Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

sate? mmm waar? en voor of na de wedstrijd?

nieuw modelleke voor max is klaar..helaas niet ingevlogen en gaat ook niet meer lukken voor zondag..

Laatst bewerkt:
Omdat voor een aantal piloten het toch wel een eindje rijden is hebben we geregeld dat na afloop van de wedstrijd nasi met sate gegeten kan worden in het sportcafe bij de sporthal.

's ochtends kan je aangeven of je hier gebruik van wilt maken ( kost 10 euro ) en na afloop van de wedstrijd kunnen we aan tafel.

gr
ruud

Ruud,

als er nu echt iets aan Nederland dat ze mogen afschaffen ......

Omdat voor een aantal piloten het toch wel een eindje rijden is hebben we geregeld dat na afloop van de wedstrijd nasi met sate gegeten kan worden in het sportcafe bij de sporthal.

's ochtends kan je aangeven of je hier gebruik van wilt maken ( kost 10 euro ) en na afloop van de wedstrijd kunnen we aan tafel.

gr
ruud

Ik denk dat het best gezellig gaat worden.
Hopelijk hebben we niet te veel last van het slechte weer.

GrTz Jasper

Turnhout, ook al is het vlak bij mij, kun je niet echt Vlaams, laat staan Belgisch noemen, meer een Nederlends shoppingcenter in Vlaanderen

haha, zal het mijn turnhoutse zwager eens zeggen.. ik heb hem al eens reserve belg genoemd en daar was hij het niet mee eens..

wij eten zowel friet als nasi dus..
super geregeld Ruud.

iedereen zijn model al klaar voor zondag?

Ah of je nu wel of niet van Saté houdt, het is wel mooi geregeld :)

Mijn model is klaar. Na een korte testsessie in een kleine hal dacht ik dat het ding als een draak vloog, maar gisteren 3 vluchten in een grote hal kunnen maken, en zowaar, aan het toestel zal het niet liggen.

Zag wel dat ik indoor geen klap vooruit gegaan ben, maar eerder achteruit. Ook niet raar, dit jaar nu 2 keer indoor gevlogen (als ik vorige wedstrijdseizoen even niet meetel)

Een stock gebouwde Clik! v2.0, met CBM F3P motortje, D47 servo's, assan 2.4Ghz ontvanger, himodel 6A regelaartje, GWS 8x4.3 propje en Hyperion 2s 240mAh lipo's.

Vlieggewicht in deze combo: 120 gram AUW. Als ik de Hyperion vervang door 2s zippy 240mAh en het propje door de versie die ik lichter gemaakt had, kom ik op 113 gram. Dat doe ik overigens niet.

Nu nog helemaal gebouwd zoals rc-factory dat wil, dus met pull pull, maar op termijn gaat de pull pull eraf. Op de Elipsia beviel het wel, maar op deze Clik is het één groot drama. Kennelijk werkt het depron wat rc-factory gebruikt, nog wat meer dan extrupur. Ik moet er goed aan denken om, nadat je een hal uitgaat, de draden te 'ontspannen', anders trekt ie hier in de huiskamer (21 graden) gewoon de roeren eraf. Andersom moet je ze bij binnenkomst in de hal opspannen en na 15 minuten nog een keer, anders dweilt het alle kanten op.

Ik heb er nog niet voldoende mee gevlogen om er echt bijster zinnige uitspraken over te doen. Wat ik wel al kan zeggen, is dat de Elipsia beter rolde. Mijn AM met deze clik kan nét, maar het houdt niet over.

Ik ga overigens geen AM vliegen, totaal niet op geoefend. Beetje onzinnig om dan daarmee 3x2 minuten de jury te gaan zitten vervelen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
voor de duidelijkheid, ik vlieg niet indoor, mijn zoon max doet dat, en hij wil graag wedstrijden gaan vliegen.. heb zijn nieuwe elipsia FT net klaar, helaas geen invliegmogelijkheid meer.

Vorig jaar vloog ik met een Elipsia (dus niet de lange versie) en ik vond het een erg fijn kistje. Denk dat die beter is dan de Clik! v1.0, maar goed, ik ben maar indoorprutser, dus heel zwaar moet je daar niet aan tillen.

Als ie recht gebouwd is etc, hoef je er niet veel aan in te vliegen, dan zal ie gewoon goed vliegen. Hooguit even tijdens de 1e trimvlucht het zwaartepunt goed krijgen, en gaan met die banaan :) (differential; controleer nog even of de rolroeren even ver omhoog- als omlaag gaan)

Welke klasse vliegt Max? Ik uiteraard de C klasse, en dat dan ws. ver onderin.

Max gaat meedoen in de C, de elipsia is wel recht maar ik denk dat ie beter zijn Kopie-Sultimate kan vliegen, hier heeft ie al enkele uren opzitten en dat lijkt me beter..
heb nog niet gekeken naar diff..vergeten. morgen nog even doen dus.

Back