Multiplex Funcub 2010

Jahoor, beetje hotglue doet wonderen. Nu maar wachten op warmer weer en kijken of het crash bestendig is:

full


het voelt in ieder geval stevig aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet verkeerd.
Het zal geen crash kunnen hebben maar dat is ook niet de bedoeling.
De tijd zal het leren.
Succes met de maiden.
 
Zondag eindelijk mijn maiden gehad.

Wat vliegt die Funcub geweldig! met mijn Torcster setup was hij airborne nog voordat ik er vol gas op had en gaat het daarna vertikaal omhoog tot hij uit het zicht verdwijnt. Wat een power!
In vergelijking met een andere FC met de standaard setup klimt mijn FC hem eruit bij nog geen half gas.

Afijn, de flaps nog even bijregelen, en dan knutselen aan een bomb release... ;-)
 
ik heb vandaag ook het landingsgestel aangepast, op het principe van bladveren.

telkens een 2mm stokje carbon op elk van de poten gemaakt, boven en onderaan met epoxy en garen vastgezet.

02042013_IMG_5595.jpg


dan 2 kruislingse staafjes in staal (wat ik nog had liggen) om de krachten niet allemaal te concentreren op de basis.

Dit geheel veert nog redelijk. Hoe het zich gaat gedragen weet ik binnenkort wel.

Patrick
 
Ik wil graag nog toevoegen dat de versteviging geen must is. Bij mij zit nog steeds het originele spul eronder, en ik vlieg er twee jaar vrij intensief mee. Op het eerste full flaps oeps-momentje (te weinig vermogen bij landen, waardoor de neus ineens omlaag ging) na nog nooit een verbuiging gehad. En volgens mij heb ik geen uitzonderlijk talent. Wel doe ik de landingen zoals het geleerd wordt.

Zeker omdat de funcub ook veel gebruikt wordt als leerkist, zou ik juist proberen om de landingtechniek goed onder controle te krijgen. Als de wielen verbogen zijn, betekent het dat je er nog niet bent ;)...

Overigens ik wil niet zeggen dat ik de verstevigingen onzin vind, maar wil hiermee een nuance aanbrengen dat het ook zonder versteviging jaren lang mee kan gaan.
 
moeten, nee niet echt.

ik heb er al goed wat vluchten op zitten nu en alles is nog heel. Zelfs bij al wat ruwere landingen.

Wat me stoorde is dat het niet erg veel doorgeplooid was in rust, maar als je het toestel op de wielen zet zakt het plots wel wat in. Als gevolg doe ik dan het gras af met de prop, en dat resulteert in een wat 'spinazie' onderaan het toestel (niet netjes) en een prop die ferm groen is op de tippen.

En het is geen gezicht bij het taxiën....

Patrick
 
Ik heb onlangs mijn landingsgestel aangepakt. Ik heb er kunststof tegenaan gelijmd en een vering met 2 haarelastiekjes gemaakt.
Door de ringen in hoogte te verplaatsen kan je de veerweg instellen. Werkt prima zo!
agutuzut.jpg


Vandaag ook nog ff een voorbeeld online gezet van de onsteker die ik oa. Op de FC ga gebruiken... http://youtu.be/EZbZhLCahcM

Gr. Mickael
 
moeten, nee niet echt.

ik heb er al goed wat vluchten op zitten nu en alles is nog heel. Zelfs bij al wat ruwere landingen.

Wat me stoorde is dat het niet erg veel doorgeplooid was in rust, maar als je het toestel op de wielen zet zakt het plots wel wat in. Als gevolg doe ik dan het gras af met de prop, en dat resulteert in een wat 'spinazie' onderaan het toestel (niet netjes) en een prop die ferm groen is op de tippen.

En het is geen gezicht bij het taxiën....

Patrick

Daar heb je een punt. Met het taxi-werk verticuteer ons veld ook met de 13x4" prop.

Zie hier mijn spinazie:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat is inderdaad wel spinazie op de zijkant.

Zeg, dat ik trouwens ook een mooi filmpje, is dat met zo een keychain cam?

Vandaag was het hier winderig maar toch het 'verbeterde' landingsgestel getest en het werkt prima. Veel mooier bij het landen.

Patrick
 
ik vlieg hem met een dymond 3530 1100 kv met een 10x 5 prop, en een 40A ESC.
Dan trekt hij 20 A statisch op een 3s pakket, vliegt goed, (ben ermee aan het leren vliegen).
misschien een maatje grotere servo's voor hoogte en rudder, past ook beter in de uitsparing in de romp.

groeten johan
 
Hallo allemaal

Ik heb besloten om dan toch een funcub te kopen ( de KIT versie )

Ik heb niet zoveel plaats om op te stijgen, dus zoek ik een vrij zware setup van HK

Iemand ervaring ?
 
ik heb dit misschien al eens gepost... maar dit zijn landingen en take-offs met de standaard motor.

7dRzVrRRhqI[/media] 2107201 ad - YouTube

Ik denk ook dat je echt geen sterkere motor nodig hebt, tenzij je vertikaal wil gaan.

Ps, de aanpassing van het landingsgestel op de mijne is goed gelukt, het werkt prima zo.
Omwille van het slechte weer ben ik spijtig genoeg niet veel meer kunnen gaan vliegen

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou je evt eens naar de openings post (bericht #1) kunnen kijken :rolleyes: .
De Topic Starter MR Rob heeft daar een tijd lang alles netjes Bijgehouden.
Hellaas is dit niet meer mogelijk door nieuwe regels :(
 
Ik zoek eigenlijk een goedkoop setupje op HK

Groetjes

Wat: Naam: Hoeveel: Per stuk: Totaal: Waar vandaan:
Vliegtuig Multiplex FunCub 1 € 99,95 € 99,95 RC-Addict
Zender / ontvanger TGY 9X 1 $54,00 $54,00 Hobby King
Micro servo HXT900 4 $2,69 $10,76 Hobby King
Mini servo HK 939MG 2 $4,37 $8,74 Hobby King
Motor NTM 35-30 1100kv 1 $16,00 $16,00 Hobby King
ESC TGY Plush 40A 1 $21,99 $21,99 Hobby King
Prop APC-E 12x6 2 € 4,95 € 9,90 RC-Addict
Servokabel 420mm, zakje van 5 1 $2,88 $2,88 Hobby King
Servo reverse TGY speed/reverse 1 $7,59 $7,59 Hobby King
Accu TGY 3S2200 30C 3 $11,99 $35,97 Hobby King
Prop meenemer 4mm collet 1 $2,69 $2,69 Hobby King

Hmmmm, dat plakt niet zo mooi uit Excel...

Hugo
 
Vergeef me dat ik niet alle 138 pagina's heb doorgespit; ik heb een vraag over het waterroer. Mechanisch duidelijk, aansluitingen ook en zo, maar gebruiken jullie speciale (spat-)waterdichte servo's? Ik heb dit weekend een drijver setje gekregen van een clubgenoot, dus daar moet wat mee gebeuren.

Dank,

Hugo
 
Back
Top