Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Iedere Vbar heeft een uniek nummer. Mikado komt regelmatig met een update van de software en zullen ongetwijfeld hier een passende oplossing voor weten te vinden.
Een vliegende grasmaaier heb ik liever met betrouwbare componenten, zou het niet graag op men geweten hebben dat er iets misgaat omdat ik te gierig was het echte product te kopen.
Dat hebben ze gedaan, de mini Vbar is een stuk goedkoper geworden. Volgens mij nu ongeveer 200,- euro in Nederland. Was 270,- dacht ik. De HC 3Xtreme van Robbe is ook een stuk goedkoper geworden trouwens. Van bijna 400,- naar 200,-. En het ding vliegt echt superZou leuk zijn moest dit de prijs een beetje drukken...
Dat hebben ze gedaan, de mini Vbar is een stuk goedkoper geworden. Volgens mij nu ongeveer 200,- euro in Nederland. Was 270,- dacht ik. De HC 3Xtreme van Robbe is ook een stuk goedkoper geworden trouwens. Van bijna 400,- naar 200,-. En het ding vliegt echt superJe komt hem helaas niet zo vaak tegen.
Ik juich deze dingen niet echt toe hoewel ze wel je doen nadenken over hoeveel een Vbar wel kost
De Vbar moet niet meer van nul ontworpen worden en je betaalt toch nog enorm veel voor de naam als je kijkt dat een BeastX of brain een fractie van de Vbar kost. Zou leuk zijn moest dit de prijs een beetje drukken...
Aan de andere kant, diefstal van een ontwerp kan je nooit goedkeuren natuurlijk maar ik zou het verkeerd vinden moest dit door forums niet gedoogd worden. Wil je geen 'klonen' tolereren, mag je gelijk die hele KDS en HK zooi threads ook van het forum gaan gooien. Die gebruiken eveneens bestaande ontwerpen. Als ik me zelfs niet vergis zijn de nieuwe KDS innova's gebaseerd op Logo's?
Voor mij persoonlijk staat de HC-3Xtreme gelijk aan de Vbar. Ik heb de HC gevlogen op de T-rex 500, 600 en 250. Allemaal perfect.For some reason denk ik altijd dat deze toch niet kunnen tippen aan een Brain, Skookum of Vbar.
Maar die updates, daar zitten wel mensen hard op te blokken
Denk dat de omzetverlies van mikado wel mee zal vallen ondanks de Fubar. Iemand die een fubar koopt zal never een echte mikado kopen, omgekeerd idem...
Edit en offtopic: Kom jij ook naar de meet Gérard? Zag dat Rogiër ook op de lijst stond voor 16 juni!
Agreed!
@ Bert: Weet ik wel dat het niet persoonlijk is
Ja je hebt mss wel een punt op sommige zaken. Desondanks vind ik het toch overdreven bij Mikado dat je extra moet gaan betalen voor de 'pro' software, wat een extra software unlock is terwijl de unit zelf al 300 euro kost.
De updates? BeastX geeft ook updates en die geven een hele strakke unit voor weinig geld, idem voor Brain. Mikado was een beetje de trendsetter denk ik met hun Vbar? Prijs zou iets competitiever mogen imho. Veel extra geld dat je oplegt voor beperkte meerwaarde. Een fabrikant waar ik vaak in contact mee kom doet het zelfde: Pioneer. Daar ze DJ standaard zijn in de clubs zijn hun prijzen nog steeds kunstmatig hoog. Goede producten sowieso maar prijs is net iets te hoog als je zit wat de concurrentie doet voor fracties van het geld.
Ik zou als ontwikkelaar ook men prijzen niet willen halveren, dat zeg ik ook niet, maar ze iets competitiever maken naar de markt en de concurrentie, en ik ben er van overtuigd dat de winstmarges daardoor niet perse hoeven te zakken. Als je meer units verkoopt hoef je minder winst te maken per unit.
Moest de prijs lager geweest zijn, BeastX had nooit zo'n snelle reis naar succes gemaakt, laat staan ooit zo groot geworden. BeastX vloog vrijwel even goed als een Vbar en aan de helft van de prijs.
Intellectuele eigendom, zo had ik het nog niet bekeken. Echter de vergelijking mazda - kia ? Denk niet dat HK toestemming gekregen heeft van Align voor hun frame gaan na te bouwen hoor. BMW had recent ook een rechtzaak proberen aanspannen tegen een Chinees merk dat vrijwel een exacte kopie van een model op de markt bracht, de zaak is ook afgeblazen door de wetgeving in China die dergelijke praktijken nog toelaat. Je zou het in België of Nederland niet moeten proberen of er staat de volgende dag al een gerechtsdeurwaarder met dagvaarding op je stoep.
Ik blijf erbij dat meer concurrentie ALTIJD beter is voor ons. Merken zijn haast verplicht om meer te innoveren en nieuwe dingen te introduceren willen ze een onderscheid maken. Echt slechte Flybarless units zijn er niet meer tenzij je zo'n vaag goedkoop chineesje koopt en zelfs daar zijn blijkbaar al hele leuke dingen voor weinig geld te vinden. Zolang de veiligheid maar niet in het gedrang komt door goedkope componenten vind ik het allemaal prima!
Soms kun je meer verdienen wanneer je de prijs hoog houdt, dan wanneer je de prijs verlaagtIk zou als ontwikkelaar ook men prijzen niet willen halveren, dat zeg ik ook niet, maar ze iets competitiever maken naar de markt en de concurrentie, en ik ben er van overtuigd dat de winstmarges daardoor niet perse hoeven te zakken. Als je meer units verkoopt hoef je minder winst te maken per unit.
Moest de prijs lager geweest zijn, BeastX had nooit zo'n snelle reis naar succes gemaakt, laat staan ooit zo groot geworden. BeastX vloog vrijwel even goed als een Vbar en aan de helft van de prijs.