Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Hardstikke leuk zo'n filmpje, laat trouwens haarfijn zien dat vliegen niet vanzelfsprekend is als je een zender en vliegtuig(en) hebt dus dan toch eerst maar naar een club om onder begleiding te leren vliegen, kost ook veel minder met meer plezier.

Tot op zekere hoogte is dat wel zo... maar dan moet je er wel aan denken dat, mocht je de controle verliezen (haast onvoorstelbaar... :rolleyes: ) gooi dan in elk geval het gas dicht. dus, anders dan in het EasyStar filmpje. Scheelt heel veel brokken...

hallo,

dat Fingerspitzengefühl met die handels is nog niet optimaal nee
zal gaandeweg wel beter worden , morgen weer een goede dag voor een poging

na wat leeswerk alhier tot de conclusie gekomen dat ipv de 7.4 de 11 volt accu er morgen ingaat, scheelt toch weer 4000 rpm aan extra power

groet alfred

Ik vind dit een zeer vermakelijke topic.
Ik verheug me op alle verdere commentaren hier van de forum trollen.

Het is lang geleden dat ik me zo vermaakt heb op dit forum :)

Grts Dave.

Ik verheug me op alle verdere commentaren hier van de forum trollen.
Dat is toch iets anders. Wikipedia:
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.

Huh, nu snap ik er niks meer van? Ik heb oprecht advies gegeven hier, en ik neem dat de anderen dat ook hebben gedaan?

Ben je dan een trol?

Ik vind dat een behoorlijk schandalige bejegening. Als er al een zogenoemde "trol" zou zijn, heeft ie met zo'n opmerking alleen maar meer lol. En met dezelfde opmerkingen beledig je juist de mensen die goedbedoeld reageren.

@AndaInC, zoals jij het schrijft in je vorige bericht staat er dat wij (degenen die reageren) de trollen zouden zijn. Ik neem aan dat je bedoelt dat je Albert daar juist van verdenkt....?

@AndaInC, zoals jij het schrijft in je vorige bericht staat er dat wij (degenen die reageren) de trollen zouden zijn. Ik neem aan dat je bedoelt dat je Albert daar juist van verdenkt....?

o.a. krijg je als antwoord.....heb al eens geschreven dat ik selectief te werk ga met de tips

de enige tip van jouw afkomstig is waardeloos m.i. van vliegen heb ik dan nog wel geen sjoege doch van accupacks enz wel

Die 5000mAh accu's zijn ook zoiets. Daar wordt het vliegen alleen maar moeilijker mee omdat ze véél zwaarder zijn. En het enige wat ze doen is je meer motorloop tijd geven, geen extra vermogen.
.

dat is dan ook klink klare onzin, als je het draadje wat zorgvuldiger had doorgelezen had je van de carson motor geweten
of je moet in de veronderstelling zijn dat 7.4 20c met 1800mah het zelfde vermogen af kan geven als een 7.4 5000mah 20c
wat gezien de dikte der stroomkabels absoluut niet zo is

trollen ? vind mensen die andere dmv etiketjes of anderzijds zwartmaken met niet terzake doende opmerkingen eigenlijk de trollen

heb veel profijt gehad van de tips al dan niet tussen de regels door

mooie tussen de regels door vind ik wel eene van een forummer uit oostenrijk
dacht meteen bij mezelf, je hebt makkelijk l#llen daar met die bergen, dat stort niet gemakkelijk neer als je um een dal inmikt

morgen naar de afgraving in pekela, bovenop de berg me easy star wegwerpen, zit ie al 10 meter in de lucht

heb ik nog niet gehaald
samen met de 11 volt lipo moet dat toch voor ongekent succes gaan zorgen

groet alfred

mooie tussen de regels door vind ik wel eene van een forummer uit oostenrijk
dacht meteen bij mezelf, je hebt makkelijk l#llen daar met die bergen, dat stort niet gemakkelijk neer tijdens de wegwerp start op de top van die berg.

morgen naar de afgraving in pekela, bovenop de berg me easy star wegwerpen, zit ie al 10 meter in de lucht

Arme Alfred.

Je hebt er nog steeds geen kaas van gegeten.

Johan.

de enige tip van jouw afkomstig is waardeloos m.i. van vliegen heb ik dan nog wel geen sjoege doch van accupacks enz wel
okay dan heb ik niks gezegd

of je moet in de veronderstelling zijn dat 7.4 20c met 1800mah het zelfde vermogen af kan geven als een 7.4 5000mah 20c
ja, laat ik dat nou altijd gedacht hebben. Leg jij mij even uit hoe een accu met meer capaciteit ineens voor meer vermogen zorgt want dat wist ik niet. Heb jij ook een 150 liter benzinetank in je auto gedaan omdat hij dan meer vermogen heeft dan met een 70 liter tank? Dat zal dan wel. Leg me dan gelijk even uit hoe dat werkt want die begrijp ik ook niet.
Genoeg getrolled, volgens mij en alle andere mensen op deze wereld levert een accu van 7,4V 1800mAh exact hetzelfde vermogen als een 7,4V accu van 10.000mAh. Alleen wat minder lang. En hij weegt een stuk minder. Wat in een vliegtuig erg prettig is.

heb ik nog niet gehaald
samen met de 11 volt lipo moet dat toch voor ongekent succes gaan zorgen

groet alfred
Je kunt me nog veel meer vertellen, je zit de boel hier gewoon bewust op te naaien.
De lol is er wel een beetje af zo.
De hartelijke groeten jongen, veel plezier verder.

dat is dan ook klink klare onzin, als je het draadje wat zorgvuldiger had doorgelezen had je van de carson motor geweten

groet alfred

Helaas voor jou heeft hij in dit geval gelijk.
Ik snap wat je bedoeld en daar heb je gelijk in maarrrrr.

