Een mede vlieger met een easy star tufte mij elke keer behoorlijk snel voorbij tegen de wind , rare gewaarwording.
    Bleek een 250 watt inrunner [2200kv] te hebben ,speed 400 is 75 watt.
    Heb gelijk deze motor besteld ,er wordt zelfs gevlogen met 5 bf .
    Een voordeel heb je met stevige wind , hij land als een eitje, kop wel vol in de wind houden.
    Vogelman.
     
  16. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    2200kv op 3s geeft me effectief 182 watt (campeed 5,5x4,3) Laat daar eens een dikke 150 van overblijven in het echt....

    Maar das idd factor zoveel meer als een speed 400 met origineel prop :)
     
  17. vogelman

    vogelman

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    402
    Locatie:
    Maarssen
    Is er met een andere prop nog meer pouwer te krijgen?
     
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    ZO! dat ga je merken!,
    Een andere motor met dezelfde prop, kan wel, maar meestal is dat niet DE ideale combi. Het is altijd een combi.. Doordat de nieuwe motor veel meer kracht heeft, kan er ook een grotere prop op, of een grotere, met meer spoed.
    Nu ben ik dan ook gegaan van een 3slipo, wat ook even een beetje meer spanning is.

    ik heb wel eens gevlogen, met meer dan halfgas, en me vliegtuig vloog achteruit... :)
    Das best kewl, en spannend!
     
  19. rayplay

    rayplay

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    197
    Locatie:
    hoorn
    hee mannen. ik wilde mog even terug komen op het inbouwen van de buitenloper. heb even me topic terug gehaald voor de mensen die niet de hele topic hebben door gelezen. wat je wel moet doen eigelijk ( al is het alleen plaatjes kijken ) ;)

    voor een paar centen kan je heel creatiefe oplossingen hebben.met deze setup kan je ook iets grotere props draaien. tis even te info. kan me voor stellen dat er mensne zijn die deze setup TE heftig vinden :D

    [81087] multiplex-easystar-deel-2-a-19
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  20. ickarus

    ickarus

    Lid geworden:
    7 sep 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    O-V Belgïe
    Hey,
    Het is moeilijk alles te lezen over de EZ. Heb er al veel over gevonden welke motor en regelaar samen met de juiste lipo enzo, maar wil een bevestigend antwoord op mijn vraag... Vliegt een EZ goed met een Turnigy inrunner 2200kV
    en een Turnigy Basic 25A? dit werd gevlogen met een 3s 1300Mah.

    Kan deze EZ kopen met deze setup erin.

    Mvg
     

Deel Deze Pagina