Het schakelaartje bediend de bec accu. Daar staat niet zoveel vermogen op dat het inbrand. Andere factor in de veiligheid is de zender zelf. Ook daar kan je ongewild schakelaars omfloepen. Omgaan met F5B vraag om concentratie en geen haastwerk bij het 'op scherp' zetten van je kist.
Iets waar ik straks ook nog juist mee moet leren omgaan.
Veiligheid. Achter de kist staan bij het aansluiten van de vliegaccu. Jos doet dit altijd op de grond op een kleedje. Achter de kist zittend. Een reden is dat als de kist mocht wegschieten, dat niet echt lekker gaat, de propt eigenlijk direct of vlot zal afbreken? Maar het blijft een linke voetzoeker...
Je kan ook met de bekende een brugstekker werken op de plus van de accu, tussen accu en regelaar...
Ik wil zoiets wel inbouwen in mijn elektrosleper. Bij F5B wordt geconcentreerd gewerkt. Men weet dit onderling... niet storen tijdens het voorbereiden... Met een sleper... veel geklets rondom.
Hier een voorbeeld van hoe een Fransman dat met zo een stekker heeft opgelost...
http://hotlinerf5b.canalblog.com/albums/j__kamelot__le_reservoir_a_electrons/photos/50203120-06.html
Doch het vooronder van mijn Enigma is aardig vol met regelaar en logger etc...
Meeste werken met de kist op een statief gelegen in een passend bakkie. Staand... Beter voor de rug? Kan je er comfortabeler bij. Echter het statief kan de kracht van de motor niet aan.
Zelfs mijn lichte 500 watt drive op de Wilco deed mijn standaard spiegelreflex Manfrotto zowat omkieperen. Ik heb nog een loeizware Gitzo... Die kan wel 12 beaufort aan...
Zo maar weer?