multiplex Easystar deel 2.

Yep, correct. Vergeten te vermelden. :oops: Het zijn precies dezelfde propellors voor mensen die te lui zijn de polen op de motor om te wisselen. :? :lol: ;)

Je zegt het zijn dezelfde propellors ??
dan leg me even uit dat dit toch niet zomaar is :
waarom kost deze dan € 3,15 : APC-LP06040E 6x4 Speed 400 Electric
en de pusher € 4,45 : APC-LP0604EP 6x4 Speed 400 Electric Pusher
zijn voor mij echt niet dezelfde propellors hoor!!!!!!!;)

Laatst bewerkt:
Je zegt het zijn dezelfde propellors ??
dan leg me even uit dat dit toch niet zomaar is :
waarom kost deze dan € 3,15 : APC-LP06040E 6x4 Speed 400 Electric
en de pusher € 4,45 : APC-LP0604EP 6x4 Speed 400 Electric Pusher
zijn voor mij echt niet dezelfde propellors hoor!!!!!!!;)
Omdat de Pusher meer opdruk heeft moet je voor de extra benodigde inkt € 0,70 extra betalen. Zoals gezegd is de spoed van pusher propellors tegengesteld omdat de motor anders om gemonteerd is en dus andersom loopt. De ene propellor in dus voor links draaiende motoren en de ander voor rechts draaiende motoren. Qua prestaties en constructie (behalve een gespiegelde vormgeving) zijn ze hetzelfde. Als je een beetje kunt solderen in het geval je de polen van de motor om moet zetten dan kun je jezelf mooi 70 cent besparen (of op 18 cent na gratis verzending :mrgreen:).

Ik heb net een 5,5x3 geprobeert op mijn standaard motor. Nu gaat ze recht weg van de launch in plaats dat ze eerst een dipje maakt. Dit vind ik veel lekkerder omdat je begint hoger en meer tijd heb om de reageren.
Er zat geen wetenschap achter miijn keuze ik ging een 6x3 en een 6x4 halen bij de LHS maar ze hadden alleen deze 5,5x3. Een bijkomende voordeel is dat de prop ver geneog weg is van de romp.

Net twee accu's leeg gevlogen, heerlijk.

Weer 2 accu's leeg gevlogen. Nu moet ik echt overgaan op lipo's!

Ik probeer nu een beetje down elevator in te mixen op mijn DX6i met de gas. Ik heb eindeloos mee gespeeld tot dat it tot de realisatie kwam dat de mix gaat er vanuit de de sticks in het midden zitten. Ik kan het goed insteld krigen maar alleen vanaf half gas naar vol gas. Ik denk dat in het praktijk dit goed zal werken maar ik zal liever de mix zo instellen dat het vanaf nul naar full gas werkte. Ik denk dat dit niet mogelijk is maar mischien weet iemand iets?

full
zo een eierkoker is ook best handig om je ez te stomen kopje water erin aanzetten gaat echt top wel even opletten dat de lijm niet loslaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Stomen? Ik druk het gekneusde deel gewoon in een bak kokend water voor 10 minuten :D daarna wel even met een lepel de bolletjes weer vlakwrijven.

Heerlijk toch, een toestel dat zelfs niet total-loss is wanneer je het in tien stukken vliegt :)

in een bak kokend water kan ook als je electronica er niet in zit { ontvanger en dergelijken } met die stoom kan je toch wat meer [gericht] de schade behandelen

Weer 2 accu's leeg gevlogen. Nu moet ik echt overgaan op lipo's!

Ik probeer nu een beetje down elevator in te mixen op mijn DX6i met de gas. Ik heb eindeloos mee gespeeld tot dat it tot de realisatie kwam dat de mix gaat er vanuit de de sticks in het midden zitten. Ik kan het goed insteld krigen maar alleen vanaf half gas naar vol gas. Ik denk dat in het praktijk dit goed zal werken maar ik zal liever de mix zo instellen dat het vanaf nul naar full gas werkte. Ik denk dat dit niet mogelijk is maar mischien weet iemand iets?
Antwoord hier.

Overigens is het beter om je motor wat horizontaler te zetten of je neus weer recht te zetten als je een keer hard neer gegaan bent. ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ik was er wel uit gekomen. Gewoon een stukje papier pakken, pen een waardes proberen en dan kijken op de monitor scherm. Ik vind het wel jammer dat een heleboel handleidingen leggen niet goed uit hoe je iets moet doen ze leggen alleen uit hoe je op de knopjes moet drukken. De DX6i heeft zo'n handleiding en de Hyperion 0606i lader is exact het zelfde. Handleidingen geschijven door techneuten en niet door gebruikers.

