Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

[mod]
Mod edit, post verwijdert, wees blij dat je geen waarschuwing hebt gekregen, door bewust offtopic te gaan...
[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en nee. Ben ik het niet helemaal mee eens.
Valt mij op dat veel vlieger echt een truckje aanleren ipv echt kunnen vliegen. En dat zie je snel als ze een keertje met een ander modelletje (wat nog niet eens heel gek anders is)moeten vliegen. Bv ineens veel meer roer uitslag of juist minder.

Dan gaan ze ineens de fout in. Natuurlijk moet iedere vlieger even wennen aan het model maar binnen 10 seconde zou je toch wel al normaal een rondje moeten kunnen doen.

Een calmato vliegt echt niet heel veel anders dan een Extra in vlakke vlucht.

Ik heb het mezelf ook aangeleerd. En zonder te willen pochen ofzo weet ik heel goed wat vliegen inhoudt (fysisch gezien). Dat heeft wat met mijn achtergrond te maken. En mijn vliegen is echt niet alleen het in de lucht houden van het vliegtuig zonder echt te vliegen. Maar waar het op neer komt is dat ik veel lees en zelf op onderzoek ben geweest en steeds kleine stapjes. Ook veel simulator werk om de handigheid in de vingers te krijgen.

Daarna zelf met Cessna gaan vliegen. Om heel eerlijk te zijn: slechts 1 crash geweest door een falende Chineese ontvanger (hoogteroer reageerde niet meer). Ik wist hem nog te redden door met moduleren van het gas netjes neer te laten strijken. Toen vond ik nog geen oorzaak en maakte ik mijn grote fout door nog eens te vliegen, toen bleef het hoogteroer op "down" staan. Tja dan wordt het moeilijk.......... Toen gelijk een fatsoenlijke radio aangeschaft en de Cessna opgelapt.

Dat is enkele jaren geleden, en hij vliegt nog steeds. En nu vlieg ik ook andere toestellen met ander eigenschappen, en de enige crash / schade die ik heb gehad is een mid-air :( met fatale (voor mijn toestel) afloop en nog een mid-air op een evenement met schade die snel hersteld was (geluk dus).

Ben nu voor het 2e jaar bij een club (veel gezelliger), en met mijn eigen vlieglessen had ik binnen 2e afspraak al mijn brevet.

Dus het kan wel. Kwestie van je eigen grenzen kennen en je in een onderwerp verdiepen alvorens de volgende stap te zetten.

Dus niet eerst iets doen en dan kijken wat fout is/was. Maar eerst kijken wat je moet doen om de volgende stap zonder fout te doen.

Achteraf zou ik toch eerder naar een club gestapt zijn, maar velen zeggen daar b.v. nooit het roer te gebruiken. Dus daar had ik het ook niet van geleerd als ik daarnaar geluisterd had. Ik gebruik bijna continu het roer bijvoorbeeld.

Dus tja het is voor iedereen anders, maar als je instelling is vliegen en plakken maar weer (zonder dus echt goed te leren hoe het vliegen werkt), dan zou ik zeggen: ga naar een club.

Nou ja, je kunt het ook zo bekijken: als iemand toch niet wil luisteren, kan hij ook maar beter niet naar een club gaan. Leidt alleen maar tot frustraties en gevaarlijke situaties daar. Ga dan maar crashen op een weilandje achteraf zou ik zeggen.

Je kunt volgens mij prima zelf leren vliegen, echter het kost je meer geld en er zullen gevaarlijke situaties ontstaan als je dicht in de buurt van andere mensen of andere levende have bent. Dus verstandig is het waarschijnlijk niet want in Nederland heb je niet zoveel plekken met veel ruimte. Overigens in Groningen wel denk ik dus daar kan het wel. Is het leuk om na de zoveelste keer neerstorten de zooi weer bij elkaar te rapen. Ik denk van niet.

Afgelopen weekend heeft mijn dochter van 11 haar eerste vluchtjes gemaakt met een standaard Easystar. Bij de 3e vlucht bracht ze hem al binnen voor een landing. Je kunt het dus wel snel leren als je wilt!

Yup hier in het noorden is nog volop ruimte om royaal (en afhankelijk van de piloot veilig) te kunnen wildvliegen.. Dat zal in het drukkere westen etc wel anders zijn.. ;)

Om jouw blijf ik lachen Alfred!:D alhoewel ik denk dat je het er een beetje om doet:
A: Jongens ik ga een rotje in mijn hand afstekenI
Forum: Doe het niet Alfred!
A: ik weet al wat beters, het wordt een lawinepijl! :D
Forum::confused::mad::(

Overigens, waarschijnlijk tegen de mening van velen in:
The Beast maakt op mij geen enkele indruk; wat een eikel en nog ARF ook!

