Wat ik zo even kan zien is dat de starthoogte varieert.
De meesten vliegen voor een 4 rakker ongeveer 100-120 meter hoogte.
Jullie zitten op 80 tot 170 meter.
Probeer dat te trainen, steeds naar 1 hoogte stijgen en dan geleidelijk dalen.
Kijk of je een patroon krijgt.
Als je genoeg snelheid hebt kan je het eerste rak van A naar B horizontaal vliegen, van B naar A iets dalen, van A naar B nog iets scherper dalen en van B naar A redelijk duikend.
Zo blijft je gemiddelde snelheid hoger.
Dat heeft ook met de bochtentechniek te maken.
Als je een iets dalende bocht vliegt dan hoef je ook niet meer down te drukken als je het rak invliegt.
Alles wat je stuurt is weerstand!
En probeer zo min mogelijk meters af te leggen, dus vlieg niet op je af van B naar A.
Probeer steeds parallel aan de vlieglijn te vliegen.
Als je denkt dat je te ver zit maak je een bocht naar je toe, als je te dichtbij zit maak je een bocht van je af.
Ik weet het, het lijkt allemaal heel veel maar het is een kwestie van veel vliegen en proberen samen met je coach je vlieglijn beter te maken.
Gerben kan nog veel meer voor je analyseren, stuur je gegevens van de logger anders maar even naar hem.
Samen met de ST bestanden kan ie dan alles analyseren.
Maar het zag er wel goed uit hoor!!
Hulde, nog steeds!
GJ