Multiplex Funcub 2010

Ik weet niet wat er gebeurde, wil et niet weten ook. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vervelend idd. Soms ben je er gewoon klaar mee... lijkt wel een vloek op te rusten ;) .
Ondanks alles, toch een leuk filmpje, thanx!

Vriendelijke groeten, Aldert

Ik heb er nog zo een, mijn microjet.
Wat je ook probeerd, er gebeurd altijd wel weer iets wat niet leuk is.
Dus daarom stuur ik deze jongen maar fijn de laan uit, en ga ik het geld in FPV steken.

Het bericht dat ik eerder al naar G Floor stuurde:
Helemaal leeg doe ik liever niet, dan moet ik de romp en vleugels gaan slopen. Hij gaat in de verkoop met 2 metalgear servos op de staart en 4 stuks HXT900 op de vleugels. Alles is netjes gebundeld met MPX plugjes zodat het aansluiten makkelijk is, en er zit een servo mixer chip bij zodat de flaps op 1 kanaal kunnen. Er zit ook ongeveer 75cm aan 3x3 box profiel carbon buis in als versteviging. Orginele motormount kan er nog terug in mits handig met dremel (carbon blokkeerd hem een beetje).

De enige schade die hij heeft opgelopen in de crash is een gekreukeld stickertje (maar de neus is niet krom) en een klein beetje schuim schade aan de binnenkant (accu is naarvoren gevlogen). Van de schade zie je aan de buitenkant niets, en de integriteit van het toestel is niet aangetast omdat de carbon staven hem blijkbaar bijna onverwoestbaar maken. Eigenlijk kun je met even dremelen en een motortje erin schroeven al in 10 minuten vliegklaar zijn.

De kist met servos en carbon heeft me bij elkaar 130 euro gekost.
Als ik er iets van 80 euro voor kan krijgen vind ik et al best,
alleen opsturen gaat denk ik niet lukken, hij is denk ik tegroot voor TNT.

Tenzij G Floor hem al overneemt (hij was immers eerst), zijn er misschien nog andere gegadigde die hem aandurven?
Als ik hem hier niet vlot kwijt kan maak ik wel even een verkoop topicje ervoor.

Ik weet ook niet wat er mis ging maar hij lijkt de hele tijd nogal te wringen tijdens het vliegen ((misschien te weinig met het richtingsorer meegestuurd ??) Ik heb dat in de zender gemixed en ook differentieel op de rolroeren

Maar als Floor hem niet wil, bij gevraagd , zoekt er nog iemand een fun-cub

Dat rolroer differentieel had ik al tehoren gekregen, dat verklaarde het hoeken met de neus omhoog steeds als ik een bocht in zette. Dat had ik nu verholpen, maar toch trok het ding enorm naar de wind toe. Daarom sloeg het ding uiteindelijk ook in een spiraal denk ik.

Zo koppig als deze heb ik ze nog niet mee gemaakt iig.

En bedankt voor de tip, ik zal eens kijken daar. ;)

Als ik naar het filmpje kijk moet ik zeggen dat je erg langzaam vloog.
En het was duidelijk een overtrek gevolgd door een vrille.

Bij de start trek je hem al omhoog als een shocky
De Funcub is een wat grotere kist en die moet wel wat meer snelheid houden.
Heel langzaam vliegen kan wel (zeker met flaps) maar dan is hij erg wiebelig.

Ik heb zelf geexperimenteerd met lood in de staart, en ik moet zeggen, met het zwaartepunt op de juiste plaats 9volgens MPX) is het geen beginnerskist meer!
Je moet heel veel richting gebruiken in een bocht.
Zwaartepunt wat verder naar voren geeft een veel stabiler vlieggedrag.
En dan is hij nauwelijks te overtrekken.

