Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
ja op een 2 cells en dan draait hij gewoon goed.
niet zo veel power maarja ( 2 cells...) ik vind een typhoon sowieso niet fijn werken met een duwprop.)
ik kan het met een 3 cells gaan proberen ( als ik een nieuwe heb met deze doe ik niets want straks heb ik dan geen garantie meer)
de 3 cells die ik heb besteld is niet goed wou er mee vliegen met m`n minimag zakt hij zomaar totaal in kwa vermogen :?

sjoerd zei:
hoezo dat maakt tog niets uit dat hij achter de romp zit ?
en snel vind ik hem wel voor een schuim model :P
dus met die motor en een 5.2x5.2 cam speed
kan ik m`n 22 a regelaar gebruiken ?
misschien een geschatte top speed met deze setup ?
als het niet egt hard gaat en niet veticaal wil ( vanaf vlucht )
dan tog maar een andere motor en 30 of meer a regelaar kopen.. :roll:

Hoi Hoi,

het maakt wel degelijk uit dat de prop achter de romp zit..
als jij achter een windscherm gaat staan vang je toch ook geen wind 8)

Zo is er hier ook ergens te lezen dat iemand zijn pylon setup met 4,7 x4,7 in de funjet zette en er totaal niet uithaalde wat het in de pylon racer deed.. je hebt gewoon meer stroomlijn en lucht op een pylonracer (zie bovenaan deze pagina..)

Ik heb tot nu toe met GPS een snelheid bereikt van 164 km/u of zo.. Dat is in rechtuitvlucht en met een 470 Watt
25000 toeren op de prop etc etc..
Snelheid is niet vooraf te zeggen aangezien je niet weet hoe gestroomlijnd te toestel is en wat je motor gaat doen..
Wanneer je een setup neemt die al meer mensen hebben getest dan weet je pas zeker of je verticaal doortrekt..
Voor een dergelijk vermogen heb je wel een 3 cellen nodig.. Of een goede 2 cellen met een 2 turns mega.. (wel rekenen op meer dan 40 amps)

Groeten

Die regelaar zal inderdaad vroeg of laat een probleem gaan worden... Met een iets grotere regelaar val je nooit een buil.. je kan hem in toekomstige toepassingen ook prima gaan gebruiken.

Maar je kunt natuurlijk met een prop proberen je amperes rond de 22-25 ampere te houden..

Een koellichaam op je regelaar maken wil ook nog wel eens wat amperes schelen.. Doorfikken gebeurt meestal niet zomaar..

ok :D
en welke regelaar raaden jullie mij aan ?
en dufour kan je verticaal ? en hoe hard gaat hij ongeveer.
zijn er ook nog meer motor mogelijk heden (niet te duur)
met de 30 a regelaar >?

Hoi Hoi,

Snelheid meten is niet vanzelfsprekend.. weinig mensen hebben daar de opties voor..
Daarnaast vind ik het typisch een kinder vraag die omstanders altijd stellen ;) A, heeft het weinig zin om te weten hoe snel je gaat ..
en B als je snel wil moet je geen funjet kopen maar een pylonracer..
Mijn Vip vloog met een 18 ampere setup al een 200 km per uur,
daar zul je met een Funjet niet aankomen..

Een goede regelaar.. een Hi-model heeft prima programmeer opties.. en is te krijgen bij RC-technics oid..

hahaha ja weet ik.. :lol:
maar ik dacht misschien weet hij ongeveer de snelheid dat ik niet een funjet krijg die niet over de 100 kmh wil ? :P
en die regelaar kost 40 euro :|
misschien een goedkopere ( maar nog wel redelijk goede ? )

Hoi...

Dat van die snelheid weet je nooit.. als je niet echt meet.. Ik weet ook pas sinds kort hoe hard het gaat.
Het belangrijkste is dat hij lekker vliegt en dat je er lol aan hebt.. Een kist die hard gaat en niet lekker vliegt is helemaal niet leuk.
Heel houden en lol hebben .. een beetje rugvlucht of laag over vliegen is leuker..
Die 100Km haal je vast wel. maar of je het verschil ziet tussen wel of geen 100.. geen idee.

