Nieuw speeltje, CSF411

Op de valreep nog even de video van de laatste rit van gisteren...

Helaas niet de beste kwaliteit....

Maar het laatste ritje ging al wel harder dan het eerste :D
 
Het rijdt mooi realistisch. En nitro... dat geluid is altijd goed!

Maar waar film je mee? Een broodplank? Of is de compressie via YT zo erg?
 
Nee :D dat tweede filmpje stond op iemand zijn tablet, en vanwege niet helemaal weten hoe en wat met kopiëren en downloaden etc etc, heeft hij het met zijn mobieltje nogmaals gefilmd (tablet afspelen en mobieltje filmen) en door gewhatsapped….

Het origineel vind je hier: facebook.com/peter.ike.7773/videos/961350410733404/?t=0 maar dat wil MBF niet embedden.
(even https, en www en dergelijke er voor zetten en dan naar de URL balk kopiëren....)
 
De straatbanden zitten er weer onder. Vanmiddag weer twee tankjes leeg gereden op een ander terrein dit keer, een oefenterrein van een rijschool (volledige afwezigheid van putdeksels en andere gevaren) en daar ook een paar keer goed voluit kunnen doorhalen. Rijd werkelijk prachtig, en volkomen probleemloos! Dikke pret gehad tussen de pylonnen door.
De rijschoolhouder vond het prima...
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen vond ik dat Conrad nog steeds dezelfde kettingmaat verkoopt per meter (€21,95), en dat ze ook kettingwielen verkopen, in stappen van 5T.
De CSF411 heeft een achtertandwiel van 35T, en een 40T zou best wel eens interessante rijprestaties kunnen geven, zowel op straat als in terrein.
Dus uiteraard heb ik twee tandwielen, en een meter ketting plus slotjes besteld.
Tandwiel zal ongetwijfeld draaiwerk aan zitten, maar dat krijgen we ook wel voor elkaar... Ben benieuwd of er een wheelie-monster van te maken valt....
 
Nou... ik denk dat je dat héél erg gaat merken...
Origineel is de totale overbrenging 13,76:1.. Met een 40 tands achtertandwiel verandert dat naar 15,73:1

Da's best een verschilletje....
 
Humpfh! vanmiddag ging het eerste tankje prachtig! Had een soort van parcoursje uitgezet op mijn gebruikelijke rijplekje, en daar een heel tankje lang, zonder te vallen, stuiteren of wat dan ook, gereden tot de tank leeg was.

Tweede tankje vol goede moed, motortje startte vlot, bleef mooi doorlopen, niks aan de hand.... Tankje bijna leeg.... klein buitelingetje, niks schokkends, maar wat ongelukkig terechtgekomen en hoppa... uitlaat helemaal verfrommeld.... :(

Nou ja... maar wat geïmproviseerd met de oude uitlaat van die ouwe rooie, dat er in elk geval weer een fatsoenlijk pijpje op zit... Minder mooi maar werkt wel goed, en is hopelijk stukken minder kwetsbaar....
 
en dat is echt wel een uitlaat ervoor bedoeld wss? Ik bedoel maar, je kunt geen goedkopere 1/10 auto uitlaat aanpassen of zo wss.
Zit daar veel in? Mss gewoon alu buisje nemen als start?
 
Zo zit de uitlaat er in:
03.jpg


Maar na een tuimelpartijtje zag de mijne er zo uit:
IMG_20180823_104108.jpg

Wat je op de foto minder goed ziet, is dat het bochtstukje losgescheurd is van de voordemper, en die voordemper is van afschuwelijk dun materiaal en nogal gebutst. Dat valt slecht uit te deuken en te solderen. Het bochtje is geknikt, heb ik weer rond geprobeerd te krijgen, lukte ook niet.
Een nieuwe originele kost 80 Euro....

Dus heb ik het oude uitlaatje van die rooie, weer een eindpijpje in gesoldeerd (mijn alu-soldeerkunsten zijn niet om over naar huis te schrijven)
en in de CSF411 gefrummeld.
IMG_20180823_104118.jpg


Staat niet eens heel erg raar...
IMG_20180823_104234.jpg
 
Tijdens deze werkzaamheden kwam ik er achter dat het clipje wat de afdichting van de schokbreker op zijn plaats houd, losgeschoten was.
Op zich simpel te verhelpen, en vermoedelijk een simpel montagefoutje (had het idee dat de demper al wat lekte, maar daar verder niet naar gekeken) dus het zal nu wel goed blijven. Wat vervelender is, is dat de vulling van de demper nu goeddeels weggelopen is, en ik niet van die hele dikke olie heb. Ik denk dat het fietske nu duidelijk veel te licht gedempt is.... :(
 
Parallel aan alle "operationele ellende" ook verder met het kijken of dit ding wil wheelieën…

Ik heb wel even de hulp nodig van een maat met een frees en verdeelplaat, want A) is dit nog geen gezicht, en B) overbodig zwaar.

IMG_20180823_121504.jpg
 
:D :D :D inderdaad... nu je het zegt.... Maar er moet nog heel veel staal uit die schijf weggefreesd worden hoor...
 
Dus vandaar was dat ritje zo fijn !
Ik heb nog niet gereden met dit tandwiel... en de lekke schokbreker was pas aan het eind van de rijmiddag, getuige de (letterlijk) bult schokbreker-olie die onderin de transport-box lag (en die er nog niet lag toen ik eergisteren aan het rijden was...).
 
Back
Top