Bedankt. Ik was er wel uit gekomen. Gewoon een stukje papier pakken, pen een waardes proberen en dan kijken op de monitor scherm. Ik vind het wel jammer dat een heleboel handleidingen leggen niet goed uit hoe je iets moet doen ze leggen alleen uit hoe je op de knopjes moet drukken. De DX6i heeft zo'n handleiding en de Hyperion 0606i lader is exact het zelfde. Handleidingen geschijven door techneuten en niet door gebruikers.
Ben ik met je eens. :yes: Maar als je een handleiding moet gaan schrijven voor digibeten/a-technici dan denk ik dat je zo'n 900 pagina's nodig gaat hebben. :? ;)

ESC = Electronic Speed Controler
Dus een snelheidsregelaar die stroom van de accu's naar de motor stuurt.
BEC = Battery Elimiting Circuit
Deze schakeling zit meestal in een BEC en zorgt ervoor dat je geen extra ontvanger accu nodig hebt.
De BEC maakt van de accuspanning (b.v. 11 volt) dus 5 volt.

De fail safe zorgt ervoor dat wanneer de accu bijna leeg is je toch voldoende stroom voor je ontvanger + servo's houd.
Dit kan hij doen door de strrom naar de motor te reduceren naar 50% of zelfs helemaal uit te schakelen.

Groeten Willem

Oke mensen,
Eindelijk een aardig eindje gevlogen, maar toen ik de flycam2 eraan deed had ik wat problemen:

De accu was leeg (moet nog goede lader kopen) dus had niet genoeg power om omhoog te gaan, en de EZ* helde toch iets naar rechts, terwijl ik heel veel filmpjes heb gezien met de flycam op deze positie.

jWh5bO7qrmo[/media] - Multiplex Easystar Flycamone2 crash

Ligt dat aan mij of hoe en wat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is voor ieder vliegtuig dus ook voor de easystar belangrijk dat het zwaartepunt goed ligt.
Zowel voor/achter als links/rechts.
Je kunt dit compenseren door de accu te verschuiven.
Het lijkt op de film dat je zwaartepunt teveel naar rechts lag.
Als je dit met roer gaat proberen te compenseren gaat het vliegtuig "slippen".
Ik heb leren vliegen in een (full size) antiek vliegtuig: een Rohn-Lerche, een zweefviegtuig met kleine verstoorders (soort luchtremmen).
Als je snel wilde dalen kon je beter slippen als de verstoorders gebruiken, dit werkte echt als een rem!
Dit betekend dat als jij tijdens de start vol roer moest geven en nog niet recht vloog dat je bezig was te vliegen met de rem er vol op!

Nu je heb zelf gezien hoe dat gaat ;).

Dus volgende keer zwaartepunt goed leggen!

Succes Willem

Sjonge jonge, ben ik stom ofzo. Heb zelf ASK-13 Gevlogen, had het kunnen weten. Ja vloog met een iets andere zelfgemaakte pack :rolleyes: van die esky batterijen, want ja die had ik toch al in huis. Dus had daar niet echt het zwaartepunt van maar hij deed het wel vandaar :P

Maar idd niet echt bij nagedacht, aan de andere kant, camera is 40 gram :s

... aan de andere kant, camera is 40 gram :s
40 gram lijkt misschien niet veel...
Ik kan me de eerste vlucht van mijn Elektro Uhu nog herinneren.
Zwaartepunt zou 70 tot 90 mm vanaf de voorzijde van de vleugel moeten liggen. Nagemeten. Was 95 mm. Nou, wat zou dat, die 5 mm...
Dat wist ik bij de eerste vlucht. Staartlastig, dat wil je niet weten!! Hij was absoluut niet te vliegen. Met veel pijn en moeite binnen (laten) halen. Steen gezocht en in de neus gelegd. Toen was het goed. Thuis aangekomen gewogen: 25 hele grammen!! Maar wel een wereld van verschil.
Het zwaartepunt op de juiste plek is heel belangrijk.

Willem.

Slik, ik heb niets gezegd.

Dus moet ik aan de andere kant op precies zelfde afstand een 40 grams iets hangen, maar wat. Iets wat ik ook zo los kan halen net als me flycam

zender stick bezetting

Vraagje:
Omdat de stadaard Easystar met 3 kanalen gevlogen wordt kan ik dan de stick bezetting als volgt instellen:
links hor. rudder
links vert. throttle
rechts hor. niets (toekomstig aileron)
rechts vert. elevator
Is dit gebruikelijk ook als je er straks ailerons op maakt of overstapt op een ander 4 kan toestel?
Ton

Back