De linker en rechter zijkant heb ik op de kop gezet evenwijdig aan elkaar en met witte houtlijm heb ik de spanten 6 en 7 ertussen gelijmd.
Tevens heb ik het balsa plaatje wat de ingang moet vormen voor de oliekoeler er ook aan gelijmd. Geeft het geheel wat meer stevigheid.
De zijkanten heb ik dmv houtenblokken opgesloten zodat niet zijdelings kan bewegen, ook de staart kan niet verder naar achteren.
Spantje 3 past er aardig goed tussen.
Hier het tussen gedeelte van de romp waar de vleugel komt.
De lijmklemmen klemmen de zijkanten tegen de spanten. Het midden stuk tussen spant 6 en 7 loopt rond en omdat voor elkaar te krijgen heb ik mijn fantasie even aan het werk gezet. Wat je daar in het midden ziet is een kastdeurknop met schroefdraad erin. hierin paste een M4 boutje van voldoende lengte. In het midden van het boutje twee moeren vast tegen elkaar gedraaid. Hiermee kan je dus de juiste breedte instellen door met een steeksleuteltje er aan te draaien.
De romp is helemaal waterpas afgesteld en zowel aan de zijkanten, voor en achterkant opgesloten. De achterkant ligt op een eikenhouten balkje en over de bovenkant loopt heel strak een draad. Op de voorkant staat gewicht.
Voor de voor kant staat een recht blok hout (een omgekeerde verstekbak), ook daar is de romp opgesloten.
Hier zie je de provisorische afstandhouder die zorgt dat ik straks genoeg ruimte heb om de servoplank te plaatsen. Later moet de cockpitbodem er ook tussen.
Aan de onderkant rondom de opening voor de servo's heb ik triplex gelijmd, kunnen de servo's goed vast gedraaid worden.