Kijk die 20C 1800 mag max 36A continue leveren.
Die 20C 5000 100A continue. Vandaar dat de draden dikker zijn.
Maar zolang jij daar een zelfde motor aan hangt die zeg 25A trekt dan zal er niets anders veranderen dan de looptijd aangezien je accu 2,78x zo lang zijn.

De grotere accu zal de gemiddelde spanning iets hoger zijn bij diezelfe belasting en langer hoger kunnen houden bij belasting maar eventueel extra gewicht doet dat weer te niet.

Nu ga je van 8,4V 1800NiCds af ofzo naar 2s lipo en dan kan je inderdaad met een gelijk gewicht een hogere capaciteit behalen.

Je had er ook tussen in kunnen gaan zitten. Bv 3s3600mAh ipv 2s5000. Toch niet iets lichter maar meer capaciteit en een hogere spanning..
Heb je echt het gewicht in de neus nodig dan ben ik er zelf ook een voorstander van om grotere accu's te gebruiken. Lood is dood gewicht. Al is al het lood voorin altijd lichter dan compenseren met een accu die niet helemaal voor in de neus ligt.

Zoals ik ook al zei vliegen wij al snel op 3S met buiten modellen. Waarom. Is gewoon effectiever.

Als je van 2s naar 3s gaat neem je stroom ook behoorlijk toe dus kijk wel of de rest het aankan. Zo niet gaat de boel stuk.

hallo,

iets met vraag en aanbod
met je standaardmotorke en accupack zal it niet uitmaken doch met een andere zwaardere motor die tot (max)65 amp vraagt wel
daarom zitten erop sommige accupacks dikkere kabels dan op andere met die dunne stroomkabels

ipv die benzine tank zou ik eerder die goedkope startkabels van de gamma als voorbeeld genomen hebben
daar krijg je een auto met platte accu ook niet mee aan de gang ook al staat er een supervolle accu naast

en als je kritiek geeft moet je er ook tegen kunnen vind ik

zo laatste kleinigheidjes en morgen op naar pekela, film volgt

groet alfred

edit ; d.knoppers was me voor, alleen met starten/opstijgen gebruik ik de 11 volt helemaal

@ Alfred T. Los

Nope. Je gaat nu 2 dingen door elkaar halen.

Er zit allemaal wel een verband in maar het zijn twee verschillende dingen waar over wordt gesproken.

Maar goed verstandige motorkeuze hadden we het al over gehad.

Ja maar je accu levert wat er gevraagd wordt dus die 36A zal niet ineens 100A worden als je hem aan hetzelfde motortje hangt.

Dus de enige factor is dat een kleinere accu meer moeite heeft om iets te leveren. Zeker als hij op het randje moet draaien.

En dus kan je een fractie meer vermogen hebben maar dit is niet de reden om capaciteit te verhogen.

Dan kan je ook een 40C 1800 nemen. Die kan 72A Continue leveren.

En mag die motor 65A hebben of gaat ie dat ook trekken. Dat is afhankelijk van je prop en accu spanning.

Voor een zwevertje Way to much. 30A max is leuk genoeg. En dat is dus de juiste motorkeuze.

iets met vraag en aanbod
met je standaardmotorke en accupack zal it niet uitmaken doch met een andere zwaardere motor die tot (max)65 amp vraagt wel
daarom zitten erop sommige accupacks dikkere kabels dan op andere met die dunne stroomkabels

Als je die zware motor net zo licht belast als het origineel, dan maakt het nog niet uit. Ga je die 65A gebruiken, dan mag je het vergelijk niet maken omdat je dan een batterij zit te vergelijken die die stroom niet eens mag leveren.

Dus in wezen heb je gelijk met deze stelling:
dat 7.4 20c met 1800mah het zelfde vermogen af kan geven als een 7.4 5000mah 20c

Als je dat algemeen bedoelt, en dus met nadruk op KAN.

Maar als je setup OK draait op die 1800 mAh, dan zal hij NIET meer (of hoogstens ietsjes meer) vermogen leveren met die 5000 mAh, wat teniet wordt gedaan door het gewicht. Tenzij je anders dat gewicht ging vervangen door lood.

allee mavlo

motor die er nu in zit vraagt teveel, 65 amp

groet alfred

Ja VRAAGT ie dat ook, of KAN ie dat? Want wat ie vraagt hangt af van de propeller die je erop zet. En kun je eigenlijk alleen maar meten of een schatting maken via een motor/prop calculatie programma.

Als hij van 8,4V 1800 NiCad afkomt dan kan ie er wel vanuit gaan dat hij met 7,4V 5000 Lipo alsnog inlevert. In ieder geval wel op dezelfde motor.

Back