Nieuw: Bouwverslag Acro Master van Multiplex

Koen zei:
Ik heb geen ervaring met deze motor maar volgens opgave 22A continu en 33 peak icm 11 X 5 prop, +/- 350 Watt.
Ik denk dat je dan zo'n 1500 - 1650 gram trekkracht hebt, is voldoende, maar voor full 3D wat magertjes.
Want de Hacker A30 is 1060 RPM/V (en max 10 X 5 of 11 X 5 prop) en de KORA 10-14W 1260 RPM/V (11 X 5.5 prop).
ik heb deze motor nu op een kist van 890gr staan, met 11*5graupner slowfly(komt een 11*5.5apc-e op), en is ruim voldoende voor 3d.. zal die 50gr extra het maken?

Wel zou ik zowiezo voor een 40-45A continu regelaar gaan...
(bijv deze, maar 53,50 eurie:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_31&products_id=1053
en switching BEC die 3A continu levert)
ik heb de regelaar al, icm bovenstaande motor, en die doet het perfect, wordt zelfs met dit weer niet heet.. wel warm natuurlijk..

Ik neem aan dat de Flightpower evo 2100's 20 c / 42A continu kunnen leveren?
inderdaad, 42A continu, 63A piek, en een kwartier (poging tot :wink: ) 3d vliegen

...of ietsjepietsje meer geld uitgeven en de KORA 10-14W kopen, kost slechts 84 eurie bij www.modellbau-bichler.com 1800gram trekkracht, 3 keer gelagerd ! :D
dan ben ik wel weer 130 euro kwijt, terwijl ik dit alles al heb..

Lespinoy,

Fijn om te horen dat je de motor al hebt en deze op een kist van 890 gram goed presteert.
Die 50 gram extra kunnen er dan ook wel bij :D

Bouwze zal ik dan maar zeggen en "keep us posted" :wink:

Mvg,

Koen

zal ik doen :wink:
nog 1 vraagje:
ik heb 3degelijke 9gr servo's die 1.6kg kunnen trekken, ik dacht om 2 daarvan op de rolroeren te gebruiken. kan ik de derde ook gebruiken of is deze niet sterk genoeg? welke servo's gebruiken voor hoogteroer en rudder?

lespinoy zei:
zal ik doen :wink:
nog 1 vraagje:
ik heb 3degelijke 9gr servo's die 1.6kg kunnen trekken, ik dacht om 2 daarvan op de rolroeren te gebruiken. kan ik de derde ook gebruiken of is deze niet sterk genoeg? welke servo's gebruiken voor hoogteroer en rudder?

Op hoogte en richting is de Hitec HS81 (16,6 gram / 2,6Kg) een goede keuze.
Ik zou de 9 grams hier niet voor gebruiken (wel voor rol geschikt dus)

Ter info:

Vanavond heb ik nog even 2 vluchtjes gemaakt en getimed:
1e vlucht 9min24sec, 2e vlucht iets eerder geland, 8,5 minuut.
Beide vluchten behoorlijk 't gas erop gehad, dus bij rustig vliegen is 10 minuten zeker mogelijk.
Timer i.h.v. op 8 minuten.
(Setup: 3S 1800's 20C LiteStorm i.c.m. JAZZ 55-6-18 & KORA 10-14W & APC E prop 11 X 5,5)

heb net de d250 bx van dymond meebesteld bij staufenbiel.. specs zijn +- hetzelfde als die van de hs81mg, dus zal ook wel goed zijn..
AM is dus besteld..

Ik wil misschien ook een acromaster kopen. Ik heb hier nog een 2000 mAh 15/20C lipo en een 35A regelaar liggen. Is dit genoeg voor de aanbevolen himax motortje. Ik kan nergens vinden hoeveel Amps hij trekt.

De Himax trekt zo'n 38A volgas, minder dan een 40A regelaar heeft nog niemand geprobeerd...
Ook je lipopakket is helaas net tekort, 35A continu is toch wel het minmum...

zijn er meerdere die ook nu al een verbogen landingsgestel hebben?

Ik vind het veel te zacht allemaal(net als de wielkappen)

hmm...ja, ik zit nog te twijfelen welke vliegtuig ik ga kopen. Ik twijfel tussen de Acro Master en Superzoom 4D. Ik denk dat ik de Acro Master neem. Maar ik vind het wel een duur kistje.

Ik denk dat ik hem met een Himax motortje aandrijf en een goedkope regelaar en accu van rctechnics.nl haal

michiel b zei:
zijn er meerdere die ook nu al een verbogen landingsgestel hebben?

Ik vind het veel te zacht allemaal(net als de wielkappen)

De landingsgestel ziet hetzelfde uit als de landingsgestel van de MPX Minimag. Ik vind die ook heel slap en verbuig hem ook de hele tijd.

Ik denk dat dit mijn setup word:

Acro Master
Kora 10-14W
APC E 11X5.5 prop
HS-81 op rudder/elevator
8 grams servo's op de ailleron
Himodel 11.1V 2200 mAh 20C lipo
60A advance Brushless esc
Lexors octava ontvanger

Dit kost allemaal zo'n goedde 340 euro. (zonder de ontvanger en 8 gram servo's. Die heb ik zelf al)
Iemand nog commetaar op mijn setup...?

Duccan zei:
Ik denk dat dit mijn setup word:

Acro Master
Himax C 3516-1130
APC E 11X5.5 prop
HS-81 op rudder/elevator
8 grams servo's op de ailleron
Himodel 11.1V 2200 mAh 20C lipo
40A advance Brushless esc
Lexors octava ontvanger

Dit kost allemaal zo'n goedde 290 euro. (zonder de ontvanger en 8 gram servo's. Die heb ik zelf al)
Iemand nog commetaar op mijn setup...?

Geen commentaar, lijkt me prima!
Alleen de ontvanger ken ik niet...
Welke 8 grams servo's?

Weet iemand waar de himaxC 3546-1130 te koop is?? Ik ken niet zoveel duitse winkels en de winkels die ik ken daar hebben ze hem niet op voorraad of verkopen ze hem niet.

Ik kan ook natuurlijk de Kora motor nemen. Wel ietsje duurder

De Lexors Octava is inderdaad identiek aan de Hyperion en MZK 8 kanaals ontvangers, prima keuze.

Die regelaar met "switched 3A BEC" is erg interessant en goedkoop.

De Himax is voor wat ik op Duitse fora lees inderdaad nog slecht leverbaar, ook bij www.hobbydirekt.de twee weken levertijd (of meer)...
www.modellbau-bichler.com verkoopt Himax, maar op de site kan je niet zien of er voorraad is, dus eerst even mailtje sturen....
De Kora 10-14 (11x5,5 APC-E) is 89 euro+8 euro verzenden bij www.lindinger.at
Levering ongeveer 5 werkdagen.

Die Himodel 3s2200/20-28C lipo is met 51 euro mooi geprijst!

Ja ik denk dat ik de kora motor neem. Bij modellbau-bichler is hij 84 euro. Ik denk dat ik hem daar bestel met de hs-81 servo's en props. De Acromaster ga ik bij staufenbiel bestellen. En de rest bij rctechnics.

Welke servo's moet je eigenlijk allemaal verlengen?? Alleen de rolroer servo's??

Voor de kora is een 40A esc toch wel genoeg? Als ik het goed heb trekt die max 37A, dus dat is wel goed.

Back