Multiplex Funcub 2010

De eerste die je tegenkomt in het begin van de voorkant vd vleugel.
net ervoor! want als je zinder acc het op je 2 vingers neemt op de staaf dan blijgt ie gewoon staan. niet bvetrouwbaar ;)

Net ervoor en vliegt errug goed

Ok vandaag weer gevlogen :D
ON-GE-LOO-FE-LIJK! Hij vliegt echt relax8), Ik heb 4 tikjes naar omhoog moeten doen. En een 4tal naar links (aileron) een beetje links met rudder ook.

Na een 12min halfgas en 7 landings en 12 Fly-bys was het wel welletjes dacht ik. Achteraf zat er nog in elke cel 3.95V :schrik:.

Ik weet niet hoeveel marge ik heb, maar denk wel dat ik nog 5 minuutjes kon halen ! :rolleyes:

Al bij al een geslaagde namiddag van mijn woensdag, wel jammer dat ik alleen was :(

landings heb ik de flaps niet gebruik. Het is geen goede zwever dus is snel beneden ;) Echt mooi hoe je hem kan landen. Een beetje stuiterig wel. De laatste landing eigenlijk een beetje te vroeg binnen gekomen ik had nog maar een meter marge boven de prikkeldraad ;) En dan een 'kus' met de gronnd, geen gestuiter maar echt mooi kunnen landen. Er wel wel bijna geen wind 8)
Hij wilt bij het taxiën wel altijd naar recht gaan, wel lastig als je te dicht tegen de draad binnekomt.

Ik ben hier HEEEl gelukkig mee, en dit wordt het kistje voor brevet vlucht ;)

Heeft Hobbyking nog een motor voor de funcub met een 5mm as?
Zelf snap ik er nog niet veel van waarom welk type motor nou beter is als de andere :)

Lindert, ik vond het vanmiddag ook tijd om weer eens te gaan vliegen met de Funcub. Er stond inderdaad weinig wind, dus dat was mooi. Lekker zonnetje, niet te koud, een perfecte vliegdag! Ik vind het jammer dat de ophanging van het staartwieltje niet sterker gemaakt is, die staat er bij mij schuin onder bij het taxiën. Na het vliegen had ik nog 2000 mAh over (van de 5000), dus ik had ook nog veel langer door kunnen gaan.

Ja inderdaad, het staartwieltje is te zwak. Het hangt bij mij ook schuin. Mss dat ik ergens eentje kan kopen. Maar we doen het ermee.

Bij mij was het staartwieltje ook krom. Ik heb het gewoon met twee tangen voorzichtig rechtgebogen. Dan taxiet hij ook weer recht;)

het staartwieltje is wel recht, maar onder druk. Dus al je taxiet gaat ie schijn liggen.

Niet plezier voor te taxiën...

Dagen worden weer langer, zonsondergang nu weer in avond in plaats van middag :thumbsup:

Vandaag daarvan gebruik gemaakt en voor het eerst dit jaar een keer na m'n werk kunnen vliegen, wat starts en landingen gemaakt op het zandpad naast het veld :proost:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat scheelde maar een haartje bij het opstijgen:eek:
Leuk filmpje(y)

Kan niet wachten voordat ik mijne kan bouwen,
zit maar te wachten op de spulletjes :(

Dagen worden weer langer, zonsondergang nu weer in avond in plaats van middag :thumbsup:

Vandaag daarvan gebruik gemaakt en voor het eerst dit jaar een keer na m'n werk kunnen vliegen, wat starts en landingen gemaakt op het zandpad naast het veld :proost:

Hoezo op het zandpad naast het veld?????????? Jullie hebben zo'n mooi veld dat ik daar binnenkort weer naar toe kom!!!!!!!!!!!!! (of is het te nat?)

Groetjes, Erik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo op het zandpad naast het veld?????????? Jullie hebben zo'n mooi veld dat ik daar binnenkort weer naar toe kom!!!!!!!!!!!!! (of is het te nat?)

Groetjes, Erik.

Hahaha, heb die bushwheels niet voor niks Erik :D
Pad heeft aan 1 kant greppel en andere kant een flinke sloot, is iets meer uitdaging 8)

Altijd welkom Erik, je weet me te vinden! Hopen dat er veel mooie vliegdagen gaan komen!
Er kan ook weer na het werk gevlogen worden, zonsondergang is sinds vandaag weer in de avond en niet meer in de middag, gaat dus echt de goede kant op :D

Hoi,

Zojuist op een klein veldje bij mij in de wijk gevlogen. Viel niet nee met deze wind omdat ik maar heel weinig ruimte heb om te landen. (echt heel weinig omdat er overal bomen staan.) Maar deze Funcub is echt fantastisch te sturen. Met een beetje geluk alles weer heel thuis gekregen. Inderdaad ......wat een FUN. Rob hopelijk tot gauw bij jullie op het veld.

Groetjes, Erik.

Ben alvast wat spullen aan het inkopen voor de funcub, wat voor prop moet je hier voor kopen?
Lees her en der 13x4 is de standaard maat, maar welk merk?
Zit er nog verschil in .. Hobbyking? Slowflyers? Ik heb echt geen idee..

http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=399&productname=
Model No.: A3536-9
KV: 910
Weight: 102g
Motor Dimensions: Ф35*36mm
Shaft Size: Ф4.0x55mm
Prop/ recom: 10x7/12x5
Battery: 2-4Li-Po
Idle Current: 1.0A
Load Current: 9.0A
Power(Watt): 470
ESC(A): 40A
Ri (Ω): 0.063
Pull (Approx): 490g

APC ;) moet je nemen

Ik heb vandaag weer gevlogen ben net thuis. Dus na school de spullen gepakt en op het weilandje gaan vliegen ;) Handig die bushwheels :)
na 5 min hoorde ik het geluidje zoals bij sven zijn funcub van een kromme as :(

Geland en de prop zat er schuin op, dus die prop adapter moet verschoven zijn. niet vast genoeg dus... met alle middelen daar. Harde stokjes enzo de prop adapter erad en er weer op 8)

Nuja jullie weten het wel :)

Hij vliegt gewoon goed :p

Meskant heb ik ermee gedaan. Gaat redelijk 8) juist bij de laatste landing heb ik mijn landingsstel een beetje vervormd :rolleyes: Maar dat staat alweer recht. Het was met crosswind landing....

grtjs,

Lindert.

Volgende keer volgt er waarschijnlijk een filmpje 8)

Back