Multiplex Funcub 2010

Hmm, die motor is idd een stuk dikker, dat gaat niet passen.
En jeetje, die 35-48A is nog een keer zo sterk als de eerste motor die ik probeerde.
Heb je daar dan geen betonnen neus op moeten zetten?
En een motor die er een kleine 60A doorheen ramt met een 2200 accu, gaat dat wel goed?
Volgens mijn calculator is dat nauwelijks 3 minuten 75% gas voor het leeg is.

Valt wel mee hoor (gewoon standaard neus muv extra koel gat)
met die 11x5,5 ongeveer 40A dat is voor die 3s2200 geen probleem.
vliegtijd ruim 8 min (tot ruim 15min met het watervliegen minder vol vermogen)

Laatst bewerkt:
Nieuwe zending Funcubs

Gisteren gebeld met goed nieuws door Quartel.
Er is een nieuwe lading funcubs binnengekomen en er is er een voor mij!!

Met een beetje geluk heb ik hem volgende week bij me in Zeumeren.

Had 'm vorige week besteld bij Hobbydirekt, was toen daar op voorraad. De volgende dag was hij weer uitverkocht dus prees mezelf al gelukkig!

Maar nu staat mijn bestelling ook ineens op "erwarten ware". :mad:
Denk dat ik de bestelling maar cancel, want wie weet hoe lang dat weer gaat duren...

Hoi,

Klopt ik heb zojuist de mijne met floats en verlichting opgehaald. Was besteld. Er staan er dus nog steeds acht (8). Wat een lol.

Groetjes, Erik.

Misschien een hele simpele vraag, maar ik zit even met mijn flaps bij de opbouw van mijn Funcub. Als ik die met die scharniertjes vast zet (zijn er 3 heb ik gezien) kunnen ze toch niet meer bewegen? Wat doe ik verkeerd?

Misschien een hele simpele vraag, maar ik zit even met mijn flaps bij de opbouw van mijn Funcub. Als ik die met die scharniertjes vast zet (zijn er 3 heb ik gezien) kunnen ze toch niet meer bewegen? Wat doe ik verkeerd?

Antwoord is nog simpeler dan de vraag, je kijkt niet in de handleiding :rolling:
In de handleiding (download :pc:), pagina 5 linksbovenaan. Los snijden is het antwoord :D

´Falls´ is volgens mij ´tenzij´ en las ik als ´in het geval dat´, maar ik begrijp hier uit (had ik al meerdere malen gelezen) dat ik dus die scharnieren er helemaal niet op moet maken.
Rest alleen de vraag waarom je ze dan niet gewoon niet kunt lossnijden, maar daar zullen ze wel een reden voor hebben bij MPX.

´Falls´ is volgens mij ´tenzij´ en las ik als ´in het geval dat´, maar ik begrijp hier uit (had ik al meerdere malen gelezen) dat ik dus die scharnieren er helemaal niet op moet maken.
Rest alleen de vraag waarom je ze dan niet gewoon niet kunt lossnijden, maar daar zullen ze wel een reden voor hebben bij MPX.

Haha, daarmee bedoelen "als" je flaps wilt gebruiken. Dit is niet noodzakelijk, sommige mensen zullen dit toestel zonder flaps vliegen :thumbsup:

Vandaag weer voor het eerst sinds een paar weken gevlogen.
Heb nu deze motor er op zitten
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
met een 10x6 prop.
Fibraties geen last meer van maar weinig power windkracht 3 vandaag.
Kwam er nauwelijks tegenop.
Dus zwaardere prop 12x6 en die ging wat beter en ook geen fibraties.
Maar een vliegtuig slepen met deze setup is er beslist niet bij!
Dus ga ik een andere motor met 5 mm as proberen deze dus
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 32 SK Series 35-48 1100Kv / 770W
en als reserve heb ik deze nog achter de hand
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 32 SK Series 35-48 900Kv / 770W
Dus wordt vervolgd.
Ton

Thanx. Alleen nog even dit: electromotor-stuk-draait-heen-en-weer oplossen en dan gaat het wel werken.

Zal ik die flaps met een schakelaar op mijn CG10 bedienen of is een van die draaiknoppen een betere optie? Vraag mij ook af of ik de 3 standenschakelaar kan gebruiken hiervoor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Luxe zeg, zo'n draaiknop. Ik ga 'm t.z.t. denk ik op meerstanden schakelaar zetten (DX7).

Ben begonnen aan een lijstje met motoren/prop setups toe te voegen aan beginpagina, ben tot ongeveer halverwege dit topic gekomen. Als iemand nog iets toe te voegen heeft (motor/prop met verwijzing naar post en verwijzing naar post met vliegervaring van die setup hou ik me aanbevolen).

@Sven, je bouwverslag linkje werkt niet meer.

Bouwen Funcub

Gisteren eindelijk mijn Funcub op kunnen halen bij Quartel.

Vanmiddag lekker aan het bouwen geweest maar toch nog maar even niet af gemaakt.
Ik wil er eigenlijk ook de verlichtingsset op hebben (hadden ze helaas niet op voorraad).
Als ik het zo bekijk dan gaat dat achteraf niet meer lukken denk ik.

Ook zit ik nog even met de flap servo's. zoals al eerder in dit draadje vermeld zitten de originele gaten verkeerd en gaan ze dus als rolroeren fungeren als je ze met een Y-kabel aansluit.

Ik heb een MX-12 en daar is wel iets in te stellen met mixers maar dan kost het me dus een extra kanaal waardoor ik geen sleephaak of verlichting meer kan aansturen.

Misschien toch maar een nieuw servo gat maken dan (wel het snelst denk ik :D).

EDIT: deze motor komt erop http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3884

Ook zit ik nog even met de flap servo's. zoals al eerder in dit draadje vermeld zitten de originele gaten verkeerd en gaan ze dus als rolroeren fungeren als je ze met een Y-kabel aansluit.

Ik heb een MX-12 en daar is wel iets in te stellen met mixers maar dan kost het me dus een extra kanaal waardoor ik geen sleephaak of verlichting meer kan aansturen.

Hoi Marijn,

Denk dat je wel een servo gat moet maken, tenzij je de rolroeren op Y-kabel wil zetten. Hieronder wat je aan kanalen (willekeurge volgorde opgeschreven) nodig hebt:

1 motor
2-3 hoogte/richting
4-5 ailerons (is evt. te combineren met Y-kabel)
6 flaps...

Als je ook nog sleepkoppeling zou willen gebruiken moeten zowel flaps als ailerons dus op Y-kabel.

Ton bedankt voor link, staat erbij!

Hoi Marijn,

Denk dat je wel een servo gat moet maken, tenzij je de rolroeren op Y-kabel wil zetten. Hieronder wat je aan kanalen (willekeurge volgorde opgeschreven) nodig hebt:

1 motor
2-3 hoogte/richting
4-5 ailerons (is evt. te combineren met Y-kabel)
6 flaps...

Als je ook nog sleepkoppeling zou willen gebruiken moeten zowel flaps als ailerons dus op Y-kabel.

Ton bedankt voor link, staat erbij!

Bedankt Rob,

Ga ik inderdaad maar doen ja, wel de makkelijkste oplossing nu. De ailerons ga ik denk ik wel combineren met een Y-kabel (of gewoon samen op een multiplex connector die ik toch al wilde gebruiken. dan hou ik nog een kanaal over voor de LED's of de sleep koppeling.

Weet iemand iets meer over die LED verlichting? moet die door de romp heen naar achteren?
En in de vleugel zie ik hier ook niet iets op voorbereid. Gewoon zelf een beetje snijden dus?

Marijn

Back