Een Twinstar met 2 fietsbel aandrijvingen gaat ook 100.. dus moet lukken.

Als je goedkopere regelaars wil zit je haast aan een regelaar uit het buitenland.. Ik bestel bij www.UnitedHobbies.com daar zijn ze net wat goedkoper.. voor een 40 ampere Hi-model zit je dan op een 34 dollar.. (25 euro) en voor een cheapo..30 ampere regelaar die ik heb gekocht zit je op een 11 euro :D dat vond ik het proberen wel waard..

Groeten

als ik tog een 40 a regelaar koop kan ik denk ik beter een het rc 3w motor kopen ?
heeft redelijk meer kv en er word daar ook een 4.7x4.7 aageraden ( dus een snel propje...)
ik weet dat die prop niet goed gaat maar een 5.5x5.5 ofzo wel..
kan dit? :
een 2200 mah 20c 3 cells lipo
een het het rc edf 3w motor
en een 40 a regelaar ..
bijd de motor staat dat hij max 30 a trekt zla misschien rond de 35 worden ofzo maar met een 40 a regelaar kan dat wel tog?
en sloop ik met deze setup m`n lipo niet na 10 x vliegen ?

ok dus met de 4 w gaat hij al verticaal :lol:
dan moet de 3 w helemaal wel lekker gaan ik laat wel horen hoe hij dan vliegt :lol:

Sjoerd, houd er rekening mee dat je zwaardere/sterkere servo's moet gebruiken dan de 9 grams towerpro's die ik erin heb gezet als je er veel meer power op zet. Anders worden het korte vluchten..

Test gedaan met 4S (2x 2S 1800 mah) / HET-RC 5W (1800 kv):

CAM 5,5 x 5,5: 20 amp / 285 W
APC 6 x 5,5: 21 amp / 310 W

beetje laag? groter propje? :?

Test gedaan met 4S (2x 2S 1800 mah) / HET-RC 5W (1800 kv):

CAM 5,5 x 5,5: 20 amp / 285 W
APC 6 x 5,5: 21 amp / 310 W

beetje laag? groter propje? :?

Awol zei:
Sjoerd, houd er rekening mee dat je zwaardere/sterkere servo's moet gebruiken dan de 9 grams towerpro's die ik erin heb gezet als je er veel meer power op zet. Anders worden het korte vluchten..

Ik heb gewoon 9 grams towerpro's in mijn Funjet en deze houden het toch al wel een half jaar of meer uit met flink vermogen..
Wel zijn ze wat ongelijk in snelheid, wat resulteert in een niet super precies sturen..

@ Sjoerd,

die 3 turns gaat ook prima werken met die accu en regelaar.. Ik neem aan dat hij ongeveer hetzelfde doet als de 3 turns mega..
heeft zelfde KV en zo..
Wel zit ik dan op een 43-44 ampere piek.. Dus of een iets andere prop er op zetten.. of toch de 4 windingen nemen..

Je hebt PB.. dus dat komt wel goed..

Mvg, Vincent

ok dus als ik het goed begrijp gaat de 3w boven de 40 a komen met een 5.2x5.2 ? ( of 5.5x5.5 zoiets..)
als ik weet welke ik nu moet nemem de 3w of 4w ?:P dan kan ik gaan bestellen
dus even voor de duidelijkheid.. :P
hij moet wel hard gaan en sowieso onder de 40 a blijven het liefst nog iets minder

32 ampere regelaar met 22oo mah lipo met een 4.5*6 . borstellos motortje himax 3000 heb ik. en er is geen houden meer aan . 30000 toeren. :lol: suc6

ok ik heb nu een 4w motor en een 30 a rgeleaar
en een 3cells 2200 mah
maar welk propje raden jullie me aan kan een 5.2x5.2 of iets groter ? (omdat ze ook een grote prop aanraden op rc technics..)

Back