Brandbestrijding:
Afgelopen dagen aan de slag geweest om wat bluskanonnen te bouwen. Eerst eens op zoek gegaan op het net, tjonge wat kom je daar een verscheidenheid tegen. Met in het achterhoofd dat het kanonnen moeten worden die,.....behalve rood

, ook een beetje in de trend moeten worden van wat op de Diamond gebouwd is,......op schaal 1:100 gebouwd worden, heb ik me voorbereid op enig priegeluurtje!
Ik heb totaal 4 kanonnen gebouwd voor de Diamond en omdat ik toch bezig was er ook nog 2 voor de MMC887 gebouwd. Dus totaal 6 apparaten. Op de foto hieronder zien je de 2 rechtse voor de MMS887, de andere 4 die overigens iets kleiner zijn, zijn voor de Diamond.
Ik heb van verschillende diameters messing de staanders en blusmonden gemaakt en de rond gebogen doorvoeren van elektriciteitsdraad. Ook de pootjes, ofwel de bedieningshandles zijn van messing draad vna 0.5mm. De mondstukjes op de meest rechtse zijn gemaakt van het achterste deel van een muurplug van 4mm.
Om het mooie brandweerrode uiterlijk te krijgen heb ik in de hobbywinkel in de buurt een tubetje olieverf gekocht. Zou fantastisch werken met deze verf omdat ie zo goed dekkend zou zijn. Nou dat was inderdaad waar, alleen de droogtijd duurden maarliefst een dag of 3!
Maar goed, geduld is een schone zaak nietwaar. En het eindresultaat mag er weer zijn.
Overigens zullen de kanonnen niet werkend worden omdat ik geen plaats heb in de romp om e.e.a. te installeren

.
Omdat ik toch moest wachten op de uithardende verf heb ik intussen de ankers in de ankerkluizen gemaakt. Ook dit geeft weer een beetje extra aan de boeg van de Diamond!
Tot zover weer!
Groet Dennis