multiplex Easystar deel 2.

kon niet langer wachten op mijn bestelling van hc dus heb stiekum een propje mee besteld in nederland;)
gister middag voor het eerst gevlogen met de ez,en moet zeggen dat ie zeer goed,en makkelijk vliegt!op 10%motor vermogen heel rustig rond vliegen en vol gas komt er een stuk geweld los,waar ik als beginner zelfs een beetje bang van werd..haha!
en ook nog gruwelijk gecrasht,met me domme kop tegen de zon in gevlogen waardoor ik niks meer zag,met resultaat een ez met rotgang de grond in!!
direct thuis aan het lijmen en 2 uurtjes later vloog ik weer vrolijk rond,3 kwartier gevlogen met veel zweefen er in en af entoe wat actie;)
vliegklaar gewicht 712 gram!
motor:2980kv
prop:APC 4.75x4.5
3s 2200 mah lipo

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een vraag.

in men wild hawk zit de standaard esc van een paar ampere + 400 motortje. nu heb ik een lipo, maar ik vraag me af of ik die erop kan doen. (2s 30c 3000mah)

moet dat regelaartje speciaal lipo's aankunnen? ik denk niet dat hij die heeft aangezien het electronica is voor een rtr vliegtuig.

kort samengevat; kan ik een lipo op mijn standaard regelaartje zetten zonder dat ik temee met een kapotte lipo/electronica. zit??

bvd ;)

Regelaar moet idd lipo ondersteunen en genoeg A kunnen hebben.
Dus dan rest de vraag : wat zijn de spec's van de regelaar die erin zit ?:mrgreen:

niels

Kijkt goed uit met de Super Simple regelaartjes. Bepaalde types kennen een beperking qua maximum toerental. Bij deze staat er er dus wel bij terwijl dat bij de andere er niet bij staat. Uitgaande van het feit dat de gebruikte processor en software dezelfde is en alleen de motorsturing anders is, kan dat dus ook voor de andere gelden. Prestaties zullen in dat geval dus niet beter worden met een snellere motor. 8O :teacher:

precies , daarom heb ik ook een osmax 2,5 cc nitro blok op de ez gebouwd , geen gezeur met regelaars en lipo's die je moet opladen ;)
gewoon even bijtanken en weer verder vliegen :cool:

de easystar vliegt nu prima ,en de 2,5 cc brandstof motor staat ongeveer gelijk aan een 2200kv brushless motor .

hier wat foto's en een filmpje , op het filmpje is te horen dat de propbladen eraf schieten , dit omdat het een electro prop was .
Er zit nu een 7x6 apc brandstof prop op ,dat gaat prima .

betere filmpjes volgen nog ..

filmpje : lWS5XlYEfn0[/media] - Easystar nitro

IMG_1204-1.jpg

IMG_1203.jpg

IMG_1202.jpg

IMG_1201-1.jpg

gaaf met een brandstof motor..zou deze ook achterop kunnen?

heb een multiplex fox besteld die ik met de ez de lucht in wi brengen,

hier komen 2 servo'tjes in,hoe kan ik deze op de lichtste manier van stroom voorzien?
4 penlite batt.lijken me wat te zwaar...

thnxx...

jij bent er snel bij;)

is er ook een makkelijker/goedkopere oplossing dan een lipo?

Makkelijker? Doe twee knoopcelletjes (te koop per 20 ofzo bij aldi, lidl etc) in een houdertje.. Maar goedkoper? Ik denk het niet. Een single cell lipo kost nog geen twee euro bij united hobbies :)

In de 9v batterijen van de lidl zitten meerdere kleine nihm cellen.
Even voorzichtig open maken en een ontvanger draadje er aan solderen.
Voor details zal je even bij het dlg gedeelte moeten kijken daar staar er meer over.
mvg Rick

Nog beter, die kun je weer opladen :)

Heel simpel, breek (voorzichtig) de huls open aan de bovenkant (dus waar de aansluitingen zitten) en trek deze omhoog; dan komen er zeven celletjes mee. Kun je dus een pakketje van 3,6V en één van 4,8V maken :)

ja toppie..ga er morge ff 1tje halen;)
het liefst gebruik een lipotje maar 2 weken of langer wachten op een bestelling van hobbyking
duurt mij te lang

Vanavond was het dan zover de maiden van mij Easy Star !! in een weiland om de hoek. Eerst maar even een worp gedaan om te kijken hoe het CG. was die mocht nog wel iets verder naar voren dus er moest was lood bij. En toen de stoute schoenen aangetrokken en gewoon gaan vliegen :p
Met mijn 15 min vliegervaring met een Graupner Taxi en wat meer uurtjes achter de FMS ging het super goed veilig geland.

mvg Rick

hallo, nieuw hier.

enkelen van jullie hebben me al overtuigd een Easystar te kopen in plaats van een art tech mustang. Begrijpelijk aangezien ik alleen maar ervaring heb met silverlit vliegtuigen.

Ik ben nu dus ook van plan een easystar te kopen, maar ik heb daar enkele vragen bij. Om te beginnen: waar vind ik die ergens? hoeveel kost die? zit alles wat je nodig hebt wel in het pakket? En ik zie ook dat velen van jullie modificaties uitvoeren op de easystar, zoals gewichten toevoegen. Zijn die vliegtuigen dan zo onstabiel als ze uit de doos komen?

Ik woon in Kortrijk (Belgie) en ben zelf een zweefvliegtuigpiloot.
alvast bedankt voor je hulp

Er al eens over gedacht om je vriend (google!) te gebruiken en daarna dit draadje eens door te lezen? Vanaf het begin? Evenals deeltje één?

Dan zijn je vragen in ieder geval al beantwoord. En weet je direct waar je aan toe bent :)

Back