Die logica ontgaat mij eigenlijk een beetje. Wat heeft het borgen van de moertjes te maken met grotere roer uitslagen????? Waarschijnlijk was de oorzaak van de kleine roer uitslagen en de krakende servo's dat het busje niet vrij rond kon draaien waardoor de servo's weerstand kregen van de busjes. Nu je de moertjes losgedraaid hebt is die weerstand weg. De busjes kunnen nu wss wel meedraaien. Overigens wel een aanrader om de moertjes te borgen. Vergeet ook niet om het inbus boutje te borgen. Bij mij is die al eens los getrild waardoor het hoogteroer niet meer werkte. Borgen doe ik met locktide. Groet, Theo
Sorry dat ik het zeg maar dat is nu niet bepaald een verbetering maar standaard bij ieder toestel toch? Je aansturing moet vrij kunnen bewegen. Misschien (kennelijk) niet voor iedereen even logisch. Borgen kun je overigens beter doen met loctite/locktide omdat je secondenlijm vrijwel niet meer los krijgt op zulke kleine moertjes. Loctite zit net zo vast maar laat zich makkelijk weer losdraaien. Kan handig zijn als je eens iets moet vervangen
Tip: zelf borgende moertjes bij conrad voor weinig. Meende dat het m2,5 was, maar zeker weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat conrad ze heeft voor weinig.
Het is inderdaad vrij logisch, maar ik kan me voorstellen dat beginners (net als ik toen) de moertjes gewoon vastdraaien. Zo staat het namelijk ook in de bouwhandleiding. De uitslagen zijn wel degelijk groter omdat het verenstaal nu recht staat en er niet meer gebogen aan staat aan het einde. En ja, ik heb ze wel geborgd, met epoxy.
Hiermee geef je zelf al aan dat je iets fout gedaan hebt bij het in elkaar steken van de Easy Star. Als het verenstaal eerst niet recht stond was dat dus fout en dat los je niet op door moertjes te borgen ;-) Groet, Theo
Ik los het lostrillen van de moertjes wel op door ze te borgen. HOe zorgen jullie er dan voor dat de busjes vrij in de roerhoorntjes kunnen ronddraaien?
Een ringetje tussen busje en roerhoorntje en ook tussen het moertje en roerhoorntje ;-) Borgen is zeker aan te bevelen, maar dan met locktide of iets dergelijks. Groet, Theo
Ook met 2 ringetjes , op wat voor manier dan ook, moet je het geheel zo vast draaien dat het nog wel soepel loopt, MAAR niet (te)veel speling heeft. Eenmaal dit gevonden, borg je het met of lockbond, of iets dergelijks, of maakt gebruik van zelf borgende moertjes.
Ja, dat klopt. Ik had het alleen nergens zien staan en had er zelf niet aan gedacht. Ik heb vandaag trouwens een borstelloze motor in m'n Easystar gebouwd, deze om precies te zijn: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 28-26B 1350Kv Brushless Outrunner
ehhh.... dit is een buitenloper die kan je niet in je easystar bouwen, als je het goed wil doen moet je deze hebben HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner dit is een binnenloper
Het is op zich wel mogelijk een buitenloper erop te bouwen. Met een beetje handigheid moet dat lukken Groet, Theo
eh.... Dit is een reactie die nergens op slaat. Ik heb namelijk wel een buitenloper op mijn Easystar gebouwd. Foto's volgen.
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe hij de motor gemonteerd heeft, misschien heeft hij wel een motormount gebruikt maar inderdaad, als je deze motor rechtstreeks in de EZ zou lijmen heb je een hoop schade dus kijk dat voor de zekerheid even na Olap; kan je prop gewoon ronddraaien?
Ik ben echt niet dom hoor! Ik heb er gisteren al mee gevlogen. Ik heb de originele Speed 400 leeg geplukt (rotor en stator eruit) en heb de borstelloze motor hier gewoon op geschroefd. Dat werkt perfect!