Nieuw project scrapbouw PSV World Diamond

Hoi Dennis,
Inderdaad komt ze mooi tot leven met die decalls.
Overigens heb ik naar je vaarfilmpje gekeken maar zo slecht manoeuvreert ze toch niet?
Het draaipunt ligt wel ver naar voren lijkt het maar is goed mee om te gaan en als ik het me goed kan herinneren van een filmpje van een zusterschip is dit wel een realistisch beeld.
Ik zal morgen even aan een collega vragen of hij nog weet waar dit filmpje te vinden is.
Laat ik je nog weten.
Groet,
Mathieu

Mathieu, met langzaam varen in achteruit en een beetje manouvreren is ze best af te meren. Ik denk dat ook de diepgang en de gewivhtsverdeling hierin nogg een rolspelen. Affijn, ik maak dat nog wat optimeler en denk niet dat ik de assen ga aanpassen.
Ben benieuwd naar het filmpje!

Groet Dennis

Hi Dennis,

Het is niet het filmpje wat ik in gedachten had maar dit is er een van het vertrek van de Gravity vanaf de werf.

Het beeld wat ik voor me had betroffen een heleboel foto's van het zgn. foto varen. Dit waren er zoveel dat wanneer je ze snel achter elkaar doorklikt het op een filmpje lijkt.
Die foto's zijn (nog) niet gedeeld dus ik kan je er (nog) niet aan helpen.

De gele dekkraan is overigens van de leverancier Double D; type: HLRM 45-5SL

Groet,
Mathieu

Hi Dennis,

Het is niet het filmpje wat ik in gedachten had maar dit is er een van het vertrek van de Gravity vanaf de werf.

Het beeld wat ik voor me had betroffen een heleboel foto's van het zgn. foto varen. Dit waren er zoveel dat wanneer je ze snel achter elkaar doorklikt het op een filmpje lijkt.
Die foto's zijn (nog) niet gedeeld dus ik kan je er (nog) niet aan helpen.

De gele dekkraan is overigens van de leverancier Double D; type: HLRM 45-5SL

Groet,
Mathieu

Leuk filmpje enneh die fotoreeks, daar houd ik me voor aanbevolen.
De kraan laat ik voor wat het is maar ga wel ff surfen op het merk. Leuk om bij het plakboek toe te voegen.
Groet Dennis

DSC00005.JPG
DSC08452.JPG

Het is een Heila kraan geleverd door Double D.
Zo zien ze er geïnstalleerd uit op de Diamond.

Dit weekend weer een paar vorderingen gemaakt met de decals.
Zo zijn aan de gangboorden de bordjes voor de vluchtweg en blusmiddelen aangegeven. Over de gehele lengte van het pad totaal 3stuks.

IMG_20151004_200802.jpg

Ook op de liferafts zijn de initialen geplaatst?

IMG_20151004_200835.jpg

De cargozones 1,2 en 3 zijn aangegeven. De schelpen waaraan spanbanden geplaatst kunnen worden voor het vastzetten van de lading. En ook de aanduidingen van de vluchtweg en blusmiddelen zijn geplaatst.

IMG_20151004_200937.jpg

IMG_20151004_201017.jpg

En als laatste vandaag, de naam van de rederij aan stuur- en bakboord!

IMG_20151004_201433.jpg

Groet Dennis

Laatst bewerkt:
Ziet er weer netjes uit Dennis.
De life rafts zijn overigens van RFD, klein detail maar niemand die het ziet ;)

Ziet er weer netjes uit Dennis.
De life rafts zijn overigens van RFD, klein detail maar niemand die het ziet ;)
Oh......had mn USA toetsenbord aanstaan;):mad::eek:

Overigens dank voor jullie complimenten allemaal. Het is allemaal vierkante millimeter werk, je zult je bril erbij op moeten zetten om het resultaat te kunnen zien. Lang leve 1:100!

Groet Dennis

Het resultaat mag er idd zijn! Knap hoor. Heb stilletjes meegelezen en gekeken.

Dankje Jeremy!

Nog een peer decals maken met een witte achtergrond. Daarna op naar het volgende en laatste project, het laaddek. Hiervoor ben ik nog zoekende naar een stuk of 30 cederhoutjes. Ook de tussenliggende staalstrips en montageplaten op het dek zijn nog een beetje een uitdaging wat ik hiervoor ga gebruiken. Achterop het dek ligt nog een kwartronde lijst die dienst doet als geleider voor het openslaande boord in het achtersteven.

@Mattheu : heb jij wellicht fotos van het dek?

Groet Dennis

Kon je niet proberen om bij een sigarenboer van die cederhoutjes op de kop te tikken? Had ik ergens gelezen in ieder geval, cederhout wat gebruikt word in sigarendoosjes.

Laatste loodjes nu echt :)

Die cederhoutjes heb ik ook! Alleen ik kom nog een rijtje tekort. Hij zou nog even zoeken voor me, dus van het weekend ga ik nog even langs. Als hij niets meer heeft wandel ik het volgende sigarenmagazijn binnen op dezelfde wijze!:)
Groet Dennis

IMG_20151018_215858.jpg
IMG_20151018_220120.jpg

Timmerlui aan het werk!

Gisteren waren we aan het winkelen in Zierikzee, was m'n vrouw me op de grote markt ineens kwijt! We liepen langs de sigarenboer op de hoek van de markt..........en weg was Dennis. Wat fotos van de Diamond op de toonbank en ja hoor, binnen 10 minuten stond ik weer buiten met een pakketje hout onder mijn arm. Vrouwtje stond biuten rustig te wachten.
Eenmaal thuisgekomen heb ik de voorraad los op het dek klaargelegd en vanavond met de timmerlui een paar metertjes aangelegt. In het vooronder van het laaddek zijn de planken een 10tal millimeter langer dan op het gehele dek. Dit heeft te maken met het demontabel houden van het dek om toegang te houden tot de motorruimte.
De dwarsrailsen waartussen de planken liggen worden vandeweek eerst grijs geverft. Daarvoor komen de schilders langs!

Groet Dennis.

Laatst bewerkt:
Dat is weer een mooie kleur Dennis. Wordt de kleur nog iets donkerder als je lak over doet? Ik heb het bij mijn Huzard gehad dat het hout nog iets dieper van kleur werd. In de zon bijna tegen het rode aan. Erg mooi vind ik zelf tenminste. [emoji1]

Back