naze32 acro probleem

Hmm mijn bordje staat ook 180gr gedraaid: yaw naar links

Zal hem eens op 90 zetten
Wil het echt wel weten wat het is voordat ik hem los laat met mijn bril ;)

Nope Ivo , heb de regelaars zelf niet geclasht.
Heb ze zo van Menno gehad , maar daar ligt het niet aan.
De mini -H van mij vliegt perfekt met deze regelaars , alleen 1 Hexa doet moeilijk , maar die ga ik vandaag of morgen op zen donder geven en toch fixen :)

Ik heb een wit Rev 4 acro bordje gehad die af en toe een kwart slag naar links draaide. Dacht destijds altijd dat het kwam doordat mijn LiPo niet sterk genoeg was.

Ik bedenk me ineens dat ik dit vaak ervaar met onderpowered setups in het verleden vooral. Al mijn setups hebben flink wat power en kan de fc makkelijk de yaw strak houden. Is maar een suggestie voor sommigen.

Beste setups zijn gewich:thrust ratio boven 1:3 en misschien zelfs 1:4

Daar kan het aan liggen maar in deze gevallen niet.
Power zat op 4s met 5x4 props.
Ivo zen mini heeft ook power als gek..

Ik heb wel 5x3 props erop, hover rond 40%. Nog geen mobius of zo erop, zou dus voldoende moeten zijn. Maar er zit wel iets in je theorie Boris. Ik paste het trucje toe dat bij Roni hielp, nl YAW midpoint wat naar de andere kant zetten. Dat hielp blijkbaar goed tot net als ik wou landen. Dan was die geest weer aan mijn yaw stick aan het trekken. Lang gevlogen zonder enig probleem, maar dan plots een keer of 3 weer van dat. Toen ging mijn LiPo warning aan het brullen en moest ik landen. Het deed zich dus voor toen mijn batterij bijna leeg was.

@Roni: als ik nog meer offset stop in de YAW draai hij constant naar R, dus veel kon ik niet geven. Staat nu op 1505 en komt van 1498.

En als je je gyro filter lager of hoger zet?

gyro_lpf

Hardware lowpass filter for gyro. Allowed values depend on the driver - For example MPU6050 allows 5,10,20,42,98,188,256Hz, while MPU3050 doesn't allow 5Hz. If you have to set gyro lpf below 42Hz generally means the frame is vibrating too much, and that should be fixed first. Values outside of supported range will usually be ignored by drivers, and will configure lpf to default value of 42Hz.

Het zou kunnen, maar meestal gaat niemand lager dan 42.

Een voorbeeld wat ik had....op mijn spider hex frame met de oude Cobra motoren had ik bij een bepaald toerental resonantie op een van prop adapters en als dat toerental bereikt kon worden begon de motor flink te bewegen en gind die yawen. In dat geval vibratie wat meteen leidde tot yaw beweging.

Toen ik een motor test deed ondervond ik ook een resonantie bij de cobra's op lage toerentallen. Volgens mij is het in die richting dat we moeten zoeken. Maar begin aan zo'n kleine motor eens te sleutelen voor vibraties! Ik ga ook eens experimenteren met yaw_deadband.

Zonet getest met gyro_lpf op 20 en 98. Op 20 idem dito, op 98 zou ik durven beweren dat het minder is, maar Lipo's moeten nu eerst laden. Ga ook eens verschillende PIDs in de 3 banken stoppen, dan kan ik sneller overschakelen.

Nu had ik het trouwens ook bij een volle LiPo, dus power kunnen we ook vergeten.

Dus lpf is afgeschreven zoals verwacht.

Nu nog de I uitproberen dan. Misschien wellicht ook P wat verlagen daarna.

Met P en I heb ik al veel aan het spelen geweest, Roni trouwens ook. Spijtig dat de servokabeltjes van de ESCs zo kort zijn, anders had ik er graag wat ferrietkerntjes aan gehangen.

Ja maar niemand heeft de I laag gezet? Ik las alleen dingen over het verhogen van P en I.
Maar als je zegt dat je het hebt gedaan, dan kun je dat ook weg strepen.

naze32 zou goede filtering moeten hebben voor dat soort zaken, maar je weet het nooit. Ik heb het namelijk niet. Je hebt toevallig geen andere 5x3 of 5x4 props om mee te proberen?

Heb je echt geen mogelijkheid tot beelden maken? Ben benieuwd hoe snel het gebeurt en in wat voor scenarios?

Alles geprobeerd Boris , bij mij heeft enkel de Yaw subtrim geholpen , gezet op 1520, nu is de yaw perfekt!
Ik ga straks naar het veld om een oplossing te zoeken en ineens wat testvligen , moet nog 2 spiders testen :)

Back