Alfred krijgen we volgende keer weer een filmpje? Ik verheug me er nu al op... :D

ja inderdaad, dat vliegt zo te zien veel makkelijker dan een Easystar. Onvoorstelbaar dat ze die niet als beginnersvliegtuig aanraden want hij kán zo te zien niet eens neerstorten ;)

Zonder club leren vliegen kan best maar volgens mij is het dan wel handig als je advies en tips ter harte neemt. Alfred, jij lijkt iemand te zijn die geheel zijn eigen gang gaat. Ik snap dan ook niet helemaal waarom je op dit forum actief bent. Bijna alles wat je tot nu toe zelf bedacht hebt is onjuist - maar je veegt alle reacties daarop van tafel. Wat heb je dan aan dit forum....?

Als je de berichten van Stef Stuntpiloot eens opzoekt; die maakte ook de nodige fouten maar na een paar tips van onze kant (die hij prompt opvolgde!) vloog hij binnen een paar dagen prachtige circuitjes, met een vliegtuig waarvan hij in eerste instantie dacht dat het niet deugde.

Die 5000mAh accu's zijn ook zoiets. Daar wordt het vliegen alleen maar moeilijker mee omdat ze véél zwaarder zijn. En het enige wat ze doen is je meer motorloop tijd geven, geen extra vermogen.
Die "brute" 9x6 in plaats van een 8x4....wat hoop je daar dan mee te bereiken? "meteen stijl de lucht in" zeg je, terwijl al is gezegd dat je juist vlak moet vliegen totdat je voldoende snelheid hebt omdat het toestel anders overtrekt. Ook met een 9x6.

Maar goed. ik heb het idee dat je dat toch niet geloofd.
De irritatie bij veel mensen komt denk ik voort uit jouw instelling: "Ik doe wat ik wil en jullie kletsen maar raak". Dat is geen prettige houding binnen een gemeenschap die zich bezig houdt met ondersteuning, hulp en leren van elkaar. Want zo zie ik dit forum toch wel.

Die 5000mAh accu's zijn ook zoiets. Daar wordt het vliegen alleen maar moeilijker mee omdat ze véél zwaarder zijn..

die zijn voor de zwevert zoals te lezen was
zijn ook kleiner en lichter dan de orginele, denk het zwaartepunt dmv schuiven met de lipo toch gevonden te hebben

links het orginele pack

100_7400.jpg

verder denk ik met meer power beter uit de voeten te kunnen met oefenen
iig omhoog

groet alfred

Tja, The Beast.. Staat ook nog op mijn to-do lijstje. Jammer alleen van de centen, die zijn er nl niet echt haha.

reken ruim 1500 euro, dan heb je enkel de kist en motor. Dan nog servo's erin. Pfff, de gedachte alleen al. Maar het is wel een beestje waar je mee uit de voeten kunt :lol:

verder denk ik met meer power beter uit de voeten te kunnen met oefenen
Tot op zekere hoogte is dat wel zo... maar dan moet je er wel aan denken dat, mocht je de controle verliezen (haast onvoorstelbaar... :rolleyes: ) gooi dan in elk geval het gas dicht. dus, anders dan in het EasyStar filmpje. Scheelt heel veel brokken...

Alfred krijgen we volgende keer weer een filmpje? Ik verheug me er nu al op... :D

Alleen zullen die filmpjes meer korte films worden vrees ik.
Want alleen met meer vermogen zullen de vluchten korter worden omdat de grond dan nog sneller dichtbij is.

De wind, daar gaan we toch geen rekening mee houden.....

Nee daar hebben we die power voor he ;)....

Alfred vergeet dat meer power = meer gewicht = hogere minimum snelheid = moeilijker vliegen. Zeker in de fase waarin hij nu zit.

Eenmaal het vliegen in de vingers, is power natuurlijk leuk. Maar je hebt er alleen maar last van voordat je zover bent.

Alfred maak absoluut een filmpje van je eerstvolgende Cessnavlucht met die enorme motor. Desnoods camera op een doosje in het gras voor je voeten leggen. Ik wil -uit gezonde nieuwsgierigheid- zien hoe dat vliegt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Fantastisch draadje Alfred!! Je hebt alle trollen van dit forum op je draadje hangen :-)
Kan niet wachten inderdaad op het volgende filmpje!

Back