Nieuwbouw Big-Lift: Electro sleper!

Dank voor je compliment Peter :-).

En om het nog mooier te maken hier een plaatje van de andere kant van de strut. Als het landingsgestel er onderheen gaat steekt hier ook niets meer uit ;-).

Foto-GBGFC3AB.jpg

Groeten,

Paul.

En omdat ik het toch niet laten kan even alles met spelden in elkaar gedrukt. Best wel groot maar ook erg mooi.

Foto360-OIQM3LVQ.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

deze week niet al teveel gebouwd maar wel veel denk- en meetwerk voor de demper gehad.
Theoretisch ben ik eruit en heb daarom de spanten maar aangepast voor de montage van de demper.

Foto-P8TK3TVM.jpg

Foto-MZDG6VT8.jpg

Hier komt hij in te liggen en word door de 2 hevels op de plaats gehouden. Voor extra bescherming en tegen trillingen komen er stukjes siliconenslang om het hout geklemd. Ook worden de ruimtes waar de demper komt nog extra beschermd tegen de hitte, maar daarover later meer.

De middelste schotten zijn nu verlijmd en tijdens het drogen maar even de vleugels erop gemonteerd. Hij is nu al imposant en krijgt een span van 2.34 mtr !

Foto-6ELXPRFV.jpg

Morgen weer verder..

Groeten,

Paul.

Met denken en meten, gaat de meeste tijd mee versleten! Indrukwekkend Paul, en ben benieuwd hoe het er straks gaat uitzien. Krijg er al enig idee van:D

Ik heb vandaag ook in Raalte een freeskit aangeschaft van de Big Lift Replica:)
Ik ga met veel plezier dit verslag doorlezen, hopelijk komt er een leuke sleper uit.
De mijne ga ik uitrusten met een RCGF32cc of DLE30cc daar ben ik nog niet helemaal uit.
Heb in ieder geval een extra motorspantje meegekregen om het geheel extra stevig te maken.

Gelijk even een vraag; als ik een huckepacke wil gaan gebruiken, dien ik dan aan de voorkant van de cockpit ook een sleepkoppeling te plaatsen? laat maar zeggen wat een biglift van origine heeft?

Nu enkel nog wachten op de tekeningen en dan kan mijn bouw beginnen, zal daar tzt een nieuw draadje over openen.

Mvg,
Stephan

Je kan je huckepack toch ook gewoon met een servo bedienen? Echter, slepen is toch veel gaver dan een huckepack [emoji12][emoji12]

als ik een huckepacke wil gaan gebruiken, dien ik dan aan de voorkant van de cockpit ook een sleepkoppeling te plaatsen?
Je kunt de sleepkoppeling gebruiken om de elastieken van de huckepack te lossen. Als je nog zelf een huckepack moet bouwen maakt het dus niet uit waar de sleepkoppeling zit. Als je een originele huckepack hebt wel. Of je moet hem wat verbouwen. Maar een servo in de huckepack is inderdaad makkelijker, bij de originele moet je met staalkabeltjes en heveltjes werken. De heveltjes waar de elastiek achter gaan zitten namelijk achteraan, de sleepkoppeling vooraan.

Hallo mensen,

deze week niet al teveel gebouwd maar wel veel denk- en meetwerk voor de demper gehad.
Theoretisch ben ik eruit en heb daarom de spanten maar aangepast voor de montage van de demper.

Foto-P8TK3TVM.jpg

Foto-MZDG6VT8.jpg

Hier komt hij in te liggen en word door de 2 hevels op de plaats gehouden. Voor extra bescherming en tegen trillingen komen er stukjes siliconenslang om het hout geklemd. Ook worden de ruimtes waar de demper komt nog extra beschermd tegen de hitte, maar daarover later meer.

De middelste schotten zijn nu verlijmd en tijdens het drogen maar even de vleugels erop gemonteerd. Hij is nu al imposant en krijgt een span van 2.34 mtr !

Foto-6ELXPRFV.jpg

Morgen weer verder..

Groeten,

Paul.
Hoi Paul,

Even een vraagje gezien jij je model met Eem DLE vliegt (ik ga dit 99%zeker ook doen)
Hoeveel mm motor schot gebruik jij 6 of 9 mm, ik heb van de frezer een extra schot meegekregen dus kan zowel 6 als 9 mm doen.
Is de DLE een betrouwbare motor voor de Big Lift?..

Mvg,
Stephan

Hallo Stephan,
Zelf heb ik op mijn BL een 9 mm motorschot geplaatst. Veel meer vlees om de romp aan te bevestigen.
Succes!

Hallo Stefan,

als je wilt dan stuur ff een mail naar NPWPaul apestaart gmail punt com want ik had net een heel verhaal op dit nieuwe forum getikt toen de site plat ging en er een error melding kwam.
Ik vind de nieuwe opzet helemaal niets......

Groeten,

Paul.

Back