Groeten Willem

Zo langsaam vliegen ze naar mijns inziens allemaal hoor.
Alleen bij de laatste bocht draaide ik naar de wind toe en sloeg hij stil.
Maar het maakt me allemaal niet meer uit, ik wil van die kist af.

combi van wind op de staart, en misschien iets te zwaar denk ik.

maar goed, sven is hem beu (en terecht.....) dus iemand anders met ermee gaan vechten :)

Met een lichtere motor en accu gaat het misschien wel, maar dan heeft hij niet meer de power die sven wil, en dus niet geschikt :P hahahah

Jo! joehoe, hier! Als floer m niet hebben wil..

Zijn jullie dec ook naar indoor alphen?

Hee Sven jamer dat het verkeerd gegaan is.
Toch denk ik dat bewezen is dat hij het gewicht met de aanpassingen en andere motor allemaal aan kan.
De bibberaties heb je niet vermeld en zullen ook niet opgespeeld hebben.
De verstevigingen hebben hem ook weer heel gehouden!
Dus operatie geslaagd maar patient door een onbekende oorzaak bijna overleden.
Er zijn ergere dingen maar dit project is afgerond.
Meer succes met je volgende project.
Ton

Sven, er is iemand op het forum die een draadje 'funcub gezocht' heeft aangemaakt. Hij wil hem misschien ook wel overnemen als niemand van hier hem koopt.

Ik ben vanmiddag met mijn Funcub aan het bouwen geweest en de meeste dingen zitten er nu in, zoals servo's, motor, regelaar, ontvanger. Ik moet alleen nog even wachten op een MPX-stekkertje, die ik hopelijk morgen krijg. Dan kan ik hem gaan uitproberen. Ik hoop dat het ding mij meer geluk oplevert.

Olaf

Het is jammer dat je de Cub verkoopt, terwijl hij zo lekker vliegt, zo als ik zie in het filmpje vlieg je hem wel aan de langzame kant het is wel een schuimpje maar je moet hem wel vliegen als een vliegtuig en niet als een parkflyer, de vrille is daar duidelijk het resultaat van.
Als ik met deze vlieg kun je er alles mee uitvreten zelfs een normale vrille en daar komt tie heel mooi uit, totaal geen probleem ik vlieg er zelfs meskant mee wel een beetje wringen en voor het bochten werk wel het richtiger roer
er bij mixen anders gaat deze haken en dat vliegt minder strak.
Maar ja als de zin over is dan is er niks aan te doen.

Dus sux6 met de verkoop.

Ik heb vandaag na veel geduld eindelijk voor het eerst gevlogen met mijn FunCub. Hij deed het prima, terwijl ik een beetje bang was voor de trillende voorkant. Dit viel, ondanks de toch wel redelijk dikke motor, enorm mee.

Het was een beetje mistig weer en ik heb alles gefilmd, vanaf de grond en vanuit het vliegtuig zelf (met de Turnigy Keychain Camera), echter had ik nogal ruzie met Windows Movie Maker en daardoor is het niet gelukt om het alles bij elkaar op het net te plaatsen, maar wel in verschillende filmpjes. Hier zijn ze dan:

Deel 1

Deel 2

Deel 3

Laatst bewerkt door een moderator:
En vliegt ie goed.

Je hebt ongeveer dezelfde vlieg ervaring als ik.
Was ie wat makkelijk te besturen?

Veel moeten trimmen ?

Ik vind dat het vliegtuig goed vliegt. Dit is mijn tweede vliegtuig, de eerste was een Easystar. Het viel me dik mee hoe moeilijk hij te besturen is. Ik heb nogal wat down moeten trimmen om ervoor te zorgen dat hij recht vloog. Verder vind ik dat hij slecht de bocht in wil alleen met rolroeren, je hebt echt het richtingsroer nodig. Dit is hier ook al eens gezegd dacht ik. Als laatste moet ik denk ik ook even gaan kijken naar de hoek van de motor.

Een paar dikke accu's erbij zou ook geen overbodige luxe zijn. Met deze drie vluchten had ik twee 2200 mAh accu's leeg.

Ziet er leuk uit Olap.
Je maiden is geslaagd helaas erg mistig.
Ben je tevreden over je setup?
Kun je de setup hier nog een keer vermelden of de link er naar toe
Veel vliegplezier.
Ton

Back