Hier dan de foto's van mijn Brushless Outrunner: Ik heb dus een Speed 400 leeg gehaald en de twee schroefgaatjes ervan uitgeboord tot 3 millimeter. Daar heb ik de Outrunner op bevestigd met de originele schroefjes die erbij zitten.
motor is 1350kv en wordt op 3s met een 7*4 geadverteerd, we beginnen met een 6*5 om te proberen. voor de montage gewoon een oude speed 400 genomen en deze helemaal leeg gemaakt. daarna de gaten aan de voorkant voor de schroefen uitgeboort naar 3mm en dat viel precies samen met de montage gaten van de brushless motor: (beetje slechte kwaliteit foto helaas)
Kijk, het kan dus best. Of het mooi is, dat is een tweede. Vindt persoonlijk mijn inrunnertje die netjes binnen de bestaande motorbehuizing valt mooier. Groet, Theo
Als je een Himodel 2212 outrunner neemt (o.a. te koop bij RCTechnics) past hij makkelijk in de originele nacelle, je moet dan alleen de mantel van de Permax iets inkorten en een van de koelgaatjes iets groter maken voor de draadjes. De schroefgaatjes komen ook overeen.
Een inrunner motor is inderdaad mooier, maar Robert had deze nog liggen en dit was dus makkelijker. Ik vind het ook nog best mooi lijken, maar dat is mijn mening.
Creatieve oplossing met de sp400 casing. daar had ik zelf nooit opgekomen Inbouwen kan ook wel als je er wat tijd in steekt. Het is net wat je wilt. 1350kv is wat aan de lage kant omdat je geen grote prop kwijt kunt maar verder kan een buitenlopertje best. Gr. Dennis
Er komt nog een 6*5 prop op en een 3S lipo, dus dan gaat het vast wel snel genoeg. Weet iemand trouwens of je een PET-fles ook om de originele canopy kunt buigen om er een cockpit van te maken of wordt het schuim dan in elkaar gedrukt?? Ik heb namelijk geen zin om hier een mal voor te gaan maken.
olaf, mijn gok is dat je de orginele canopy niet kan gebruiken als mal. om een cocpitraam te maken uit PET gebruik je hitte. Schuim vind hitte opzich niet echt leuk. hout, schaaf en schuurmachine kom je een heel eind mee denk ik
Haha. Als je het dan heel voorzichtig doet met een föhn? Anders moeten we er morgen maar een tussenuurtje aan wagen
easy star Gisteren voor de tweede keer gevlogen met easy star met rolroer. Veel wind 4 bf, middelmatige hoogte kom je vol gas niet vooruit met de standaard speed 400 motor. Gaf iets up ,rechtleggen en dan een weinig down om toch iets snelheid te krijgen ,op deze manier ,steeds herhalen, kom je aan het eind van het veld. keren gas er helemaal van af en de wind blaas hem in een mum naar de andere kant. Een mede vlieger met een easy star tufte mij elke keer behoorlijk snel voorbij tegen de wind , rare gewaarwording. Bleek een 250 watt inrunner [2200kv] te hebben ,speed 400 is 75 watt. Heb gelijk deze motor besteld ,er wordt zelfs gevlogen met 5 bf . Een voordeel heb je met stevige wind , hij land als een eitje, kop wel vol in de wind houden. Vogelman.
2200kv op 3s geeft me effectief 182 watt (campeed 5,5x4,3) Laat daar eens een dikke 150 van overblijven in het echt.... Maar das idd factor zoveel meer als een speed 400 met origineel prop
ZO! dat ga je merken!, Een andere motor met dezelfde prop, kan wel, maar meestal is dat niet DE ideale combi. Het is altijd een combi.. Doordat de nieuwe motor veel meer kracht heeft, kan er ook een grotere prop op, of een grotere, met meer spoed. Nu ben ik dan ook gegaan van een 3slipo, wat ook even een beetje meer spanning is. ik heb wel eens gevlogen, met meer dan halfgas, en me vliegtuig vloog achteruit... Das best kewl, en spannend!
hee mannen. ik wilde mog even terug komen op het inbouwen van de buitenloper. heb even me topic terug gehaald voor de mensen die niet de hele topic hebben door gelezen. wat je wel moet doen eigelijk ( al is het alleen plaatjes kijken ) voor een paar centen kan je heel creatiefe oplossingen hebben.met deze setup kan je ook iets grotere props draaien. tis even te info. kan me voor stellen dat er mensne zijn die deze setup TE heftig vinden [81087] multiplex-easystar-deel-2-a-19
Hey, Het is moeilijk alles te lezen over de EZ. Heb er al veel over gevonden welke motor en regelaar samen met de juiste lipo enzo, maar wil een bevestigend antwoord op mijn vraag... Vliegt een EZ goed met een Turnigy inrunner 2200kV en een Turnigy Basic 25A? dit werd gevlogen met een 3s 1300Mah. Kan deze EZ kopen met deze setup erin. Mvg