Het stabilo en kielvlak staan hier nog steeds los vast op de romp en het hoogte roer zit gewoon los op de scharnieren geschoven. Ik heb hem hier op de zijkant gelegd om beter de plaats te kunnen bepalen voor de control horn in dit geval gemaakt van 1mm triplex. De buitenkabels voor de stuurstangen had ik al in een eerder stadium tijdens de opbouw aangebracht in de romp. De buitenkabels had ik met een druppel epoxy vastgezet aan dwarsliggers gelijmd in de spanten zodat er geen speling kon ontstaan.
Later zou blijken dat het gedeelte wat uit de romp komt naar de control horn net iets te lang was en met het geven van hoog/laag boog de 0,5mm staaldraad ver uit. Om dit te voorkomen heb ik halverwege een geleider tegen de romp gelijmd waar de stuurkabel door een klein gaatje doorheen loopt. Als je het niet weet zie je het niet eens.
Hier het hoogte roer met de control horn en in een U gebogen ijzerdraad (2mm).
De control horn van 1mm triplex uit de bouwkit.
Zoals ik al gezegd had had ik gekozen voor een richtingsroer. De stuurkabel kwam wat dichter bij de control horn van het richtingsroer uit de romp en hier had ik met het links en rechts geven geen problemen met de stuurkabel.
Toch heb ik nog wel mijn bedenkingen of je tijdens het vliegen geen problemen krijg met de roeren, het is maar een heel dun kabeltje.
Hier kan je zien dat hij op de juiste plaats uit de romp komt.
Tijdens het links en rechts sturen komt het richtingsroer zowel links als rechts tegen het hoogteroer aan maar volgens mij heeft het richtingsroer wel voldoende uitslag. Dit staat niet aangegeven op tekening omdat hij hier op tekening geen richtingsroer heeft. Het richtingsroer heeft toch zo'n 15 mm.
Hier de control horn van het richtingsroer tijdelijk vast gemaakt met kreptape.
En hier zit hij vast gelijmd.
Later zou blijken dat het gedeelte wat uit de romp komt naar de control horn net iets te lang was en met het geven van hoog/laag boog de 0,5mm staaldraad ver uit. Om dit te voorkomen heb ik halverwege een geleider tegen de romp gelijmd waar de stuurkabel door een klein gaatje doorheen loopt. Als je het niet weet zie je het niet eens.
Hier het hoogte roer met de control horn en in een U gebogen ijzerdraad (2mm).
De control horn van 1mm triplex uit de bouwkit.
Zoals ik al gezegd had had ik gekozen voor een richtingsroer. De stuurkabel kwam wat dichter bij de control horn van het richtingsroer uit de romp en hier had ik met het links en rechts geven geen problemen met de stuurkabel.
Toch heb ik nog wel mijn bedenkingen of je tijdens het vliegen geen problemen krijg met de roeren, het is maar een heel dun kabeltje.
Hier kan je zien dat hij op de juiste plaats uit de romp komt.
Tijdens het links en rechts sturen komt het richtingsroer zowel links als rechts tegen het hoogteroer aan maar volgens mij heeft het richtingsroer wel voldoende uitslag. Dit staat niet aangegeven op tekening omdat hij hier op tekening geen richtingsroer heeft. Het richtingsroer heeft toch zo'n 15 mm.
Hier de control horn van het richtingsroer tijdelijk vast gemaakt met kreptape.
En hier zit hij vast gelijmd.
Laatst bewerkt: