Beste Raf,
Dit moeten de laatste gaten zijn die ik in de romp wilde maken
Een paar gaatjes van een halve milimeter en juist bij het laatste gat boorde ik wat te snel en smolt de bult ietwat.
Dus dat wordt een beetje plamuur.
Verder wil ik geen gebruik maken van de romp om er druk op te zetten. Maar zover ben ik nog niet met bouwen.
De belangrijkste tests waren succesvol, al ben ik nog niet klaar met testen.
Nu eerst al het materiaal boven het wateroppervlak reduceren, anders wordt het lastig duiken.
En tja, ik wil nog altijd alles van bovenaf erin zien te krijgen en ook wil ik er verlichting op maken (ook op de periscoop) en ook de torpedoluiken worden beweegbaar. Ook heb ik nog het idee de periscoop beweegbaar te maken (in het water uiteraard) , diepteroeren functionerend, maar nu stop ik anders wordt ik niet meer serieus genomen
Heb ondertussen al veel meer beeld dan in het begin, ik kan nu continue passen en meten, kijken en vergelijken, wat kan wel en wat kan niet.
Wat ik echt bizar vind is hoe hoog de echte boten uit het water konden komen en dan toch nog kunnen duiken. Heb al diverse tekeningen gezien van wat erin zit allemaal en hoe erg het proppen is geblazen.
Het is nog even geduld hebben, de tijd zal het leren, heb nog altijd heel veel ideeën. Ben echt iedereen dankbaar die mij hulp geboden heeft en ik doe nog elke dag ideeën op.