Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zo gaaaaaaaf al die filmpjes hier. Ik wil ook vliegen met mijn funcub.. Enige wat mij nog rest, is een motor kopen.. Maarja, welke.. Ik heb al wat soorten voorbij zien komen in dit draadje. Heb nog niet alles doorgekeken, dus wellicht is mijn vraag al meerdere keren voorbij gekomen (in dat geval.. sorry!)![]()
Tank532: waar vlieg jij als ik vragen mag? Ik begreep dat je uit Amersfoort komt? Ik kom uit Hoevelaken.. ;-)
Ik vlieg met een groep in Vathorst op het open terein achter Extron, naast de snelweg en soms ga ik naar Almere. Binnenkort ga ik ook naar een vereniging, waarsch. Soesterberg.
Als het slecht weer is hebben we een hal in Amersfoort waar we met heli, quad en indoorplankjes vliegen.
Ik hoop dat het zondag middag nog een beetje mooi weer wordt... ;-)
En waar vlieg jij?
Ik vlieg in *kuch* heemskerk. Beetje uit de buurt, ik weet tIk zoek nog steeds een leuke club in de buurt.
Maar dat veldje ken ik wel. Wist niet dat er meer mensen ook vliegen? Ik ben er wel eens geweest al, zelf gevlogen met wat ander spul. Maar als ik weet dat jij ook gaat een keer, dan kom ik graag even langs. Heb nog leuk elektrospul staan om daar los te laten
Kom overigens net een motor tegen tijdens het opruimen...
Turnigy C3536-1450 Misschien iets teveel van het goede?
zo gaaaaaaaf al die filmpjes hier. Ik wil ook vliegen met mijn funcub.. Enige wat mij nog rest, is een motor kopen.. Maarja, welke.. Ik heb al wat soorten voorbij zien komen in dit draadje. Heb nog niet alles doorgekeken, dus wellicht is mijn vraag al meerdere keren voorbij gekomen (in dat geval.. sorry!)![]()
Gewoon motor kopen van rond de 1100 toeren per volt en as van 5mm
koop een robbe roxy , deze is 800 kv en de as is 5 mm
deze heb ik ook in de funcub, vliegt geweldig met een 13x4 prop
ik heb eerst een hobbyking motor hier opgehad met een 4 mm as
tijdens het opstijgen was de as al krom ( en ja de prop was gebalanseerd)
neem geen risico, ik weet dat de robby roxy met 5 mm as duurder is
maar als het mooi weer is wil je vliegen niet langs de kant staan met een
defecte motor omdat deze goedkopen was, en geloof me ik ben niet de
enigste met een kromme as geweest, mijn funcub met robbe roxy en een 13x4 prop
heeft zeker meer dan 100 vluchten gemaakt, niks trillingen en wat dan ook
zelfs met windkracht 4 of 5 vliegt hij nog perfect.
Wie krijgt er provisie van Robbe? Jij of jullie huisleverancier!? :rolling: Volgens mij vliegen ze op jullie club allemaal met die motoren in hun Funcub of heb ik het mis?!
Grapje natuurlijk.... Even zonder gekheid, ik ken mensen die heeeeeeeel veel vlieguren met HK motoren gefuncubd (!?) zonder een probleem. Ik had trillingsproblemen die ik opgelost heb met alu motorschotje (zelf gemaakte variant), volgens mij heb jij die er ook op, dat kan meer oplossen dan type motor. 5mm as is een pré, dat is geen discussie. Geen must om er een dure motor op te zetten dus...
Gewoon advies van Vliegman volgen, of als je graag bewezen motor wilt, zie post 1, genoeg voorbeelden, vele geschikte motoren verkrijgbaar![]()
Vandaag nog lekker vanaf het water gevlogen, best winderig van tijd tot tijd, kort na middag gestopt, wielen eronder en op ons veld verder gevlogenWat een heeeerlijk weer zeg begin zin in de zomer te krijgen. Nog 2 weken, dan kunnen we weer na het werk vliegen
wat maak jij me nou !!!!!! weg provisie, en bedankt maar weer![]()
Ik heb een ntm motor van hobbyking, de 350 watt.. Heb zo gek gedaan met de funcub als je maar kan bedenken.. Motor blijft top! Heb nu wel een ntm 600 watt gekocht om nog meer snelheid eruit te halen.. En dan in plaats van 12x7 een 12x8 prop.
Iets te veel KV als je het mij vraagt...
Als je me een pb stuurt met je nummer wil ik je wel een berichtje sturen als we gaan vliegen. Zondag middag maakt iig goede kans... Droog en ca. 2 bft....
Ik ga het eerst uitproberen, maar wat je zegt een nieuwe prop is er zo opgezet idd. Ik zag dat dit dezelfde setup was dat mijnheerrob ook gebruikt en die lijkt er content mee te zijn.