Multiplex Funcub 2010

Watervliegen is echt leuk met de Funcub, maar als je met full flaps gaat landen, echt wel vermogen blijven geven want ze genereren heel veel weerstand... Dan het gewicht en weerstand van de drijvers er nog bij... Doe je dat niet, dan gaat je neus recht het water in.... Als ie dan op 1 meter hoogte al neigt te gaan doen, ben je eigenlijk al te laat en moet je vliegensvlug gas geven. Maar dat is juist leuk, een beetje spelen met de controls.

Ik heb verder geen bescherming tegen water. Er spat echt geen water via de onderkant naar binnen. En dat beetje wat misschien via de koelopening aan de voorkant naar binnen schiet, loopt er achter weer uit. Mijn ontvanger zit een paar cm onder de vleugel, bovenin dus.

Maar als je onderste boven komt, dan gaat je vleugel ook niet onder water. Dus als je hem in die positie voorzichtig uit het water haalt, gebeurt er ook niks.

Mooi dat het gelukt is.
Dit is ook mijn volgende doel, welke maatregelen heb jij genomen tegen het water met de elektronica?

Groeten

Rishi

Helemaal geen, ontvanger en esc zitten al hoger, maar heb geen water binnen gehad. Hooguit een paar spetters...

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik heb geen extra maatregelen voor het water vliegen.
Afgelopen "lang"weekend nog de nodige accu's leeg gevlogen op de moesel (d):D

Tijdens Pasen hebben we met succes geprobeerd om een MPX Cularis (incl electro setup) was wel een leuk gezicht een kleine Funcup met een "grote" cularis erachter

Ook ik heb geen extra maatregelen voor het water vliegen.
Afgelopen "lang"weekend nog de nodige accu's leeg gevlogen op de moesel (d):D

Tijdens Pasen hebben we met succes geprobeerd om een MPX Cularis (incl electro setup) was wel een leuk gezicht een kleine Funcup met een "grote" cularis erachter

Ook hier geen maatregelen. Zelfs als ie op de kop ligt blijft het spul droog, drijfvermogen is gigantisch. Enige wat wel eens wil gebeuren dat ie met neus onder duikt, mijn ervaring is dat die motortjes daar wel tegen kunnen. Ontvanger/regelaar daarom beter niet helemaal voorin de neus plaatsen.

Afgelopen weekend ook een accu of 6-7 leeggevlogen op het water :cool:

20120430_125136.jpg

20120430_124652.jpg

20120430_124648.jpg

20120430_124642.jpg

20120430_124638.jpg

20120430_124538.jpg

20120430_124430.jpg

20120430_124416.jpg

20120430_123134.jpg

20120430_122926.jpg

Mooi te zien op de laatste foto hoe fauna en modelvliegen samengaan!

Ik had hier nog een aardig watervliegplekje gevonden, maar er staat een staatsbosbeheer bordje met alles verboden behalve lopen op paden... Maar om de visplek die daar ook is lijkt het wel een vuilnisbelt (werkelijk alles ligt er). Dat mag zeker dan wel... Maar ik vrees dat dat niet een argument gaat zijn.

War kanji floats kopen

Ik ben op zoek naar floats voor mijn Fun Cub. Ik vind genoeg advertenties in de US maar niet in Europa. Weet iemand een leverancier?

Hij is mooi geworden Mickael!

De mijne is inmiddels weer verkocht. Vond het toch een ding wat voor mijn doen net niet voldoende lol bracht..

Zo dat is snel!!!

Ik moet zeggen dat na een jaar ik er lol aan blijf beleven, flaps, watervliegen, gras, blubber, prophangen, meskant, inverted, flat turns. Ik blijf het leuk vinden. Maar dat is misschien mijn gebrek ;).

Ik wil een langere vliegtijd behalen. Nu vlieg ik met een zippy 2650. Ik zat te denken aan een 5000 mah in de Funcub. Heeft iemand hier ervaring mee of wordt dat te zwaar?

Ik wil een langere vliegtijd behalen. Nu vlieg ik met een zippy 2650. Ik zat te denken aan een 5000 mah in de Funcub. Heeft iemand hier ervaring mee of wordt dat te zwaar?

ja hoor ik vlirg met een 3S zippy van 5000 mah geen enkel probleem, alleen kan je dan wel echt heel lang vliegen, als je niet continu volgas vliegt wel tot 40 minuten vliegen

Zoo mezelf ook maar n funcub cadeau gedaan :D wat vliegt dat lekker zeg :o , langzaam, hard, kunstvlucht alles kan ie ^^ alleen n beetje aan t kloten met dat staartwiel.... t metaal is veel te zacht en hij buigt dus alle kanten op... Iemand hier een oplossing voor??

Moet je ook niet mee ^$%%^, dan blijft ie heel ;)...

Het lijkt wel of Multiplex af en toe een andere metaalsoort toepast, want mijn staartwiel zit er nu een jaar op, en werkelijk als nieuw. Net nog even gekeken. Dat na heel veel vluchten vanaf oude sneeuwresten, gras, grove ondergrond.

Het enige dat na een paar vluchten al gebeurde is dat waar het uiteinde in het staartvlak zit gestoken, het ging lubberen. Dus het wieltje wiebelde alle kanten op. Had ik beter een buisje in kunnen lijmen achteraf. Maar ik heb het opgelost door daar een stukje hout doorheen te lijmen, zodat het goed vast zit.

Ow appart want die van mij werd met buisje geleverd? zit nergens in schuim dus... maargoed hij zwabbert van links naar rechts...

Beste Funcub vrienden, gisteren heb ik voor het eerst met rook van Klima gevlogen! Dat was echt lache, 4 minuten lang had ik een streep achter het plankje.

Zo ziet het er uit:
52ad20b1-a0c2-1249.jpg

52ad20b1-a0d2-61e3.jpg

52ad20b1-a0fa-78c2.jpg

52ad20b1-a11a-239b.jpg

52ad20b1-a12d-291a.jpg

Ik ga vandaag nog ff een filmpje uploaden...

Gr. Mickael

Ook wij hebben weer Fun gehad aan de FunCub :p
op en rond " 't bovenwater " (nabij lelystad)

hier een paar plaatjes
2x funcub en 1x minimag
CIMG7995Small.jpg

een iets minder FUN uitziende cub.
doordat de prop er afschoot tegen een drijver met het volgende gevolg
CIMG8010Small.jpg

gelukkig was er (toevallig) redding nabij
De redders vonden zelfs de prop met meenemer terug :thumbsup:
CIMG8013Small.jpg

Laatst bewerkt:
Back