Mustang P51D freeplan Juni RCM&E


Hier ben ik bezig geweest met zijn nummer. Het uitsnijden van de cijfers was niet zo moeilijk behalve de '' 3 ''. Er staan er twee in en twee aan beiden kanten dus vier totaal en om deze handmatig identiek uit te snijden is bijna niet te doen. Om de rondingen gelijk te krijgen was het moeilijkst. Ik heb heel wat drietjes uit gesneden en de beste heb ik uit gekozen. Hier kan je toch wel verschil zien maar ja, het is ook handwerk.
 
Laatst bewerkt:

De twee letters heb ik zelf nagemaakt van het origineel. Zwarte folie had ik op dat moment niet dus heb ik de witte folie gebruikt die ik ook voor de decals gebruikt heb. De letters uitgesneden en met een watervaste marker zwart gemaakt en aan beide zijden van de romp aangebracht.


En zo ziet hij er nu uit.
 
Ik heb je verslag gelezen in de Modelvliegsport nr1 van dit jaar en ben ook bezig met jouw topic hier op het modelbouw forum. Dat ziet er helemaal indrukwekkend uit, de voorbereiding en de bouw van de DO-24 met de filmpjes op YouTube.
Dit is hoge school modelbouw.
Mijn complimenten. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is even wennen, dat nieuwe forum.
Maar meteen maar even van de gelegenheid gebruik maken om een nieuwe update te plaatsen.
De P51 is vliegklaar.


IMG20150327124241.jpg


Ik ben nog steeds benieuwd of er nog meer bouwers zijn met dit model?
Je vroeg je af of er nog meer bouwers waren van dit model, nou dat heeft volgens mij vijf jaar geduurd. Ik zie dat je het vervolg van deze topic gevonden hebt. Hoe gaat het met jullie Mustang, vliegt hij goed? Is er toevallig een filmpje van, misschien leuk om te plaatsen.
Groeten, AER.
 
Ik heb je verslag gelezen in de Modelvliegsport nr1 van dit jaar en ben ook bezig met jouw topic hier op het modelbouw forum. Dat ziet er helemaal indrukwekkend uit, de voorbereiding en de bouw van de DO-24 met de filmpjes op YouTube.
Dit is hoge school modelbouw.
Mijn complimenten. :thumbsup:

Leuk dat je de verslagen hebt gelezen :) bedankt voor het compliment.

Mvg,

Bart
 
  • Like
Reactions: AER
Je vroeg je af of er nog meer bouwers waren van dit model, nou dat heeft volgens mij vijf jaar geduurd. Ik zie dat je het vervolg van deze topic gevonden hebt. Hoe gaat het met jullie Mustang, vliegt hij goed? Is er toevallig een filmpje van, misschien leuk om te plaatsen.
Groeten, AER.
Hoi, het model heeft een enkele keer gevlogen maar dat was niet zo'n succes. Bleek dat de vleugel niet helemaal recht was gebouwd. Dat vliegt dus erg lastig. Maar het is een mooi statisch model geworden en hangt aan de muur bij de bouwer. Gr. Richard.
 
  • Like
Reactions: AER
Hoi, het model heeft een enkele keer gevlogen maar dat was niet zo'n succes. Bleek dat de vleugel niet helemaal recht was gebouwd. Dat vliegt dus erg lastig. Maar het is een mooi statisch model geworden en hangt aan de muur bij de bouwer. Gr. Richard.
Dank voor je reactie, was gewoon benieuwd. Het is een mooie Mustang geworden maar wil dus niet altijd zeggen dat hij ook goed vliegt. Helaas.
 

Zoals alle Mustangs P51-D heeft ook deze een naam dus die moest hij ook krijgen. Op het internet gezocht naar een zo duidelijk mogelijke afbeelding van zijn naam en ik dacht deze dan ook gevonden te hebben. Zoals je kunt zien heb ik deze een aantal keren uitgeprint. De afbeelding van de Mustang die ik al die tijd voor ogen had ligt erbij.


