Na mijn eerste moderne Marblehead (waarvan de wederwaardigeheden op een andere topic staan) , nu een nieuw topic over een Nieuwe M.
Dit keer een bestaand ontwerp gebruikt waar ik mezelf in kan vinden. Het ontwerp is de Freak Wave van Chris Vaes, (zie actie foto) voortbordurend op de ervaringen met zijn New Wave.
Dit keer een semi professionele romp, gemaakt van prepreg carbon en de belangrijkste delen geintegreerd. Romp, dek, vin-kast, mastkast (conventioneel en swing) zijn in de mal in 1 keer gemaakt. Koste wel wat hoofdbrekens om het allemaal zover te krijgen, maar het is gelukt.
Nu een superlicht maar toch stevig rompje (kaal casco 340 gr).
De vorm is conform zoals gebruikelijk tegenwoordig, small, beetje hoge neus, beetje brede kont. En licht, totaal ca 4800 gr.
De rest volgt, maar het afbouwen ga ik nu rigoreus aanpakken zodat het glad blijft. Bij mijn vorige boot had ik teveel bovendekse delen waar de schoten achter bleven hangen.
Wordt vervolgt. onder andere met geprinte onderdelen, carbon vin, swingrig en ??
Dit keer een bestaand ontwerp gebruikt waar ik mezelf in kan vinden. Het ontwerp is de Freak Wave van Chris Vaes, (zie actie foto) voortbordurend op de ervaringen met zijn New Wave.
Dit keer een semi professionele romp, gemaakt van prepreg carbon en de belangrijkste delen geintegreerd. Romp, dek, vin-kast, mastkast (conventioneel en swing) zijn in de mal in 1 keer gemaakt. Koste wel wat hoofdbrekens om het allemaal zover te krijgen, maar het is gelukt.
Nu een superlicht maar toch stevig rompje (kaal casco 340 gr).
De vorm is conform zoals gebruikelijk tegenwoordig, small, beetje hoge neus, beetje brede kont. En licht, totaal ca 4800 gr.
De rest volgt, maar het afbouwen ga ik nu rigoreus aanpakken zodat het glad blijft. Bij mijn vorige boot had ik teveel bovendekse delen waar de schoten achter bleven hangen.
Wordt vervolgt. onder andere met geprinte onderdelen, carbon vin, swingrig en ??
Bijlagen
Laatst bewerkt: