Multiplex Funcub 2010

Ik heb in de jaren dat ik al vlieg nog niet zon moeilijk model tegen gekomen als de funcub kwa vliegen. Vanzelf gaat het niet bij dit model zo lijkt het. iig lang zo gemakkelijk niet als mijn funjet, spacescooter, zelfs met mijn microjet had ik niet zoveel moeite. :p Maar dat zal wel aan mij gelegen hebben ofzo. ;)

inderdaad ligt het aan Uw instelkunsten , want er is niets dat gemakkelijker vliegt of de FUN CUP , ik denk dat jouw zwaartepunt niet goed ligt .
ofwel staat de motor verkeerd ingesteld ( moet naar beneden, en naar rechts )
wat jouw vliegkunsten zijn dit weet ik niet , maar over de fun cup daar valt niet slechts over te zeggen

En een kort filmpje van vandaag met een keychain camera op de vleugel. Ik had helaas geen tijd om de camera accu op te laden... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven, ik vind t nog steeds zonde. Ding moet t toch goed kunnen doen.

Als jij t er een keer voor over hebt om eens een dagje naar Almere te komen?

Hij moet et goed doen idd, helaas niet bij mij. Af en toe heb ik een spook toestel dat gewoon niet wil, mijn Microjet is er ook zo een. Maargoed, nu is iemand anders gelukkig met de funcub, en ik ben er niet al teveel op achteruit gegaan dus ach. ;)

Hoi,

Vandaag eindelijk tijd.......en heel mooi weer om mijn Funcup voor de eerste te keer te laten vliegen.
Ik ben er heel erg enthousiast over. Zowel met drijvers als met mijn rubberen opblaasbare ballonbanden was het één groot feest om er mee te vliegen. De flaps werken precies goed en het is inderdaad mogelijk om bijna van uit stilstand te landen. Werkelijk geweldig.
Ik gebruik de originele setup van Multiplex en moet zeggen dat de reglaar geen enkele moeite heeft met alle servo's en de verlichting. Een extra accu is dus niet nodig.
O ja, de opblaasbare ballonbanden zijn nog van een BIG LAZY BEE. Werkt fantastisch in de sneeuw. Het onderstel heb ik zelf gemaakt en is verstelbaar omdat deze banden iets zwaarder zijn dan de originele. Ik kan de vering nu een klein beetje beïnvloeden.

Helaas heb ik geen filmpje of fotoos van een vliegende Funcup omdat ik (hoe is het mogelijk) deze middag helemaal alleen op ons veld was. Al met al een heel geslaagde maiden.
Hieronder wat fotoos.

P1020331.jpg

P1020335.jpg

En op deze foto heb ik de verlichting aan staan (voor zover als het te zien is). Op de tips zitten het groene en rode licht. Op de staart het rode knipperende licht en op de romp nog een wit knipperende ledje. De twee landingslichten in de vleugel zijn dus te zien.

P1020336.jpg

Groetjes, Erik

wow... lijkt dat op de foto nou zo of heb je er een zwaard op gemonteerd. Wat een joekel van een prop...

Ja toen ik die 13x4 prop kreeg was ik ook verast :p
Als de sneeuw weg is en de club bereikbaar (of ik aan een mooi veld geraak) komt mijn maiden

Ok vandaag de maiden (geprobeert) we willen taxiën maar de fucub gaat waar ie geen wilt...
Het probleem is het losstaande staart wiel dat ik verkeerd gemonteerd heb :hammer:
Dus geen maiden maar, ik heb wat foto's getrokken want ik weet niet hoe ik het moet vastzetten.

1293792759.jpg

Hier zie je dat ik het staartwiel kan draaien zonder dat de rudder meegaat.
1293792815.jpg

Hier het zelfde maar in de andere richting...
1293792872.jpg

Hier zie je de oorzaak, het zit nergens aan vast...
1293792944.jpg

Hier hetzelfde...
1293792989.jpg

Het staartwieltje die zijn eigen willetje doordrijft :(
1293793040.jpg
En even een totaalplaatje . :wink:

Sorry voor de vele foto's maar ik wil dat jullie het probleem snappen,
Hoe krijg ik het wiel met me de rudder :confused:

PS: let niet op de rommel

Mvg,

Lindert

@Lindert:

het probleem zit inderdaad daar waar jij al aangaf. Hier een foto van die van mij: stangetje moet je dus nog vastlijmen. Samen met de handleiding moet het nu wel lukken denk ik.

DSC04885.JPG

Ok vandaag de maiden (geprobeert) we willen taxiën maar de fucub gaat waar ie geen wilt...
Het probleem is het losstaande staart wiel dat ik verkeerd gemonteerd heb :hammer:
Dus geen maiden maar, ik heb wat foto's getrokken want ik weet niet hoe ik het moet vastzetten.

Hier zie je de oorzaak, het zit nergens aan vast...

Sorry voor de vele foto's maar ik wil dat jullie het probleem snappen,
Hoe krijg ik het wiel met me de rudder :confused:

PS: let niet op de rommel

Mvg,

Lindert

Afbeelding 10-11 en 12 in de Manual ;) Hier de handleiding.

Het omgebogen stangetje hoort dus samen met roerhoorn vastgeplakt te zitten in je richtingsroer. Strak ombuigen met tang en op roerhoorn leggen, zorgen dat ze in lijn staan (roer recht, wiel recht). Nu zul je even wat schuim weg moeten snijden boven roerhoorn, wiel recht draaien (omgebogen deel schuift op roerhoorn) en alles vastplakken.

Zag het hier laatst ergens staan, RTFM, de F staat voor Friendly :proost:

Weer een probleem =

Alshet staartwiel rechtstaat kan ik het niet inlijmen op de rudder ...

Tja, dat is in principe een kwestie van het stangetje op de juist manier ombuigen. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet al te makkelijk gaat als de rest al verlijmd is. Het ombuigen gaat het makkelijkst als de rest nog niet verlijmd was. Misschien kun je voorzichtig e.e.a. loshalen zodat je wat meer ruimte hebt om te stangetje te buigen.

Back