Zijn naam is................. " Little Rebel ".



Heb de naam uitgesneden en met transparante zelfklevende folie op de romp geplakt.
Een nadeel was dat zoals te zien is op de foto twee van die zelfklevende strookjes nodig had. Als je er van afstand naar kijkt valt het niet eens op.


Misschien kan je hem vergelijken met de afbeelding van het origineel en dan vind ik dat het aardig overeen komt.
 
Laatst bewerkt:

Hier ben ik weer een klein stapje verder, ik heb de blauwe en zilvergrijze folie aangebracht aan de onderzijde van de cockpit kap. Het is maar een kleine verandering maar het ziet er gelijk meer schaal uit.


Heb eerst een mal gemaakt van papier en deze in dit geval overgebracht op de zilvergrijze folie. De vorm uitgesneden en het paste best goed rondom de cockpitkap, maar een klein beetje bijwerken. Met het ijzertje niet te warm de folie aangebracht en dat hechte goed. In zo'n geval uitkijken dat je de cockpitkap niet doet smelten :hammer:.
Voor de blauwe folie aan de voorkant van de cockpitkap ging het een stuk makkelijker. Hier een klein malletje en de rest ging zoals net beschreven.
 
Laatst bewerkt:

De blauwe folie op zijn neus is hier een stukje door getrokken op de onderzijde voorkant van de cockpitkap.
 
Laatst bewerkt:

Toen ik de decals voor de romp aan het maken was heb ik er gelijk twee extra gemaakt die dan later op de vleugel zouden komen. Het systeem van aanbrengen ging op dezelfde manier als voor de romp. Koste wat tijd maar dan heb je ook wel wat. Eentje links boven en de ander rechts onder gezien door de piloot van achter zijn stuurknuppel.
 
Laatst bewerkt:


Hier zie dat de bouw van de #mustangp51d zo grotendeels gebeurt is, er zullen nog een aantal decals volgen maar dat is voor later. Moet nog even opzoek op het www.
Hier trouwens voor het eerst de vleugel gemonteerd aan de romp.





Hier de Mustang #littlerebel in een wat schuinere pose. Je ziet hier de weerspiegeling in de vleugel en romp.[/GALLERY]
 
Laatst bewerkt:

Nu moet het vooronder nog op gevuld worden. Mijn voorgangers van dit topic hun huiswerk goed gedaan en hebben informatie ingewonnen wat voor een motor het beste zou zijn voor deze kist, bij deze mijn dank. Om eerlijk te zijn heb ik heb hier dan ook dankbaar gebruik van gemaakt en heb in mijn geval dan ook voor de zelfde motor gekozen.
De brushless motor en de regelaar heb ik bij HK besteld.

Voor degene die hierin geïnteresseerd hier wat technische informatie.

Brushless motor, Dys D3536/6 1250KV, Max pull 1270gr, Gewicht 102 gr, 496 Watt en 7,4 - 15V.
Regelaar van Hobbywing de Skywalker-50A-UBEC-5A.
De prop die ik wil gaan gebruiken heeft de maat van 10 × 5.

Tijdens de bouw heb ik de motor al eens gemonteerd gehad en nu was het monteren een makkelijk klusje. Eerst de regelaar in de romp geschoven en met een lang dun staafje door de voorkant naar binnen. Daar de drie aansluitkabels van de regelaar met tape verbonden aan het staafje en zo door de voorkant naar buiten getrokken. De drie kabels aangesloten op de motor en de motor naar binnen geschoven in zijn ruimte, tegelijkertijd de kabels weer terug getrokken naar binnen. De motor van binnen vast gezet met vier parkertjes. Waar de parkertjes door het motorschot weer naar buiten kwamen heb ik stukjes triplex gelijmd zodat er wat meer houvast ontstaat.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top