multiplex Easystar deel 2.

De laatste motor is prima te gebruiken. De twee andere zijn aan de lange kant waardoor ze uit de EZ steken. Optisch niet zo mooi maar daardoor wel iets meer speling met je prop ten opzichte van je staart.

Ik zou voor de laatste gaan, de 2835 (28mm doorsnede 35mm lengte)

Ik had het hierboven al vermeld ik gebruik de 2700Kv versie. Past qua lengte ruim steekt niet uit!
Regelaar open bovenop lekker koel.
Er zit een 5,5x5,5 Graupner Cam speed prop op met een 3S A123 210 gram accu voor in de romp. Kan nog een slagje groter zelfs.
Plenty power ook met wielen in het gras opstijgen.
Uitgevoerd met ailerons (vindt ik een must).
Echter minder zweefeigenschappen dan anderen hier.
Ik ga voor de power en zweven heb ik een ander toestel voor.
Succes
Ton

Een verbetering? Ik zou zeggen 2x zo goed als de speed 400 standaard.

Zo, de eerste stap is gezet.
EZ white edition gekocht, met brushless motor.
De rest (40A esc, 2200 3S lipo) heb ik nog liggen.

Nu vroeg ik me alleen nog af of het nut heeft om de vleugels alsnog te kleuren.
Ik bedoel in verband met orientatie van het toestel in de lucht.

Iemand ervaring met kleuren en betere orientatie?

Geinstein

Het is beslist niet verkeerd om onder en boven uit elkaar te kunnen houden.
Je zou b.v. een grote ronde zwarte bol bij de uiteinde van de vleugel kunnen plakken of schilderen. Of brede donkere strepen.
Kies zelf boven of onder als er maar verschil is.
Succes
Ton

Het is beslist niet verkeerd om onder en boven uit elkaar te kunnen houden.
Je zou b.v. een grote ronde zwarte bol bij de uiteinde van de vleugel kunnen plakken of schilderen. Of brede donkere strepen.
Kies zelf boven of onder als er maar verschil is.
Succes
Ton

ik heb een spuitbusje motip fluor verf gekocht ( oranje ) en de vleugeltippen aan de onderkant gespoten ( ongeveen 15 cm ) en dat zie je goed

Ik kwam er laatst een tegen voor €54 maar ik weet niet meer waar dat was. Vandaar de vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
[mod]
En das niet netjes, dat noemen we crossposten, of proppen....
Dus niet doen, desnoods PB je degene.... Dan blijft het topic netjes...
[/mod]

mvrg: Emil...

Vandaag ook een Easystar binnen gekregen. Had gehoopt dat ik met m'n oude 35Mhz zender en ontvanger incl. 2 servo's kompleet zou zijn. Helaas zit er dus geen regelaar bij.
Zit er nu aan te denken om meteen maar brushless te gaan. Aangezien dit forum vol staat met goede tips, kan ik wel avonden gaan lezen.
Overigens heb ik geen ervaring met vliegtuigen. Wel met helikopter, dus een EZ leek me prima om te beginnen.

Zeker een goede keus :) en inderdaad brushless is een goede stap om direct te doen, kost verhoudingsgewijs weinig meer (of zelfs minder als je bij United Hobbies ofzo besteld) en de lol gaat wel met sprongen omhoog (mijn eerste EZ was brushed en voordat die op hoogte was...)

Mocht je de boel snel in de lucht willen hebben, ik heb eventueel nog wel een HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner en een HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 30A ESC 3A UBEC ervoor liggen (zijn voor mijn bestelde EZ clone maar die is na vier maanden nog steeds niet binnen), die mag je voor inkoop + verzendkosten overnemen :) zal denk ik ergens rond de 25 euro incl verzenden zijn denk ik.

Met een 6x4 propje en een 3S 2200 lipo heb je dan alle lol van de wereld :)

Van dat aanbod maak ik graag gebruik :D aangezien dit inderdaad uitverkocht is bij HK

Omdat ik echt een leek ben en hier heel veel (voor mij te veel) informatie staat, wil ik de rest hier toch even neerzetten ter controle:
- Servo's 4stuk HXT900 (meteen klaar om flaps te maken);
- LiPo http://www.hobbyking.com/hobbyking/...y_2200mAh_3S_30C_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html
- Prop 6x4 ....welke op voorraad zijnde prop past?

Tot slot nog wat vraagjes over de bouw:
- hoor je de roeren aan de zijkant in te snijden? Of moet ik nog speciaal soort scharnietjes aanschaffen?
- Kan ik hier ook UHU endfest 300 voor gebruiken als lijm?

Dankje

Laatst bewerkt:
Back