Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
ja maar ik heb voor onder de 100 makkelijk een brushless funjet :P
scheelt me een goede lipo accu :P
en de funjet vind ik persoonlijk net zo mooi :lol:

kijk net ff de filmpjes maar hij is wel super mooi en vliegt goed hmmm tog nog ff denken

Nou ja...de funjet is ook iets lichter en kleiner.

Het is maar wat je wilt hè :wink:
Tis jouw keuze, maar van de zomer zie je mij de Twister vliegen :P

Leuk ding die twister maar als ik dat filmpje hierboven mag geloven is mijn funjet toch een stuk wendbaarder....gaat haaks door de bocht 8)

Het kan ook goedkoop hoor.
Gewoon shoppen bij United hobbies :wink:

3S1P 2200 mAH voor 25 euro
40A regelaatje voor 29 euro
3x HXT900 servo's voor 3 euro p/s

Nou zo kom je er wel hoor :P

Oke ik heb me ook voorgenomen een FunJet aan te schaffen :D

Wat denken jullie van de volgende setup?

-Warp4 BL4-15-2 Brushless Motor (3880Kv) met een 4.1x4.1
-CC Phoenix 45
-2 keer Hitec HS-65
-Berg ontvanger
-Thunder Power Extreme 2070 mAh 3s 25C

Nu lees ik op rcgroups dat een prop kleiner dan 5 inch minder trust geeft vanwege de brede motormount.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Toch maar voor een lagere kv motor gaan?

Na nog wat lezen en zoeken heb ik toch sterk mijn twijfels over die Warp 2 turns motor. En aangezien de 3 turns slecht verkrijgbaar is ben ik wat aan het rondkijken voor een mooi alternatief. De Typhoon 3W lijkt me wel wat samen met een CAM speed propje van 4.7x4.7, het stroomverbruik ligt dan een stukje lager en volgens mij komt het zo'n beetje op hetzelfde neer.

Wat denken jullie van deze motor?

Oke dan heb ik het idee dat de 3W net leuk is voor mij. Ik vind het niet erg als hij wat meer amperes trekt, er zuinig hoeft het niet te zijn als het maar "fun" is ;)

De mijne is eindelijk en spijtig genoeg Dood
Twee dagen achter elkaar te zot gevlogen en twee keer in de beek.
snuit vervormd en dan snuit eraf, cyano en weer vliegen maar niet zo goed meer spijtig genoeg, zal er maar eentje laten meenemen uit Dortmund want dit is echt het leukste vliegtuig dat ik ooit heb gehad

hoi,

even een paar vraagjes bij het afregelen van de roeren bij de funjet, die uitslagen op en neer die ze in de
handleiding opgeven worden die gemeten aan de smalste kant van het roer of aan de breedste kant (naar het midden van de fj toe)?

En dan zeggen ze daar; "set the aileron travels to +10mm/-13mm (negative differential)", betekent dit dan dat ze bij het sturen op de roll
10mm omhoog en 13mm omlaag moeten gaan? Of heb ik het verkeerd?

En is expo nog aan te raden met deze uitslagen? zoja hoeveel?

Het zijn voor jullie misschien maar domme vragen maar ik heb nog niet zoveel ervaring met vliegtuigen.

Alvast bedankt,
Gio

Hallo heren,

Ik ga in Dortmund een funjetje scoren, alleen zoek ik nog een leuke setup , die te koop moet zijn bij unitedhobbies.com
Alleen zie ik daar door de bomen het bos niet meer, Ik zou graag een 3s 2200 mah lipo gebruiken, deze heb ik al voor de minimag, en bevallen me erg goed.
De setup gaat puur voor de snelheid, stuntkisten heb ik al genoeg.
+150kmpu moet haalbaar zijn. Iemand een idee wat voor moter+prop ik kan nemen? De regelaar kan ik er zelf nog wel bij zoeken.

Alvast Bedankt Harm Jansen.

Quoty
En dan zeggen ze daar; "set the aileron travels to +10mm/-13mm (negative differential)", betekent dit dan dat ze bij het sturen op de roll
10mm omhoog en 13mm omlaag moeten gaan? Of heb ik het verkeerd?

En is expo nog aan te raden met deze uitslagen? zoja hoeveel?

Klopt , 10 omhoog 13 naar beneden, expo is volgens mij niet nodig, maar kun je als je het fijn vind toepassen, maar licht helemaal aan je eigen voorkeuren. Er staat dat er een negatief differentieel is, dus de uitslag down is groter dan up, vandaar die -13

Heligio, ik gebruik zelfs 40 % expo op de rollen, anders wordt de fun heel nerveus.
En 30 % expo op de hoogte.

Met mijn funjet hebben al minstens 8 piloten gevlogen en iedereen is er direct mee weg, eens afgesteld is hij heel gemakkelijk te vliegen
Het hangt ook heel hard af van het zwaartepunt dat je gebruikt, ik vlieg erg ver naar voor en dan is hij wel een pak stabieler..

Vlieg je met een lichte setup (niet voor snelheid) dan is het leuker om het zwaartepunt wat meer naar achter te leggen voor een "vinnig beestje"

@Wartex
Ik heb een 16-15-4 (2400kV) met een 5,5 x 5,5 en dat gaat snel maar niet razendsnel
Met een Mega 3 windingen en dezelfde prop gaat dat ding echt razendsnel denk ik.
Kies een motor (70 gr) van ong 3000 Kv en een 5x5 om mee te beginnen.

Unitedhobbies heeft tevens Jeti regelaars in hun gamma tegenwoordig, beter is er naar mijn mening niet voor dat geld

OF te wel , de mega 3 turns is de snelste moter voor de funjet? dan neem ik die morgen mee uit DOrtmund! :lol:

In de FMT staat dat hij met een Brushles 480 4D op 170 kmpu is geklokt, dan is deze toch sneller?
Is dat zo of niet?

Volgens rc groups is hij met de mega 3 turns sneller dan met de himax moter, is er iemand die weet welke moter het beste te nemen?
EN is er iemand die weet waar ik Mega motoren kan kopen? bij W&W hebben ze de 2 en 3 turns niet.

Data 16-15-3 cellen 6-14 no load amps 1.70 Kv 3000 Max amps 30 76g

Je hoeft ook zeker niet een mega te nemen een Kontronik 400 , een HET-RC 2W-20 bvb zijn net even goed
Zie dat je rond de 3000kV uitkomt voor een motor met dezelfde dimensies..
en drie Lipo's..
Beetje surfen en kijken waar ze het interessantst zijn ..

Back