multiwii crius SE afstellen

Ik heb geen computerzender ik kan dus geen endpoints instellen. Volgens mij kan ik alleen de midrc hardwarematig veranderen door potmeters in mijn zender.

Duidelijk, je zou kunnen proberen om de potmeters los van de sticks te schroeven (markeer de stand) en zo de waarden gelijk te trekken.
K zou zeggen spaar ff voor een 9ex setje met frsky, vele malen makkelijker.

Ik zal eens proberen de mids gelijk te krijgen met de pots. Mss kan ik ook nog wel wat vijlen zodat het bereik wat groter word.

Heb je een idee waarom de motoren pas na een paar kliks beginnen en dan meteen op een te hoog toerental? Of komt dat door de combinatie van deze zender en ik dus mijn startup te hoog moet configureren?

Dat zit in define minthrottle in config.h
Zoals ik begrepen heb hebben je motoren en esc s een minimale puls nodig om te starten. als ze eenmaal gestart zijn gaan ze snel naar de snelheid van je knuppel. Zie het alsof je een auto moet aanduwen en plankgas nodig hebt om te kunnen starten. Als je duwt gebeurt er weinig, zodra de motor start spuit ie vooruit.

Probeer het maximale uit je potmeters te halen. (markeer de huidige standen, heb een oude zender die flink gaat storen als potmeters verkeerd staan)
Zet de centraal stand overal hetzelfde, bereik ook hetzelfde.
Calibreer je esc's opnieuw. Stel de juiste waardes in config.h en probeer dan wat ie doet

Min throttle kun/moet je zelf instellen in de config.H door uit te testen op welke waarde ze beginnen te draaien. Als deze te hoog staat maakt niet uit als hij maar niet uit zichzelf opstijgt, te laag ingesteld kan tot gevolg hebben dat je MultiWii uit de lucht komt vallen.

De motoren zullen op een lager toerental altijd een verschil geven, zodra hij los wil komen van de grond moeten deze wel gelijk zijn, anders wat bij trimmen.

Min- en Maxcheck kun je instellen in de MutiWii tab en midRC weer in de config.h tab. Je kunt dus ook zoals je zelf al zegt de stickuitslag vergroten door aan de zender wat te gaan vijlen.

Heb je wel de throttle range in de regelaars ingesteld?

@Bertsjuhn: Hoe stel je het nu af dan? met lcd display? of laptop mee? ik zou gek worden zonder die bluetooth module! dat ding is zo handig..

bt module werkt :D

ff puzzelen, maar voor een ieder die wil proberen mijn ervaringen op een rijtje

module
Here is a detailed Spec on the Bluetooth module

pinnout
http://www.cutedigi.com/pub/Bluetooth/BMX_Bluetooth_quanxin.pdf

pin 12 aan pin 34 doorverbinden, dit heb ik met een draadje en hete lijm gedaan

verbind de jy-mcu met de ftdi cable
ftdi ------ jy-mcu
---------------------
gnd ------ gnd
5v ------ vcc
rxi ------ txd
txo ------ rxd

usb in de pc met ftdi en bt module aangesloten.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!! Disclaimer: !!!!!
!!!!! LET OP: !!!!!
!!!!! sommig modellen zijn 3.3v en niet 5V !!!!!
!!!!! ER IS GEEN bescherming tegen verkeerd om aansluiten vcc op gnd is rook !!!!!
!!!!! Geen garanties nog aansprakelijkheid van mijn kant !!!!!
!!!!! Toch maar voor de voledigheid toegevoegd ;) !!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tutorial
Patrik Emilsson: BlueTooth module

Voor wie kant en klaar wil kopen
Serial Bluetooth Module for MultiWiiCopter Configuration [MWCBT] - $19.99 : BlueSkyRC.com, RC Planes Camera Mounts and More

android utility:
MultiWii Configuration for Android over Bluetooth - RC Groups

hij lijkt nu aardig te draaien. Alles draait goed om. Juiste props, maar als ik hem laat draaien wil hij 1 kant op flippen. Is er ergens een instelling van een gyro die andersom moet?

Ik heb de mijne met zn 2en afgesteld. 1 geeft gas en de ander houdt de quad hoog. Dan de quad draaien en checken dat alles de goede kant uit corigeerd.
Onder in de config.h kun je per richting de gyro reversen.

probeer eerst de bovenste eens, het is hetzelfde bord dus zou logisch zijn. Staat de pijl op je bord naar voren?

Ik schaam me dood. Heb een onwijze beginnersfout gemaakt. Ik had alles wel goed om draaien etc etc. Bedenk ik me net pas dat de nummers op de plaatjes er niet voor niets staan en corresponderen met de nummers op het bordje.

Conclusie: Ik had alle motoren verkeerd op het bordje aangesloten :oops::oops::oops:

Nu moet ik dus de pids in gaan stellen gok ik? Hij is namelijk niet echt stabiel

Ach, je bent er in ieder geval achter gekomen zonder m te crashen.. Ennuh, draaien je props wel allemaal de goede kant in? De pijltjes staan er ook niet voor niets hé.. Ik zou m eerst eens uit proberen te trimmen, met de standaard pid instellingen vloog de mijne al best goed.

Hij heeft gevlogen. Wat ik nog wel merk is dat de sticks wat langzaam reageren. Ik heb de eerste 2 p's nu naar 5 toe. Wat ik ook zag is dat hij naar rechts toe yawed. Kreeg ik er niet uit met trim op zender. :(

Hier mijn huidige bevindingen van de bt module, werkt prima, echt een aanrader, echter:
Ik heb gisteren avond mijn ontvanger naar cppm geflashed, moest hiervoor ook de crius flashen, netjes met kabel gedaan.
Bij het testen of de ontvanger werkte had ik middels bt verbinding gemaakt. Alles zag er goed uit, wat ik mij echter niet realiseerde was dat vanwege de bt ik een accu had aangesloten en in mijn tests met de zender gas op 0 had en stick rechts gaf. Gevolg 2 kapotte props, mooie snee in mn pink. Schade valt verder wel mee.
Voortaan gaan de props eraf als ik m aan de pc hang.
Met de ftdi sluit je je accu niet aan, vandaar deze stomme fout, zal dit niet snel weer doen schaam me kapot.

Wees gewaarschuwd!

Dat is inderdaad een goede leer geweest haha.
Ik ben zelf ook aan het kijken om de BT module te bestellen.
Echter wilde ik die ook van GoodLuckBuy bestellen.

Back