De afgelopen weken niet veel gepost, maar ook niet stil gezeten. Naast het tuinwerk ook af en toe nog wat gebouwd. Het gehele topframe s klaar en in tussen ook het onderframe gemaakt op dezelfde wijze. Alles gespannen en geborgd. Nu begonnen met het samenstellen van de romp. Deze wordt ondersteboven opgebouwd op de tekening.
Daarvoor het motorspant op de bouwtafel gemonteerd en haaks uitgericht en deze aan de hoofdliggers geschroefd. Daarna het andere deel eraan geschroefd. Dan de tussenliggers op maat gemaakt en er tussen gelijmd en met pennen geborgd. Uiteraard netjes haaks.Hierna maak ik het uiteinde-tussenstuk aan het kielvlak, dan kan ik dat netjes uitrichten. Daarna alle tussenliggende spanten om de schuinte van de romp mooi recht te krijgen.
De spandraden in spant 1 al geplaatst, dat houd de romp mooi vierkant.
Ook heb ik al wat laswerk geprobeerd aan een van de tussensteunen in het cockpit gedeelte. Dit heb ik gedaan met een micro TIG lasapparaat, PUK5 van Lampert. Geweldig mooi apparaat. Laswerk ziet er goed uit en is ontzettend sterk. Gaat wel goed komen.
Wordt vervolgd. (uiteraard).
groeten Roel.
Daarvoor het motorspant op de bouwtafel gemonteerd en haaks uitgericht en deze aan de hoofdliggers geschroefd. Daarna het andere deel eraan geschroefd. Dan de tussenliggers op maat gemaakt en er tussen gelijmd en met pennen geborgd. Uiteraard netjes haaks.Hierna maak ik het uiteinde-tussenstuk aan het kielvlak, dan kan ik dat netjes uitrichten. Daarna alle tussenliggende spanten om de schuinte van de romp mooi recht te krijgen.
De spandraden in spant 1 al geplaatst, dat houd de romp mooi vierkant.
Ook heb ik al wat laswerk geprobeerd aan een van de tussensteunen in het cockpit gedeelte. Dit heb ik gedaan met een micro TIG lasapparaat, PUK5 van Lampert. Geweldig mooi apparaat. Laswerk ziet er goed uit en is ontzettend sterk. Gaat wel goed komen.
Wordt vervolgd. (uiteraard).
groeten Roel.