multiplex Easystar deel 2.

voor foto's zie ImageShack Gallery

Ik plak met een stukje dubbelzijdig plakband een servo op de zijkant. aan de andere kant maak ik een elastiekje vast door deze om het zwarte pinnetje van de cockpitvergrendeling heen te doen. haal het elastiekje om de parachute heen en haak hem om de servo. als je het knopje omzet draait de servo zoals op de eerste foto, en schiet het elastiekje los.

Maarten

romp herstellen na crash

Mijn EZ is ooit gecrashed waarbij de romp net achter de prop was gehalveerd.
De rompdelen zijn weer met CA en Activator aan elkaar gelijmd, maar ik heb het idee dat de achterste deel iets te ver omlaag 'hangt' waardoor de EZ, ondanks dat het zwaarte punt goed is, toch steeds naar beneden wil. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen controleren. Als ik een referentie heb wil ik de romp opnieuw proberen te plakken.

Danny.

Mijn EZ is ooit gecrashed waarbij de romp net achter de prop was gehalveerd.
De rompdelen zijn weer met CA en Activator aan elkaar gelijmd, maar ik heb het idee dat de achterste deel iets te ver omlaag 'hangt' waardoor de EZ, ondanks dat het zwaarte punt goed is, toch steeds naar beneden wil. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen controleren. Als ik een referentie heb wil ik de romp opnieuw proberen te plakken.

Danny.
De sleuf waar de servostangen en -geleiders in gemonteerd zitten, zitten voor het hoogteroer helemaal recht van servo tot staart. Dus die lijn zou recht moeten zijn. Als dat niet het geval is dan kun je dit eenvoudig wegtrimmen met het hoogteroer (eventueel met de stelbus op de servostang als je weet wat het verschil moet zijn). Anders de staart een stukje achter de lijmverbinding warm maken met stoom en voorzichtig "bijbuigen". Eventuele "bubbeltjes" die dan ontstaan kun je met de bolle kant van een lepel weer glad strijken/duwen. ;)

handig,dat moest ik ook net even weten..heb ook het idee dat me staart niet helemaal recht is!!

vorige week een landing gestel geknutselt,kan ik dat opstijgen en landen ook oefenen;)

Laatst bewerkt door een moderator:
was inderdaad een grapje;)
Hahaha, okay. Het effect van de opgekromde propellor komt van goedkope CCD-chips in simpele camera's (o.a. een kwaaltje van mobiele telefoons en bijv. de FlyCam One). Die maken geen geheel plaatje maar worden beeldlijntje voor beeldlijntje uitgelezen. Gevolg is dat de propellor al weer verder is met draaien als het volgende lijntje ingelezen wordt en tegen de tijd dat het hele beeld ingelezen is, is de propellor al een flink eind verder. Hierdoor krijg je kromme propellor en horizontale lijnen. :teacher: ;)

@Maarten,

Mijn easystar vliegt inmiddels alweer prima rond hoor ;) De enige schade die ik had was inderdaad een doormidden gebroken vleugel (gelijmd en verstevigd) en een gebroken staart (ook weer gelijmd). Heb er alweer div. vluchten opzitten inmiddels. Zelfs rolroeren ingesneden, moet ze alleen wat langer maken want heel veel nut hebben ze niet als ze zo klein zijn.

Pics van EZ para droppings

Hier de plaatjes van de EZ para try-out.
ez1.jpg

ez2.jpg

ez3.jpg

ez4.jpg

ez5.jpg

En een filmpje: [URL="
- EZ parachutes 08 2009
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
De sleuf waar de servostangen en -geleiders in gemonteerd zitten, zitten voor het hoogteroer helemaal recht van servo tot staart. Dus die lijn zou recht moeten zijn. Als dat niet het geval is dan kun je dit eenvoudig wegtrimmen met het hoogteroer (eventueel met de stelbus op de servostang als je weet wat het verschil moet zijn). Anders de staart een stukje achter de lijmverbinding warm maken met stoom en voorzichtig "bijbuigen". Eventuele "bubbeltjes" die dan ontstaan kun je met de bolle kant van een lepel weer glad strijken/duwen. ;)

Bedankt voor je tips Sleurhutje .

Hier de plaatjes van de EZ para try-out.
wat zit er links in de neus van het vliegtuig, iets nuttigs of gewoon een beschadiging? en waarom heb je tape op de onderkant zitten? is dat tegen ghet groen worden?

mvg Maarten

lijkt wel een soort plastic buisje..voor koeling?

als het morgen een beetje weer is ga ik proberen een fox mee naar boven te slepen,ben benieuwd of dat een beetje wil;)

groeten

Dat in de neus is de high power led van de lipo saver, die gaat aan als de accu spanning te laag word, dan is het tijd om te landen, en in de neus kun je hem duidelijk zien als ze plane op je af komt.(wel tijdig bukken he?:mrgreen:)
ja die strook tape op de onderkant is om het gebrek aan een landingsgestel te compenseren, word ie vies dan plak ik er zo een nieuwe op en hij glijd er beter op door dan op het piepschuim.

Dat in de neus is de high power led van de lipo saver, die gaat aan als de accu spanning te laag word, dan is het tijd om te landen, en in de neus kun je hem duidelijk zien als ze plane op je af komt.

Interessant , welke lipo saver gebruik je?,
en bij welke spanning gaat die led aan?
en het zal wel een rode led zijn

Back