Nieuw project scrapbouw PSV World Diamond

Ha Dennis,
Sinds kort heb je er een volger bij. Dit is een mooi schip en een creatieve bouwer.
Veel succes verder.
Roelof.

Groeten vanaf de werf.

Ha Dennis,

Ik heb hier nog een foto ter inspiratie voor eventuele lading. Dit schip is een supply vessel bij een gascompressie eiland voor de engelse kust. Als je het kan gebruiken, dan kan ik je het grotere bestand wel in pb sturen.

Groeten Roelof.

uploadfromtaptalk1438112036365.png

Vraagje:
Ik kwam op internet "decalpapier" tegen. Deze zijn in diverse uitvoeringen te koop.
▪Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je deze bv echt netjes verwerken?
▪Zijn deze vellen waterbestendig genoeg voor op o.a. de romp?
▪Bij wat voor winkel kun je dit specifieke papier kopen?

Alvast bedankt!
Dennis

Ik heb ze een keer gebruikt voor op een slot race wagentje werkt op zich goed. Je moet alleen rekening houden dat je geen wit kan printen. De doorzichtige decals kunnen doorschijnen op een donkere ondergrond ( zal bij jouw wel meevallen met dat geel). Ik had voor inktjet ik denk wel dat laserprinter beter tegen water kan. Zoiezo met blanke lak fixeren. Ik heb ze dacht ik bij Modelbrouwers vandaan. Op hun forum staat er ook iets meer info over.

hoi Dennis,
ik heb op mijn brunel vo65 boot ook decal-papier gebruikt. Als je het koopt krijg je er vaak wel een handleiding bij hoe je het moet gebruiken.
Inkjet-inkt (wat ik ook gebruikt hebt) lost idd op in water. Maar prima bruikbaar. Eerst met blanke lak fixeren op de sticker. Dan losweken en opplakken. En daarna nog een keer afwerken met blanke lak.

Foto's van het resultaat staan in mijn bouwverslag.

Thanks mannen,
Ik ga binnenkort een paar van die vellen bestellen. Ik heb de mogelijkheid beide printertypen te gebruiken. Eerst eens pionieren en dan voor het eggie!

Groet Dennis

ik had wel dat mijn inkt een beetje uitliep. Komt waarschijnlijk wel door de printer die ik heb maar toch. En een tip laat het echt even drogen of haal het eerste vel weg voordat je een tweede erachteraan print het schuiven over elkaar kan vegen geven. (hoe weet ik dat nu :rolleyes:)

ik had wel dat mijn inkt een beetje uitliep. Komt waarschijnlijk wel door de printer die ik heb maar toch. En een tip laat het echt even drogen of haal het eerste vel weg voordat je een tweede erachteraan print het schuiven over elkaar kan vegen geven. (hoe weet ik dat nu :rolleyes:)

Is wel een goeie tip. Het papier heeft tenslotte een filmlaagje kunststof waarop je print. Inkt heeft dan een langere droogtijd.
Groet Dennis

Hier een mooi filmpje van de World Diamond en het zusterschip de World Pearl. Voor de OSV en PSV bouwers heeft deze filmer heel veel materiaal op zijn YouTube kanaal staan. Een kijkje waard!!

Groet Dennis

Hallo bouwers en volgers,

De afgelopen weken niet zo heel veel gebouwd aan de Diamond, maar vandaag de draad weeropgepakt. Hieronder de laatste vorderingen.

De verschansingen zijn in de lak gezet.

Aan de kopse zijde aan de bovenkant van de gangboordwanden is reling aangebracht dmv massief rondprofiel van styreen. Ook deze in de lak gezet.

Naast de gangboorddoorgangen naar de buitenste onderdekse gangboordpaden heb ik de openingen gemaakt waar in het echt de hulpmiddelen zijn aangebracht om ladingen op zijn plaats te trekken of te verankeren.

IMG_20150906_205551.jpg

IMG_20150906_210010.jpg

De volgende stap zal zijn: Gangboordwanden nog 1 keer aflakken, dummy dekstralers maken en monteren.

Word snel vervolgd!
Dennis

Laatst bewerkt:
Hallo,
Vanavond nog ff een uurtje op de werf geweest.
Vandeweek heb ik de gangboorden voor de laatste keer geverft en vanavond heb ik de stb kant op zijn plaats gebracht en ingelijmd. Ook de details zoals de dummy dekstralers, tl verlichtingsarmaturen en de beluchtingsbuizen zijn aangebracht aan de boordgang. De dekstralers zijn niet door de wand heen gemonteerd maar erop gelijmd. Om het toch realistisch te maken worden aan de laaddekzijde een rechthoekig wit stikkertje aangebracht. Zo lijkt het toch of de stralers door de wand heen is gemonteerd. Verder is deze kant nu gereed.
Vandeweek plaats ik als eerste het heklicht aan bb zijde, bedrading aanleggen naar de bestaade verlichting. Daarna kan ook de boordgang definitief geplaatst worden.

IMG_20150909_203444.jpg

IMG_20150909_203557.jpg

IMG_20150909_203324.jpg

Groet,
Dennis

Laatst bewerkt:
Hallo,
Vandaag is ook de gangboord aan bb-zijde ingelijmd en voorzien van de details zoals aan stb-zijde eerder deze week.
Ook is het heklicht geplaatst aan aangesloten op de andere scheepsverlichting.
De laatste stappen zijn in zicht. Het laaddek is het volgende project. Morgenochtend ga ik eens buurten bij de ouderwetse sigarenwinkel. Kijken of zij nog van die mooie cederhoutjes hebben om sigaren mee aan te steken. Dit worden dan mijn beplanking op het dek. Daarna gaan ik aan de slag met de finishing touch: de decalls.

Hieronder een paar plaatjes in de aankomende schemering.

Groet Dennis.

P1010024.JPG

P1010016.JPG

P1010017.JPG

Ik vind het bijna jammer dat ie bijna af is.
Telkens genoten van je up-date, succes met de laatste spurt naar de eindmeet.

Ik vind het bijna jammer dat ie bijna af is.
Telkens genoten van je up-date, succes met de laatste spurt naar de eindmeet.

Hallo Mark, leuk om te weten dat je van mijn bouwstijl hebt genoten! Ik vind het ook wel een beetje jammer dat ze bijna af is. Het totaal aantal bouwuren zal ik met vaaruren nooit inhalen. Het knutselen, bedenken, vergaren van materialen, afbreken en opnieuw beginnen, etc etc, brengt wel weer een mooi verhaal met zich mee voor bewonderaars aan de waterkant. En zeker is het, de World Diamond heeft een mooi bouwverhaal al zeg ik het zelf.

Dennis

Back