Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

mensen die een acromaster hebben: de motor mount, is dat standaard dat die enkele graden naar rechts staat?
bij mij staat iet naar rechts wat scheef, en alles staat zoals het moet staan van die 2 witte plastieken balkjes :?
heeft multiplex me weer iets gelapt? :P

greets

maar is toch wel veel hoor vind ik
is zeker 3 a 4 mm schuiner dan horizontaal...
maar zal eerst eens gewoon testen met men motor die nog altijd niet is toegekomen :?
en dan zal ik mss wat aanpassen, alvast bedankt!

grts

Ja in de handleiding staat dat hij al op zn maximaal naar rechts staat. Er staat ook geschreven hoever je die schroefjes in de motor mount moet schroeven om de hoek van de motor as te bepalen.

ohw ok, maar zal toch even een fototje plaatsen als ik de motor heb, vind dat ie wel heel scheef staat, of moet dat omdat er een zware motor inkomt?

grts

EINDELIJK!!!!! wacht ik al eeuwen op
enkel heb ik geen aerofly :'( :P

greets :P

damn gast, die motor is nog steeds niet binnen :(
is hij zodanig uit stock in alle winkels?
Weet iemand wat het probleem is met die motors?

grts

Na een hele tijd niet gevlogen te hebben, is nu eindelijk de klemmende propmount binnen gekomen. Propmount blijft nu wel zitten. Ik had eerst die mount die met 2 imbusjes op de as draaiende mount.

Vandaag heb ik dus eindelijk weer eens kunnen vliegen :D

Heerlijk rondgevlogen. Alles ging prima. Rollen, loops, stall-turns, rugvlucht, meskant begin ik al een beetje te leren. enz enz...

Het viel me op dat ik af en toe een klein knippulsje had. Vervelend, maar het boeide me niet zo. Eigenwijs dat is was ging ik rustig doorvliegen...

Totdat ik ineens totaal geen besturing meer had. Toestel ging half-gas recht de grond in. 8O :? :evil:

crash1%20MPX%20acro.jpg

crash%202%20MPX%20acro.jpg

Schade:
prop, motorbevestiging, banaanvormig lipopakket, neus compleet "geimplodeerd", landingsgestel, uitgebroken rolroeren, tandwielset rolroerservo en overal deuken en butsen die het er niet mooier op maken...

En het ergste van alles is dat ik totaal geen idee heb wat de storing veroorzaakt heeft. :evil:
Volgende keer kan het dus gewoon weer gebeuren :cry:

aj neen micjiel, dat zie ik nu eens niet graag eh :( :P
daar valt niet echt veel maar aan te redden, tenzij je een enorm rare motormount kunt maken, of gewoon een nieuwe romp bestellen ;)

grts

Alle stekkertjes controleren op passing. Kristal zit goed vast? Kristal aan vervanging toe? Antenne is nog heel?

alle stekkertjes zaten goed gemonteerd, op de grond lag alles gewoon nog werkend, alleen trilden de servo's naar maximale uitslagen, zelfs de motor probeerde nog aan te lopen :(
Gelukkig was ik er op tijd bij. Regelaar was nog niet gesmolten, maar was wel vrij warm.

kristal???? Dit was een nieuwe syntesizer ontva(n)ger...

mogelijke oorzaken:
De ontvanger is laatst erg hard gecrashed, antenne heb ik eraan moeten solderen. Die zit ook goed gesoldeerd, alleen misschien is er iets anders ook niet goed mee.

Ik gebruikte sinds gisteren een geschakelde bec...

Wel typsch trouwens dat er bij ons op de club in 1 hoek erg vaak storing is. Zijn al meerdere modellen op totaal onverklaarbare reden de grond in gegaan.

Overigens ga ik dit rompje gewoon weer maken.

Wel typsch trouwens dat er bij ons op de club in 1 hoek erg vaak storing is. Zijn al meerdere modellen op totaal onverklaarbare reden de grond in gegaan.

Is in montfoort ook het geval. Op een enkele plek net buiten ons veld hebben meerdere vliegen soms even een tik.

tja, wat kan je eraan doen?

Metingen zijn waarschijnlijk wel mogelijk. Maar wel onbetaalbaar en dan weet je nog niet of er een oplossing voor is.

dat probleem hebben wij ook, heeft me al verschillende Devine II gekost :P
Al een geluk dat die snel te bouwen zijn :wink:

Ja, maar waardoor komt het dan als er geen schrikdraad in de buurt is. Zou Han dan toch gelijk hebben met zijn Aardstralen of zou het iets kunnen zijn met het magnetisch veld van de aarde of............

Gisteren had ik ook zo iets, alleen als ik recht voor me en laag zat dan kreeg het model een tik omlaag. Het enigste wat ik kan bedenken was dat ik met die lange aanwijsstok welke op de zender zit recht naar het model wees.

In het verlengde van een (rondstralende) telescoopantenne heb je de slechtste uitstraling.
Antenne dus altijd zo veel mogelijk verticaal houden (en dan zoals het ook hoort niet recht boven jezelf vliegen)...

Hallo,

Ook ik heb er een AM gekocht maar heb nog een vraag over het eventuele verfen. Ik lees dat je het beste motip "huishoudlak" kunt gebruiken, maar op de website van motip kom ik de term "huishoudlak" niet tegen. Is dit misschien niet de goeie naam. Wie heeft er een foto van het goeie type spuitbus zodat ik daar naar op zoek kan gaan en de mijne ook een leuke kleur kan gaan geven.

Mvg,

Daniël.

Back