Al een tijdje niet meer bezig. Sorry. Te druk met andere (ook leuke) dingen. Zal de komende tijd ook wat rustiger worden want ik start eerstdaags met de verbouwing van de keuken. Maar goed, slecht excuus waarschijnlijk.....
In ieder geval denk ik wel met regelmaat aan mijn project over hoe e.e.a. te maken. Zo ben ik nog steeds bezig met het solderen van de sockets. Afgelopen weekend een proefje gedaan met socket nr. 10 (dat was een mislukte). Is blijkbaar nog niemand opgevallen op de foto een paar posts terug

.
In eerste instantie dacht ik aan het maken van dunne zilver folie ringen van het juiste hardsoldeer materiaal. Is echter lastig te verkrijgen. Eigenwijs als ik ben (net als mijn vader) wou ik toch gewoon eens op de oude manier proberen met de brander, flux 6 en een staafje van 1.5 mm zilversoldeer L-Ag40Cd (type 23S). Aanbevolen was SIlverflo 40 van Johnson Matthey. De flux aangebracht op de 2 onderdelen en vast geklemd met de spanplaatjes.
Dan rustig en gelijkmatig verwarmd en soldeer toegevoegd.
Even schoonmaken en borstelen/schuren:
(mooiste kant uiteraard richting camera, maar achterkant ziet er ook niet slecht uit). Voornaamste is dat het zilver goed doorgevloeid is tussen de twee delen door. volgens mij wel:
Ik zal dit stuk nog eens doorzagen op een paar plaatsen om zeker te zijn, maar volgens mij is het solderen zo goed gelukt.
Maar eerst nog even de binnenkant van de sockets afwerken. Ik was een schuine kant vergeten.
Zo. nu is alles klaar voor het geheel in elkaar te solderen.
tot de volgende keer.
Groeten
Roel