Een stock gebouwde Clik! v2.0, met CBM F3P motortje, D47 servo's, assan 2.4Ghz ontvanger, himodel 6A regelaartje, GWS 8x4.3 propje en Hyperion 2s 240mAh lipo's.
Vlieggewicht in deze combo: 120 gram AUW. Als ik de Hyperion vervang door 2s zippy 240mAh en het propje door de versie die ik lichter gemaakt had, kom ik op 113 gram. Dat doe ik overigens niet.
Nu nog helemaal gebouwd zoals rc-factory dat wil, dus met pull pull, maar op termijn gaat de pull pull eraf. Op de Elipsia beviel het wel, maar op deze Clik is het één groot drama. Kennelijk werkt het depron wat rc-factory gebruikt, nog wat meer dan extrupur. Ik moet er goed aan denken om, nadat je een hal uitgaat, de draden te 'ontspannen', anders trekt ie hier in de huiskamer (21 graden) gewoon de roeren eraf. Andersom moet je ze bij binnenkomst in de hal opspannen en na 15 minuten nog een keer, anders dweilt het alle kanten op.
Ik heb er nog niet voldoende mee gevlogen om er echt bijster zinnige uitspraken over te doen. Wat ik wel al kan zeggen, is dat de Elipsia beter rolde. Mijn AM met deze clik kan nét, maar het houdt niet over.
Ik ga overigens geen AM vliegen, totaal niet op geoefend. Beetje onzinnig om dan daarmee 3x2 minuten de jury te gaan zitten vervelen