Multiplex Funcub 2010

Ja, de setup is helemaal top, hij is snel genoeg voor mij. Als ik vol gas vlieg, gaat het mij toch te snel en worden de stuurbewegingen ineens erg lomp uitgevoerd door het vliegtuig.

De 2200 mAh 3S lipo die ik er nu in heb zitten is echt veel te weinig, daar komt denk ik een Zippy 4500 mAh in of iets in die geest.

Bedankt, dat gaat zeker lukken en er komt ook nog een keer een filmpje zonder die mist.

Bedankt voor de reacties. Ik zal er dus beter aan doen om de motor met 5mm as te bestellen? Dan doe ik dat, jullie hebben er vast meer verstand van :P.

Kan ik die gewoon met de 12x6 prop gebruiken? Lijkt me wel he?

Dan ga ik voor de duurdere motor en dan wordt dit het lijstje:

Quantity Stock Product description Price Weight
OK HXT900 - HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $18.83 126
OK TGS12x6E - TGS Sport 12x6E Precision propeller $5.54 170
BK AM-3003-15 - JR Y Servo Lead 15CM Length (5pcs/bag) This item is on backorder* $3.99 45
OK RP6S1-35 - Corona Synthesized Receiver 6Ch 35Mhz .. $17.16 59
OK APC12x6-E - APC style propeller 12x6-E $1.30 45
OK MG90S - Turnigy MG90S Metal Gear Servo 1.8kg / 1.. $9.98 74
BK TR_P40A - TURNIGY Plush 40amp Speed Controller This item is on backorder* $23.10 79
OK TD16CC-NM - Turnigy KeyChain Camera w/o memory card $7.69 39
OK MSDC-2GB - SanDisk Micro SD 2GB TF Memory Card $5.59 20
BK KDA36-16M - KD 36-16M Brushless Outrunner 1050Kv This item is on backorder* $28.75 160
OK JY5.0 - Shaft adapter to suit 5.0mm motor shaft .. $4.79 79
BK KDS-36-M - KD Replacement Shaft Kit 36-__M This item is on backorder* $2.25 30
OK AM2002-30x10 - 30CM Servo Lead (JR) 32AWG Ultra Light (.. $2.49 51
Total: $131.46 977g

Een paar dikke accu's erbij zou ook geen overbodige luxe zijn. Met deze drie vluchten had ik twee 2200 mAh accu's leeg.

Als dat 3s 2200 is, hoe lang vlieg je daarmee?
Misschien is het iets om ze paralel te koppelen zodat je 3s~4400 krijgt?

Ik heb voornamelijk 3s2200 lipo's liggen (voor 450 heli. verder 3s800 en 3s2650) en gebruik die ook in de hobbyking(art-tech) coota die ik onlangs heb gekocht; wou ook eens een vliegtuig proberen :) maar na de eerste vlucht lag de coota echter in drie stukken. Ik moest toch wennen aan het sturen en liet 'm misschien teveel banken in een bocht en zat te laag om evt te herstellen... Gelukkig alles weer kunnen lijmen en daarna nog enkele vluchten gemaakt. Toch geinig dat je een vliegtuig zo weer wat kan repareren :) Het vliegen zelf valt me verder ook alles mee en ik kijk nu toch vast wat rond voor een iets groter en misschien sportiever vliegtuig.
Die funcub spreekt me wel aan en is dan nog net niet te groot met 1,4m. Het lijkt me wel een formaat waarmee je gemakkelijker wat hoger en verder vliegt zonder de orientatie te verliezen en dat levert dan vast ook leuke onboard video op.

edit: naar aanleiding van dit topic [120980] dilema-hobbyking-parkzone-2 ga ik denk ik parkzone model als tweede vliegtuig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij staat inmiddels tekoop:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Wie em wil hebben mag roepen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als dat 3s 2200 is, hoe lang vlieg je daarmee?

Gemiddeld (niet met het zweverslepen) vlieg ik rond de 8 minuten met 3S2200
Tijdens het watervliegen (touch & go's) en weinig op max vermogen tussen de 10-15 min
Voor mij is dat voldoende
note:liever 2 lichte accus na elkaar leeg vliegen dan 1 zware ;)

22 dec 2010:
Vandaag effe gaan vliegen( ondanks de mist) niet met skiees maar met drijvers onder de FunCub
Een paar plaatjes,
PICT2244medium.jpg

PICT2256medium.jpg

PICT2258medium.jpg

dat viel niet mee vliegen en tegelijkertijd foto's maken
PICT2251medium.jpg

PICT2248medium.jpg

Hee Jetprop,

Ben even aan het terugzoeken geweest, maar kan je waterroer niet vinden, wel foto's, maar geen spec. Hoe groot is ie? Waar heb je 'm vandaan? Servo nog geen water binnen gekregen?

jetpropdlx, wat voor een setup heb jij in de fucub zitten. kga begin volgend jaar ook een funcub kopen:)
en waar haal je die spinner vandaan?

gr. vliegfan.

Laatst bewerkt:
hallo,

ik overweeg om een vliegtuig te gaan kopen(mijn eerste) maar is de funcub van multiplex een goed beginnersvliegtuig? ik heb nog nooit gevlogen. misschien wil ik later wel brushless. kan dat met dit vliegtuig?

tips zijn altijd welkom!

thx

hallo,

ik overweeg om een vliegtuig te gaan kopen(mijn eerste) maar is de funcub van multiplex een goed beginnersvliegtuig? ik heb nog nooit gevlogen. misschien wil ik later wel brushless. kan dat met dit vliegtuig?

tips zijn altijd welkom!

thx

Ga je bij een club vliegen (strakke grasmat en een beetje begeleiding) is ie prima als beginnerskist! Wil je jezelf leren vliegen, neem dan een Easystar of kloon daarvan (nog stabieler en geen landingsgestel).

Er zijn heel veel beginnersdraadjes, lees die op je gemak eens door! :idea:

Sjonge jongen vliegman, wat een mooi maagdelijk wit veld zeg :thumbsup:
Bij ons is het inmiddels een puinhoop, sporen op plaatje hieronder is van 1 toestel (2 meter charter) op eerste kerstdag na paar uurtjes. Vandaag was het druk, kunt wel verzinnen hoe het er nu uitziet... :banana:

vlieg.jpg

Bedankt voor linkje Jetprop! Een dezer dagen m'n Funcub eens in elkaar plakken, gaat zeeeeer zeker veel op het water gebruik worden, waterroer is onmisbaar (taxiën bij wind) en moet er tzt zeker op komen.

hallo,

tips zijn altijd welkom!

thx

Ik heb zelf (alleen) met de Funcub leren vliegen en dat ging goed. Ik heb eerst wel veel geoefend met een simulator.

Back