Voortgang, het begint vorm te krijgen:
De brug (Y-as) met daarop de Z-as.
Hier zijn de wangen 'definitief' gemonteerd.
Definitief tussen aanhalingstekens want alleen nog met schroeven en bouten met elkaar verbonden.
T.z.t. (als de boel goed is uitgericht) worden de meeste onderdelen verlijmd, maar wel zodanig dat nog onderhoud en reparaties kunnen worden uitgevoerd.
Zoals ik al eerder heb geschreven vallen al die Trespa onderdelen in elkaar in slots/sleuven Op de eerste foto zijn de slots waarin de brug valt goed zichtbaar te zien. Rechts onderaan liggen de beide wangen met de slots naar boven. Anko heeft al die slots (
op eigen initiatief! Pluim!) iets te klein heeft gefreesd, omdat het Trespa hier en daar een tiende mm in dikte verschilde. Voor mij betekende dat, dat ik elk slot met een beitel wat moest uitschrapen (wat heel goed lukte, ik kon er mooi laagjes van een paar honderste mm afschrapen). Een hoop werk, maar het zit daardoor nu ook zo strak. Daar komt geen speling in ....
Tot nu toe gaat alles best voorspoedig.
Maar er komt nu even een stop. Ik ga nu eerst de garage isoleren en opruimen. Ik werd het een beetje zat om elke winter weer een bouwstop te moeten houden omdat het me onder de 5 gr C (binnen!) te koud werd. Maar stoken was vooral prettig voor de mussen en de olie-/gasmaatschappijen. Met de radiator aan kreeg ik het wel 2 gr. warmer.
Gr. Dirk